Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Sabtu, 8 Januari 2011

Rehat sambil melihat suasana "Matahari Naik"

Balik kampung sukar untuk mencari suasana kampung. Sekali-kala berjalan-jalan sambil melihat "matahari naik" membuka minda mengibau kenangan dan menginsafi diri dengan "pertenglikahan" fakta dan hujah. Masing-masing mencari kesempatan untuk menyalahkan orang lain atas perbuatan bodoh dan kedurjanaan yang dilakukan.

Ilmu sedikit nafsu lebih kadang kala tidak memberikan manafaat kepada diri sendiri. Aku akan berehat sehari dua melihat matahari naik yang pasti tidak akan turun di sini.

Adakah aku nak call Zainulfaqar untuk bual diskusi seperti yang dijanjikan oleh dia dengan aku dalam FB?

Sama juga seperti Aduka Taruna, dia nak diskusi pasal UG dengan aku. Aku juga semacam hairan dengan geng usrah barbican. Dia orang serang aku dalam blog aku tuduh aku macam-macam. Kata aku pondanlah! Tapi dia juga cari pondan??? Ini puak belakang suka ke?

Dia sanggup datang ke tempat aku. Adakah benar-benar sanggup? Adakah dia akan jadi 'mangsa keadaan' semacam Aduka Taruna. Ada yang sebut batuapi @ firestone boleh membawa celaka kepada orang lain!

Aku benar-benar nak berehat!
Nampaknya Penembak Babi dah masuk, bagi dia pula kerjakan geng-geng blogger celaka ini!
Aku cadang engkau orang baca artikel daripada Penembak Babi, sekurang-kurang ada kelainan pula daripada tulisan aku yang banyak sangat "layer"nya dan kiasanya.

Adoka kena langgar di Rhusila..!

Bhai,

Dedulu, dalam tahun 70an-80an, Rhusila adalh tempat 'keras'..luorang jangan buat memain kat sana...Macam jugak kat area Tanjung Kapor, dgn Bus Stand...setiap malam musti ada kes bergaduh sesama geng...



Alhamdulillah, Tok Guru Haji Hadi telah berjaya mentarbiyyah mereka ini, 'Jemaah Rhusila' yang taat dan tekun kembali kepada masjid...bukan lagi melepak dan bertelagah sesama sendiri.

Wa tersenyum sorang diri bila membaca n3-n3 provokasi cipan++ dan edyes, pasal nampak sangat kerakusan aduka membawa padah!

Luorang ingat 'jemaah Rhusila' tak baca blog?? Lu ingat 'jemaah Rhusila' tak tahu IT? My ass! Lu silap bro! Kalaulah mereka tak baca blog, tak tengok internet, macammna Adoka kena lanyak??

Bhai, meh sini, meh dekat-dekat...


Read more: 
http://penembakbabi.blogspot.com/2011/01/adoka-kena-langgar-di-rhusila.html




FakaQ anggap adoka macam badawi kencing masjid..!

Bhai,

Walaupun n3 terakhir si Fakaq tertulis Badwi (bukan Aduka), tapi ia adalah dikias 'semacam' adoka...



Kebodohan blogger2 celaka, yang sedikitpun tak hingin nak tolong aduka sewaktu projek langgar Hadi baru neh, nampak sangat mengulang-ulang pasal adoka kena hentak. Walhal kalaulah ikut n3 adoka pasal projek tu, adoka masih boleh tersenyum lebar dan relax je dengar ceramah Pak Wahab atas kusyen empuk bhai...



Dah la tuh, siap minum free dgn Cybershot. Borak-borak lagi...Oii...lu neh tak ubah macam mamak azeez yang kena hentak kat Bagan Piang dedulu...hhuhu


Read more: http://penembakbabi.blogspot.com/2011/01/fakaq-anggap-adoka-macam-badawi-kencing.html

Isu UG & Hadi 'berbohong': Jenayah Fakta Puak Celaka!

Salam Pencerahan Dahi!

Bila wa tahu berita yang Adoka mendapat 'sentuhan' lembut dan berlaku kekecohan di masjid Rhusila ari Jumaat lepas, maka wa pun belek-belek buku lama dan mengkaji n3-n3 dulu yang berbentuk provokasi dan penipuan fakta oleh blogger-blogger celaka..

'Celaka'
, bukan wa sesuka petik ikut nafsu wa. Ia adalah istilah keramat dan pangkat kebesaran yang dianugerahkan oleh Tok Guru Nik Aziz kepada; "menulis perkara yang bukan-bukan tanpa bukti dan fakta yang jelas"..



Pada yang baru akil baligh, nak berjinak-jinak dgn blog 'provokasi' (macam blog wa jugak..huhuuh), UG = Unity Government atau Kerajaan Perpaduan adalah istilah yang telah diterjemahkan oleh Khalid Samad dalam blognya:


Read more: http://penembakbabi.blogspot.com/2011/01/isu-ug-hadi-berbohong-jenayah-fakta.html

20 ulasan:

  1. bro batuapi..

    nak kata aku sokong aduka.. mmg tak..
    tp kalu betol apa yg dia crita tu (kena pukul)..
    mmg aku xleh trima.. dan otomatik aku hilang respek kat hang..

    lg satu.
    cuba2lah jelmakan diri anda..
    xyah selindung2 lg..
    pejuang islam x perlu bersembunyi..
    hanya pengecut yg selalu bersembunyi..
    salam

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling tersusah,walaupun mau makan itu pun harus hutang dulu sama tetangga dan syukur kalau ada yg mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yg membenci saya karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi mencari dukun yg bisa menembus nomor dan disuatu hari saya bertemu sama orang yg pernah dibantu sama KYAI ANOM SUROTHO dan dia memberikan nomor KYAI ANOM SUROTHO,dia bilan kepada saya kalau KYAI ANOM SUROTHO bisa membantu orang yg lagi kesusahan dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi KYAI ANOM SUROTHO dan dengan senan hati KYAI ANOM SUROTHO ingin membantu saya,,alhamdulillah saya sudah menang togel yg ke5 kalinya dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana yg ingin seperti saya silahkan hubungi KYAI ANOM SUROTHO di : 0853---9997---0449 : saya sangat bersyukur kepada allah karna melalui bantuan KYAI ANOM SUROTHO dan kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tdk akan datan untuk yg kedua kalinya.

      Padam
  2. batu api & penembak babi adalah org yg sama?..

    BalasPadam
  3. Rehat, makna mengumpul kekuatan.
    Bodoh-bodoh lembu pun kalau dia berlaga dia juga berehat.

    Hang ni, serang blog aku tak ada rehat langsung. Teruk drp lembu!!

    Engkau orang tunffu selepas aku menyerang pula nanti dengan layer 2,3 dan 4 mengenai peristiwa di Rusila.

    BalasPadam
  4. "peperangan" semakin hangat... semoga tentera Allah datang membawa 'batu-api' menghancurkan hujah mereka semua,dan supaya mereka sempat bertaubat... Mazin in Egypt

    BalasPadam
  5. salam..dah lama ikuti pertelingkahan dlm blog u all..apa yang berlaku dah berlaku nama tghh tercemar..angkara tangan2 u all kedua belah pihak,masing2 nak tunjuk bijak fikirkanlah kebodohan tghh handle situasi terserlah firestone anda berdosa pada jemaah kerana sikap terlebih pandai anda merosakkan nama jemaah terima kasih aduka kerana waras mengelak menjadi alat propaganda bn tabik pada kentalnya prinsip anda klau nak kaya inilah masanya tp itu bukan anda sudah2lah batu api tonjolkan diri klau yakin hujah anda di pihak yang benar.

    BalasPadam
  6. kahkahkah....fuckta bercanggah aduka dgn c++ dam edyes...kena serang kena kutu baru kuar [osting baru...terbaca kat mana2 blog depa lanie kena serang ..,..kahkahkah

    BalasPadam
  7. oi blogger pondan.

    Nak rehat pegi masuk hutan hidup dgn orang asli. Orang asli yang pakai cawat lagi tau adab menghormati tetamu tak kira siapa.

    Baik suruh orang Asli buat kuliah jumaat di Rusila. Hadi boroi bagi kuliah, jemaah jadi samseng kampung dusun.

    Kalau berani tunjukkan diri la. Tapi aku jangka kan orang macam hang mana berani tunjukkan diri. Aduka kena cabar, dia berani pegi Rusila kubu kuat Hadi boroi. Perghhh! Bersemuka di tempat lawan, itu baru anak jantan. Yang anak betina tu berpuluh jemaah Rusila pergi buli Aduka seorang. Hang pun sekali sama dgn jemaah Rusila anak betina.

    Aduka datang dgn sorang dua kawan, hang dah sembunyi kan diri. Apa jer dosa mak bapak hang dapat anak pengecut camni. Malu weh!

    BalasPadam
  8. Batuapi jadi la gentleman sikit, aduka pi Rusila jumpa tghh sampai kena pukul ertinya dia ada prinsip. Hang batuapi tulis macam2 tapi x muncul masa aduka kena pukul nampak sangat hang x ada prinsip. Jangan buat alasan Aduka pi jumpa tghh sebelum pukul 3.00 pm. Ni alasan je, sebenarnya hang x ada prinsip.Tulis dlm blog semua orang tipu hang saja betul tapi hang ni x beranimuncul dan tunjuk diri ni apasal. Aku pun besa pi rusiladan sembahyang jumaat lepas tu jumpa tghh dan salam dgn dia. Dan bagi aku memang tghh ni hebat ilmu dia tapi kurang adab dia...itu aku punya pendapat la......abuya

    BalasPadam
  9. Hairan seharainnya,
    Banyak blogger-blogger tiga suku di bumi ini.
    Sedang aku berusaha menarik minat anak muda kepada PAS, kamu pula berfikir bagaimana cara hendak membuang TGHH dan Ust. Nasa daripada PAS.
    Sedang aku berusaha memberi gambaran bahawa PAS parti berakhlak, kamu pula mahu PAS kelihatan sebagai sebuah Parti yang penuh dengan sampah sarap melalui kerendahan peribadi TG. Haji Hadi dan Ust. Nasa.
    Sedang aku berpeluh untuk mengulingkan UMNO, kamu dengan senang berpendapat bahawa bergabung dengan UMNO dapat menyelamatkan agama dan bangsa melayu.
    Sedang rela aku tidak sentuh pangkat dan ganjaran demi maruah PAS, kamu atas nama PAS bercita-cita dan berharap ingin mendapat tender dan jawatan menteri dengan berpaduWang dengan UMNO.
    Adakah aku gila atau kamu yang gila?.
    Adakah aku munafik atau kamu yang munafik?.
    Adakah aku sepatutnya dicampak ke neraka, atau kamu yang sepatutnya dicampakakan ke neraka?.
    Hairan!
    Hairan!
    Kenapa aku tidak dijadikan tegas seperti al-Khatab dan lemah lembut seperti Umar bin Ab. Aziz.
    TGNA mesti ditutkan dengan TGHH, TGNA di kiri TGHH di kanan, TGNA di meja TGHH di kerusi. TGNA gula TGHH manisnya, TGNA senyum TGHH bibir, TGNA bola TGHH anginnya.
    Gila apakah kamu semua?. Hendak dipisahkan kiri dgn kanan, meja dengan kerusi, gula dengan manis, senyum dengan bibir, bola dengan angin.

    BalasPadam
  10. Tahniah kerana ditukarkan bertugas besama SE di unit IT... Dengar cerita anta tak mau pindah bilik...

    BalasPadam
  11. celaka kat batuapi ,manusia munafik yg tak berani kenalkan diri....ckp tak serupa bikin....kau mungkin berada dlm kumpulan org2 yg membelasah si aduka agaknya.....apa org2 pas trengganu ni serupa mcm pengganas ke ....patut le trengganu yg dah menang boleh terlepas balik keUMNO....org pas trengganu sombong2 agaknya....sebab tu kalah tu.....tok guru tu mcm kepala samseng pulak...depan mata dia,org dia membelasah si aduka dia biarkan...betul2 barua punya tok guru...patut le rakyat trengganu tolak dia

    BalasPadam
  12. bodoh batu api,penakut,hang buang peler hang kasi makan sama anjing je...ni ke pejuang pas,hahahaha,macam pondan,

    BalasPadam
  13. diorang neh, mencarut kalah putra umno..huhuuu ntah-ntah puteri umno kut!

    BalasPadam
  14. batu api haprak..dayus...perosak jamaah..baik kao pergi mampus....

    BalasPadam
  15. tu dia..juak2 umno dah ambik kesempatan dalam kes ni..silap siapa musuh dah cucuk jarum?silap si mamat berlagak berani dan kutu blog x nak tunjuk muka..

    BalasPadam
  16. demo ni wak malu ore ganu jah.kerat batu bui make ke anjin mongal lah

    BalasPadam
  17. Maki-maki sekurang-kurang maki engkau orang boleh mengubah kebodohan engkau orang yang percaya dengan penulis celaka!!

    u mana ada akal nak berhjujah.
    Maki-maki
    Maki-maki
    Maki

    Akhirnya Fakaq juga hilang pekerjaan!

    BalasPadam
  18. yg dok sibuk2 bela aduka taruna ni apa sal, tok guru sendiri sanggup maki hamun, budak tiga suku dok bela sangat, lembu betul lah ko org ni, kalau akua ada kat rusila ari tu, bkn stakat penapar aku baki, pecah muka budak tu aku bagi, kurang ajar sgt... tanpa nama kalau hebat sgt letak lah nama sendiri n gmbr skali mcm aku ni, barulah jantan namanya nak komen org.. ni serupa pondan jugak buat pe.. pooooodaaahhhhhh..... ckp x serupa bikin....

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog