Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Selasa, 4 Januari 2011

Ustaz Nazri Din Berani, Batuapi Penakut, Wan Ji Dayus?

Saya mendapat e-mel daripada pembaca yang menyebut nick saya dan nama Suhaimi Embong telah menjadi wirid di blog Wan Ji Al Bakistani. Sekadar saya lihat, tak berhasrat pun nak komen pasal budak tu tak pernah berani berhujah dengan saya. Setiap kali tulisan saya mengkritik, dia akan terhenti dan tulisan kemudiannya akan menjadi carca merba.

Untuk pengetahuan pembaca, untuk mengelak dia 'sawan' dengan ulasan saya, ayat yang diletakkan di blognya setiap kali habis menulis iaitu "Mungkin artikle ini tidak disenangi oleh Batuapi@suhaimi embong" adalah tangkal nak halang gangguan. Maybe masa kecil dulu mak dia ada lilit benang hitam dipinggang (budaya orang Kelantan lama)


Artikel yang tak pernah dijawab oleh Wan Ji Dayus;

1. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2011/01/wan-ji-al-bakistani-munafik-penyebar.html

2. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/12/respon-tulisan-fikrah-jim-vs-fikrah-pas.html

3. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/12/fikrah-jim-vs-fikrah-pas-sambung.html

4. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2009/12/al-bakistani-ustaz-wan-ji-menunjukkan.html

5. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/04/ulas-lagi-tulisan-wan-ji-al-bakistani.html

6. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/06/kenapa-pilih-jadi-bangang.html

7. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2009/12/isu-pertemuan-bloger-dengan-hassan-ali.html

8. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/04/ulas-artikel-berforum-dengan-dato.html

9. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/03/ulas-nasharuddin-mat-isa-hadir-dalam.html

10. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/03/beer-halal-atau-arak-tanpa-alkohol.html

11. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2009/12/tertarik-dengan-kenyataan-kickdefella.html

12. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/03/awas-laman-laman-ciptaan-task-force-13.html

13. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/03/al-kisah-anak-suka-bohong-dan-fitnah.html

14. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/06/m-enjawab-tulisan-tg-bukan-maksum-tidak.html

15. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/03/pelancaran-buku-polemik-isu-kalimah.html

16. Jadilah banyak dah...

Itu tak termasuk artikel-artikel tak khusus untuk dia yang saya selit nama dia secara bersahaja. Apa tak fobianya budak itu dengan nick BatuApi @ FireStone.

Dia ambil satu poster di blog Aduka dengan tujuan nak mengenakan saya. Anda boleh baca artikel ini "Ustaz Nazri Din Berani, Batuapi Penakut" Ini gambar kononnya nak mengaibkan saya.


Kebetulan, masa muda-muda dulu, saya pernah diajar oleh ayah saya ilmu persilatan, ya warisan keturunan. Nak tak nak belajar juga. Ada lah sedikit sebanyak sekurang-kurangnya taklah lari jika berhadapan musuh. Saya juga diajar bagaimana jika musuh mempunyai senjata menyerang, saya boleh ambil senjatanya untuk menikam musuh!!

Kita dah moden, tak banyak berhadapan dengan situasi seperti dahulu kala! Hanya ilmu mengambil senjata musuh untuk tikam musuh saya guna dalam penulisan. Ini dipanggil evolusi ilmu persilatan. Mesti engkau ingat aku kelentong! Tak apa nanti akan ku buktikannya. Harap bersabar sehingga habis artikel ini.

Cabaran Debat Untuk Wan Ji

Saya terbaca artikel menantu Presiden PAS yang juga antara disenarai hitam oleh geng usrah barbican orang mesti dilupuskan sebelum muktamar 2011 bertajuk "Penjelasan dan Nasihat Terbuka Kepada Ustaz Wan Ji"

7. Cabaran Debat: Saya kurang selesa mendengar perkataan debat dan saya lebih selesa dengan perkataan muzakarah sebab debat menggambarkan permusuhan manakala muzakarah menggambarkan ‘nasihat menasihati' dan ‘mencari kebenaran'. Walau apapun istilah yang diguna pakai oleh Ustaz Wan Ji, "kecil tapak tanyak, nyiru saya tadahkan". Pihak Surau Azhar sudah bersiap sedia untuk jadi tuan rumah.
Saya tunggu ustaz Wan Ji di surau tersebut pada hari selasa, 1 Februari, iaitu tarikh asal beliau kuliah di Al-Azhar. Untuk maklumat Ustaz Wan Ji, Saya sudah maklumkan kepada pihak surau Al-Azhar perkara ini dan mereka sangat mengalu-alukan muzakarah (debat menurut istilah Ustaz Wan Ji) dan mereka sangat ingin bersemuka dengan Ustaz Wan Ji dan Zainul Faqar yang telah mencoretkan ‘wajah hodoh' bagi forum yang baik.
Di samping itu, ana juga mengalukan-alukan saksi-saksi ustaz Wan Ji dan sangat berbesar hati untuk mengetahui siapakah batu api dan dalang belakang. Saya akan bawa saksi-saksi saya yang terdiri daripada AJK surau sendiri, bekas Audit Kawasan, lain-lain saksi, bukti-bukti rakaman dan lain-lain sebagaimana yang dinyatakan di atas.
8. Jika rasa tak selamat di surau Al-Azhar: Kalau rasa tak selamat kerana kononnya ‘mahu mengelak berlaku perkara yang tidak diingini', saya serahkan kepada ustaz Wan Ji sebutkan tempat, tarikh dan masa yang lain di dalam Selangor atau Lembah Klang untuk kemudahan kehadiran saksi-saksi ana. Kalau rasa tak yakin juga, buat kat rumah beliau sendiripun tak apa. Takkan seluas-luas Selangor ni tak ada tempat selamat hatta rumah sendiri. Berani kerana benar, takut kerana salah.
Lagi satu, kalau rakaman dianggap sebagai satu ‘trap' macam konon-kononnya kes Azlan, perangai ni sama macam UMNO tahun-tahun 80an dulu. Mula-mula bukan main tunjuk hero ajak PAS berdebat dan di canang-canang dalam televisyen. Lepas PAS setuju, ajak buat tertutup tanpa rakaman. Bila PAS bersetuju juga, lastly batal!

Tak sampai satu hari dia kata aku takut berdebat, sekarang aku nak lihat pula apa jawapan Wan Ji Dayus ini! Apa alasan untuk dia melarikan diri daripada cabaran Ust Zaharudin?

Aduka Taruna, tokel sponser hang nak terkencing ni! Tolonglah dia.

Aku siapkan poster ini untuk Wan Ji Dayus!!


Inilah dipanggil senjata makan tuan. Ini yang aku sebut tadi, bagaimana menunggunakan senjata musuh untuk menikam musuh. ENGKAU ORANG PERCAYA TAK SEKARANG?

6 ulasan:

  1. Bhai..

    Sekarang semua orang dah 4G, tapi dia masih 1G..sebab tu lembab semacam...huhuhu

    BalasPadam
  2. Syabas Ustz Zaharudin dan Saudara Batuapi... Berani ber'debat' dengan Mursidul-Am Usrah Barbikan walaupun di rumah Wanji sndiri. Tak selesa nak panggil ustaz kat Wanji sekarang sbb sering mengambil berita dan saksi yang meragukan. Harap2 Wanji jangan jadi seperti debat dengan Ustz Fatul Bari hari tu.. buat malu PAS je. Pihak mana tah yg memberi mandat Wanji mewakili PAS!!

    BalasPadam
  3. PB, Lu bila nok posting gambor sensasi ni? lama wa dogkelih shooting Lu tu, @ kedai nasik arab dah tutup? huhu

    wa tunggu pd 1hb feb (publik holiday tu) kencing dah dedas mamat kaki fitnah tu hahaha

    BalasPadam
  4. PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang and secretary-general Datuk Mustafa Ali will meet Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat today over unity talks with Umno leaders organised recently by Tun Abdullah Ahmad Badawi.

    The Malaysian Insider understands the meeting has been called to avoid further embarrassment to the party following reports of a secret meeting with Datuk Seri Najib Razak and his deputy Tan Sri Muhyiddin Yassin last Christmas Eve at Istana Terengganu here.

    It is learnt that Hadi (picture) and his deputy Nasharuddin Mat Isa had also attended the unity talks hosted by Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin. Both are seen as the leading lights in the pro-Umno faction within the Islamist party.

    “They will address the controversy surrounding the unity talk before Tuan Guru Nik Aziz officially explains the issue on behalf of the party,” said a PAS insider familiar with the issue.

    @ akhirnya tgna juga yang menjadi pakyet membuat "damage control" untuk menutup 'ulama kita' yang 'belawok'. sanggupkah tgna?

    @ "Hadi (picture) and his deputy Nasharuddin Mat Isa had also attended the unity talks hosted by Yang di-Pertuan Agong".

    @ tak munasabah "pertemuan penting" berkaitan masa depan politik melayu hanya melibatkan tgna dan najib serta muhyidin.

    @ tgna hanya mursyidul am yang tidak punyai kuasa eksekutif.

    @ mustahil presiden dan timbalan presiden pas tiada.

    @ oleh kerana terlalu "penting" tgna di jemput mengadap.

    @ siapalah tgna...

    @ dia lantang menentang "perpaduang" dengan umno sedangkan perpaduang "penting" untuk masa depan politik melayu.

    @ siapa pula yang menyebabkan keadaan politik melayu merudum?

    @ ia berkaitan "kuasa". "perpaduang" adalah untuk terus berkuasa.

    @ untuk pas "terus berkuasa"?

    cerita selanjutnya di sini:
    http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/hadi-to-meet-nik-aziz-over-christmas-eve-unity-talk/

    BalasPadam
  5. Ucapan Terima Kasih kepada TG Pres dan Timb Pres PAS diatas segala bakti yang dicurahkan selama ini. Tindakan untuk tidak mempertahan jawatan pada Muktamar akan datang memberikan gambaran PAS sebuah parti yang amat matang dan kepimpinan memahami situasi semasa dalam era yang pantas dan terbuka dunia tanpa sempadan kini. Jemaah akan tetap mengenang kepimpinan besar ini sepertimana pemimpin pemimpin terdahalu yang banyak berjasa kepada parti. Kepada Pres dan Timb Pres yang baru dan bakal di pilih, jemaah berharap dapat meneruskan dan memenuhi tuntutan semasa dan rakyat secara umum di Malaysia. Parti PAS terus maju jaya.

    BalasPadam
  6. UN agak2 sape yg layak jd calon2 pres dn timb pres di era pantas ni??? :))

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog