Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Rabu, 16 Jun 2010

Jika kita boleh berfikir 2 kali

Saya ditanya seorang rakan berkenaan tulisan Aduka Taruna di blognya Hadi Awang enggan beri jaminan gabung PAS-UMNO TIDAK BERLAKU bawah pemerintahan beliau.
 
Jawapan saya mungkin kasar jika dibaca diblog ini, tapi saya akur saya terpaksa tulis sebagaimana yang sudah diucapkan. "Bodoh dan sama bodoh dengan Edyes"
Edyes saya merujuk kepada penulis blog edyesdotcom  Kenapa saya cakap demikian. Mudah sahaja, rujuk kepada satu pertanyaan di tepi jalan oleh seorang blogger yang pernah ditahan polis kerana menghina sultan kepada TGHH dan TGHH menjawab secara selamba kerana ada komitmen program dan jadual waktu terikat. TGHH juga diketahui menulis, mengajar, membuat kertas kerja dan bertahajud.
Komitmen masa cukup penting berbeza dengan 2 blogger projek langgar Hadi yang sakit (dah dapat MC) hanya kerana menjaga malam untuk mencari kesilapan dan membuat kesilapan.

Kawan saya masih tak faham.

Saya cakap dengar ucapan Dasar? Atau tidur macam Aduka & Edyes? Marah kawan saya bila dibandingkan dengan 2 blogger celaka!

Video ucapan Dasar dan video klip Projek Langgar Hadi 3. Mana yang ada kredibiliti dan penyataan hujah?

Jika ada tak menggunakan fikiran sahaja akan menggunakan hujah daripada video sangat-sangat (menunjukkan amat) tak amatur mengatakan tidak memberikan jaminan bahawa gabungan UMNO-PAS akan berlaku sedangkan dalam PAS pemikiran dan perkara ini sudah lama berlalu sama berlalunya 16 September.

Jika ada yang nak menjayakan 16 September, kita akan katakan kepada mereka ini adalah gila sebab tarikhnya sudah luput. Sama juga bila mereka bercakap soal UG sebenarnya mereka adalah yang terpencil dari gerakan PAS.

Gunalah akal yang waras dalam hal ini

7 ulasan:

  1. Tahniah Tok Guru Hj Hadi dan Timbalan Ustaz Nasharudin.Tahniah Ustaz Idris. Sudah tentu Untuk Tok Guru Nik aziz.Bersama pimpinan ulama'

    BalasPadam
  2. Boleh atau tidak?, seorang Tuan Guru mengakui kesilapannya kerana membentangkan suatu idea yang kononnya telah mendapat persetujuan bersama PR, sedangkan ia dinafikan sekerasnya oleh komponen pakatan yang lain. Sedangkan perkara tersebut tidak melalui majlis syura dan Mursyidul Amnya.

    Apa yg saya bangkitkan merujuk kepada soalan dalam cubaan 3 Langgar Hadi. Tiada jawapan...

    Sekiranya idea ini dibentangkan dalam meja rundingan diperingkat PR, sudah tentu ia akan ditolak oleh gagasan PR dan TG Presiden tidak akan sempat mengutarakan idea UG. Namun, apa yang berlaku ialah, penafian pertemuan gelap PAS-UMNO yang akhirnya paklah sendiri yang petik suis lampu maka terbongkarlah rahsia berbentuk penipuan ulama.

    Siapakah yang sebenarnya bertemu dengan Paklah? adakah 3 pemimpin atau 4? Jika saya katakan, TG Presiden merupakan salah saorang yang hadir berjumpa paklah, adakah anda semua percaya?

    Jemaah PAS telah ditarbiah supaya wala' setia kepada kepimpinan ulama. Pastinya setiap keputusan yang dilakukan oleh kepimpinan ulama telah dihalusi dan dipertimbang dengan baik. Namun apabila berlaku percanggahan atau kekeliruan, pastinya jemaah mahukan penjelasan, post-mortem dan sebagainya.

    Oleh demikian, saya definasikan klip Langgar Hadi mempunyai kepentingan tersendiri dalam mendapat jawapan, daripada membiarkan beberapa siri penipuan disorok agar ditelan masa. Dan semua jamaah PAS akan dilihat hipokrit apabila membiarkan perkara ini berlalu hanya kerana ia dilakukan oleh seorang presiden.

    Apakah definisi sesuai untuk sekumpulan umat yang tahu ada penipuan berlaku dikalangan pemimpinnya, tetapi membiarkan ia berlalu seolah-olah ia tidak pernah berlaku. Kumpulan itu juga mengaku jihad fisabilillah.

    Bukankah kami patut dilihat ingin menyelamatkan PAS? Mungkin tidak kena pada cara, tetapi apa pilihan yang kami ada?

    BalasPadam
  3. engkau tak jawab pun pertanyaan aku edyes.
    dimana kenyataan itu?
    soal pokok dulu dimana?

    BalasPadam
  4. salam bro edyes..

    dlm malaysia kini pun ada tulis

    " walau beberapa bulan lalu, abdul hadi ada memberi alasan........ sambung lagi.."

    bukankah itu mengiyakan Haji Hadi ada memberitahu PR??

    so.. yang mana part menipu ni??

    nak tipu bab respon positif???

    hahaha..

    BalasPadam
  5. SearchForHeaven dia orang bukan nak faham apa yang ditulis. Penglihatan dan Pendengaran mereka telah buta.

    Saya akan tulis khusus untuk Edyes.
    Harap bersabar, biar satu persatu. Semua akan dapat. Kita bagi keutamaan dulu kepada TP

    BalasPadam
  6. mana bro edyes ni??

    ada lagi reference tak?? wa tak pernah baca laa bab2 menipu ni.. wakaka

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog