Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Sabtu, 10 April 2010

Antara Kickdefella dengan Tok Guru Nik Abdul Aziz

Dah letih layan tulisan berfakta dengan geng usrah barbican, aku nak tulis santai ajelah. Santai ni juga bukan perkataan aku sebagaimana perkataan blogger celaka. Kalau Ezam Mohd Nor kagum dan meniru gaya percakapan Anwar, masuk UMNO pun masih bercakap macam dan gaya Anwar.

Penulisan dan gaya percakapan sebenarnya boleh ditiru dengan pelbagai tujuan. Saya sekadar beritahu sahaja, nak percaya atau tidak anda semua ada akal boleh berfikir. Jangan nanti orang gelak kerana kebodohan kita "mencari hantu".


1. Kickdefella

Telah dibawa oleh YB Husam bersama dengan PAS Kelantan bagi memajukan Kelantan, masa itu dia masih UMNO. Dia telah mendedahkan penyelewengan PAS Kelantan. Nak tahu intipati sebelum pendedahan bermula Kicdefella mula tidak menulis dan akhirnya dia menulis semula. Fahami kickdefellah bermula di sini http://kickdefella.wordpress.com/2009/10/

Dia adalah manusia yang cuba untuk membersihkan PAS Kelantan daripada penyelewengan, korupsi dan tidak amanah dalam pembahagian harta kekayaan negeri. Walaupun orang kata dia minum, bukan ahli PAS tetapi niat dia bersih untuk menjadikan PAS semulia-mulia parti.

Dia juga cuba membetulkan PAS Kelantan.

2. Tok Guru Nik Abdul Aziz

Walaupun nampak macam warak dia berbohong, dia pecah amanah. dia membahagikan harta kekayaan untuk anak beranak dia. Walaupun dia mendermakan sebahagian gajinya dia tamak harta dan kaut harta untuk anak beranaknya. Walaupun ada gambar dia makan nasi bungkus tapi semuanya itu tidak emngambar bahawa dia adalah seorang yang suka berbohong, tidak amanah dan nak kaut harta untuk anak beranak dia.

SIAPA PILIHAN ANDA.
SIAPA YANG BENAR?
SIAPA YANG ANDA NAK PERCAYA?


Anda boleh berfikir, jangan satu perkara sahaja anda orang boleh ubah persepsi anda sebagaimana iklan di media, misalnya TV.

4 ulasan:

  1. erm ermm patutlah blog celaka pilih kickdefella... ooo patut lah!

    BalasPadam
  2. takkan nak pilih dajal bermata satu.. mestilah pilih ulama... soalan senang je tu...

    BalasPadam
  3. Ada sesiapa boleh jawab balik apa yang dibawa oleh kickdedella itu secara fakta juga.. perlu ada orang yang mempertahankan Tuan Guru.. dan bukan menjawab sebegini. Kalau nak dibandingkan memang tiada tandingannya. Tapi bila hak dan batil datang tiada siapa dapat dibandingkan. Tuan Guru atau S/U politik perlu bertindak segera menjawab... Kalau benar maka benarlah kalau salah perlu katakan ia salah. - imam

    BalasPadam
  4. "Walaupun orang kata dia minum..." Saya rasa tak sepatutnya hal ini ditimbulkan dengan cara ini. Cara ini ialah cara standard grup celaka, sengaja timbulkan untuk tarik perhatian, dan dilepaskan begitu saja tanpa ulasan sepatutnya. Harap ambil perhatian.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog