Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Khamis, 2 Februari 2012

Kampung Matahari Naik

[Kemaskini Semula] Kampung Matahari Naik, Tasek Gelugor, Pulau Pinang adalah kampung yang terpencil daripada kesibukkan bandar. Zaman dahulu anak-anak dididik dengan budaya dan adab kampung, hormat menghormati antara satu sama lain. Didikan agama telah tersemat disanubari dan menjadi darah daging. Anak-anak ini ada yang melanjut pelajaran mendapat pendidikan moden, walaupun boleh dibilang dengan jari tapi bila pulang mereka ini tidak meninggi hidung.

Memang melihat matahari naik di kg, Matahari Naik, Teluk Kumbar benar-benar "ori" daripada mana-mana tempat lain, walaupun di Rusila, Marang bersama dengan 'Ayah Chik'.

Kg ini bukan kg. terpencil pada arus perdana. Kg ini pun masuk akhbar. Baru-baru ini 54 penuntut Universiti Teknologi Mara (UiTM) Pulau Pinang menyertai program Kembara Hikmah di Kampung ini. Keluar dalam akhbar KOSMO! (Mesti nak masuk UMno ni.. kata puak blogger celaka!!)


Bersama dengan pelajar UiTM
Penduduk di sini pun bukanlah penduduk malang, kalau bertanding mesti memang. Bulan Disember tahun lalu Sinar Harian ada buat pertandingan, 12 orang memang hadiah RM2000 untuk siri D. Seorangnya daripada kampung ini, iaitu Mohd Nazmi Ibrahim terpilih diantara 12 orang.

Kuiz Menang Sinar Siri D
Usaha dakwah di kampung ini juga pelbagai, mungkin ada yang kenal dengan Ustaz Haji Shahul Hamid, Darul Tahzhib. Dia ni kalau nak cerita, jadi cerita panjang pula, macam-macam cerita boleh didengar daripada pelbagai persepsi. Lihat gambar di bawah rasanya anda semua boleh buat 'gambar fikiran' tersendiri.

Maahad Tahfiz Al-Quran
& Pengajian Islam (Anak Yatim) Darul Tahzhib
Mesti anda juga nak tahu bagaimana keadaan PAS di sini? Usaha dakwah PAS bagaimana?

PAS Cawangan Kg Matahhari Naik di ketuai oleh Tuan Haji Amin. Percaya tak? Ini nombor telefon Haji Amin, 012-5891196. Telefonlah kalau tak percaya. Tak tahulah mungkin puak parasit (pinjam istilah Dr Hasang..) telah menguling beliau.


Banyak program di buat oleh PAS Cawangan Kg Matahari Naik, terutama program kebajikan masyarakat. Apatah lagi Uban (Haji Muksin) memang bagus dan cergas. Program geledah kampung sehingga ke Teluk Kumbar untuk bantu mereka memerlukan amat berkesan. Ini ditambah pula dengan sikap Cikgu Asnah, Penyelaras Dun Bayan Lepas yang begitu mudah berkira.

Orang kuat Kg Matahari Naik
Jika ada kampung Matahari Naik ada juga kampung Matahari Jatuh. Biasanya yang naik akan jatuh... dan memang kerja blogger celaka nak jatuhkan orang. Tapi dalam tulisan saya saya tak pernah sebut saya releks sambil melihat Matahari jatuh... janggal rasanyakan??


Kalau ada akal,pasti anda faham apa yang saya tulis. Kalau tak faham juga saya rasa adalah lebih baik anda semua membaca beberapa artikel setahun yang lalu untuk memahami hubungkaitnya.
Saya selalu mengungkap kata-kata "PERMAINAN MASIH BELUM TAMAT", belum tamat bermakna hujah belum disempurnakan sehingga habis.Lembu sharizat. kalau berlaga pun, dia tak akan berlaga sepanjang masa... ada juga masa dia berehat......

6 ulasan:

  1. haha... lagi pening la kapla budak fukkap, 1G kapla lutut dan geng2 blogger celaka depa mencari idenditi Lu yg sebenag..huhu
    lepaih ni depa plan buat projek langgag kg matahari naik guane..hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling tersusah,walaupun mau makan itu pun harus hutang dulu sama tetangga dan syukur kalau ada yg mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yg membenci saya karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi mencari dukun yg bisa menembus nomor dan disuatu hari saya bertemu sama orang yg pernah dibantu sama KYAI ANOM SUROTHO dan dia memberikan nomor KYAI ANOM SUROTHO,dia bilan kepada saya kalau KYAI ANOM SUROTHO bisa membantu orang yg lagi kesusahan dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi KYAI ANOM SUROTHO dan dengan senan hati KYAI ANOM SUROTHO ingin membantu saya,,alhamdulillah saya sudah menang togel yg ke5 kalinya dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana yg ingin seperti saya silahkan hubungi KYAI ANOM SUROTHO di : 0853---9997---0449 : saya sangat bersyukur kepada allah karna melalui bantuan KYAI ANOM SUROTHO dan kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tdk akan datan untuk yg kedua kalinya.

      Padam
  2. wadei ...ni batuapi n the barua barua nya....lu nak sembunyi mane haaa

    BalasPadam
  3. kuticucu, ada lg ke nko ..ingat kan dah lari masuk utan mana pasai lama xkelih Lu meNyalak...hahaha

    BalasPadam
  4. Masih ingatkah lagi pada Bakar Bin Saad di Kampung Matahari Naik yang pernah masuk Malaysia Book of Records kerana burung yang dibelanya. Saya mencari artikel mengenainya, tapi masih belum dapat.

    BalasPadam
  5. SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog