Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Khamis, 25 November 2010

Peristiwa Memali Berpunca Dari Pas?

Hari ini, malas nak menulis serius, tulis ringan-ringan sahaja. Banyak tulisan saya tidak dijawab, isu menjadi tergantung. Tulang Besi sudah senyap sunyi. Kalau saya tulis Tulang Besi lembu pun dia akan menjawab. Dia sudah kenyang dengan wang tabung guaman. Biasalah orang salah, kalau dia menjawab banyak lagi kesalahannya akan terbongkar.

Saya dah boring nak layan dengan 'geng barbican', merayau dengan geng umno pula. Terjumpa satu blog yang menulis "Peristiwa Memali Berpunca Dari Pas". Rupanya ada lagi spesis yang bodoh.

Letih aku baca, tak ada faktapun merapau macamUtusan Meloya. Carbon Copylah ni!

Asyik-asyik balik kepada "Amanat Haji Hadi". Minta bahas dengan Majlis Fatwa tak nak. Bodoh punya UMNO!

Hujahnya mengatakan "ada kata-kata Tok Guru Nik Aziz", penulis bengap ni sebut dia dengar sendiri kuliah TGNA. Sama macam RTM atau TV3 tulis sekerat. TV lagi dasyat kita akan dengar TGNA sebut "barua, barua, barua". Ulang sebutan tu sampai beberapa kali. Siar semua sekali lihat bagaimana rakyat meniai.

Itu darjah pemikiran penulis blog UMNO. "Blog tembolak" kembung bila banyak duit masuk, kempis bila duit tak ada. Makna ringkasnya tak ada duit tak updatelah!!!

Ibrahim Libya kalau salah kenapa tak didakwa? Kalau benar kerajaan mengatakan Ibrahim Libya mengajar salah, yang hangpa bodoh bagi tauliah dia mengajar tu apa pasal? Pakai otaklah sikit rbf!!

Siapa kata Ibrahim Libya Ketua Penjenayah? Apa jenayah dia buat. Dia ialah bekas Pegawai Pusat Islam.Sultan Kedah pun ziarah kubur dia. (saya cari simpanan gambar masih tak jupa, jika jumpa saya akan masukkan kemudian) Kalau mereka penjenayah kenapa kerajaan bayar pampasan pada balu balu mereka? Semua ini perlu dijawab oleh penulis "bodoh" UMNO ini.

Yang penulis melalok kepada Dr Hassan Ali kenapa? Dr Hassan Ali diketepikan dalam PAS? Hang tahu tak apa jawatan Dr Hassan Ali dalam PAS. Bodoh punya spesis UMNO ni!

Tak nak banyak cerita pasal Memali tapi sudah cukup dengan video ini.




Sorry saya kalau tulis merapu, mulut tak boleh kawal sikit.
Dulu ada juga mengulas pasal Memali, boleh di baca di sini.

2 ulasan:

  1. Memali...satu tragedi yg meninggalkan implikasi misteri..lenyap sepi...termasuk dgn Tabung Mangsa Memali...hilang didalam jihad melawan nafsu diri..

    Renungkan...

    BalasPadam
  2. memali satu peristiwa yg menyayat hati dan meninggalkan bukan sedikit kpd perjuangan pas, memali bukan tragedi yg meninggalkan implikasi misteri ia menjadi misteri kerana ada yg gagal menghayati apa sebenarnya perjuangan islam, kalau hanya menjadi penulis yg hanya mencari kesalahan bukan kebenaran. tabung memali bukan hilang tapi kehabisan terpaksa jual dgn tabung dia sekali untuk menampung asas perjuangan dan timbullah dalam fikiran bodoh dan bangang pencari kesalahan pas utk menutup kesalahan rakan sebantal yg mengutip wang derma utk kepentingan peribadi. ahli pas yg terpaksa membayar dengan darah dan keringat bukannya ahli pas yg hidup mencari kesalahan ahli pas yg lain dan hanya menjadi ahli pas kerana terpaksa untuk mencari sesuap nasi bersama pas,
    renungkanlahh .. hidup mulia tanpa bercerminkan bangkai, dalam diri penuh nafsu yang tak pernah bersetuju dgn orang lain kerana apa kerana kita merasakan hanya kita yg mulia ...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog