Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Selasa, 8 Februari 2011

Nota-nota ringkas di sebalik cahaya matahari

Setahun yang lalu (Feb 2010) ada berita dalam akhbar Ketua Dewan Ulama’ PAS Pusat, Dato’ Harun Taib, 67, yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Manir kini dinasihatkan ‘berehat’ di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), Kuala Terengganu.

Manakala baru-baru ini, Maarof Abd Mutalib, suami calon PAS bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang, Normala Sudirman dinasihat 'berehat' di rumah, jika beliau benar-benar sakit kata Timbalan Menteri Pelajaran, Dr Mohd Puad Zarkashi.

Banyak makna tersirat jika difahmi bagi yang mengerti.

1. Saya menerima e-mel daripada Nasuki, minta ulas pasal tulisan MSO. MSO dah lama nak marahkan orang-orang dikeliling TGHH, terutamanya Cikgu Pa. Kekalahan Tenang hanya sebab untuk dia meludah kepada TGHH. MSO masa berkawan dengan si baju petak (Husam) dia boleh jadi "babu" kepada Husam. Tapi bila tak suka dia boleh cerca dengan apa cara pun, termasuk mengaibkan kawan baik dia sendiri. Ini bukan sahabat ikut pendapat ulama muktamar! Dia boleh kritik pasal dia pandai menulis. Rasanya biar aje si tua itu, dia pening dengan Siasah yang baru diambil alih, bayangan wang 10 juta orang berhutang dengan Siasah masih teawan-awan!

2. 1 Februari 2011, aku ke ke surau Al-Azhar, nak jumpa Wan Ji, blogger hebat. Yang ada hanya Ust Zaharuddin Menantu TGHH. Dengar kuliah kuliah maghrib aje la... "Hukum zon dan adab dalam organisasi Islam". Niat nak perkenalkan diri kepada Wan Ji dan ZainulFaqar sekurang-kurang nak nasihat dia orang jangan jadi manusia celaka. Jangan fitnah, jangan buat sebaran tak betul dalam internet. Ustaz tapi ustaz celaka! Pondan juga rupanya!!


3.  Ada tulisan berkenaan Zul Sulong, dikatakan menyerang Tuan Ibrahim Tuan Man. Saya terbaca penafian Zul Sulong. Sebelum ini Zul Sulong juga menulis bagi pihak Cikgu Pa menyerang Dr Hassan Ali dengan bersumberkan berita fitnah Malaysiakini. Sampai hari ini tiada penafian drp Zul Solong.

4. Zaidan Abdullah (Amdang81) dua kali menghantar masej kepada saya pasal tulisan saya sebelum ini. Dia luahkan rasa terkilan dengan artikel  saya. Kalau tak tahu cerita sebenar lebih baik bertanya atau paling kurang pun diam itu lebih baik. |

5. Perompak wang harakahdaily makin berkuasa, dia orang rancang nak kenakan bayaran kepada harakah atas khidmat server. Tahniah! Ada orang tanya kenapa Zul Solong cuba lari dalam isu wang iklan harakahdaily? Ada yang bertanya juga, betul ke Amir bagi RM30 ribu kepada Zul untuk setup Harakahdaily? Masuk akuan ke wang itu? Semuanya sumpah aku tak tahu... kena tanya nama-nama yang disebut.

6. Dato' Kamarudin Jaafar pula bawa kehulu ke hilir perjanjian pengiklanan harakahdaily. Walaupun dia boss pengurusan, ini adalah kali pertama dia lihat perjanjian yang dikepilkan bersama di bawah ketiak beliau itu. Ini lah modalnya akan ditunjukkan kepada Dewan Harian PAS Pusat. Semuanya akan menjadi "belantuk". Dewan Harian PAS Pusat akan dipakyetkan (pinjam ayat Penarik Beca) oleh perompak wang iklan harakahdaily. Hidup Perompak, Hidup Harakah!

7. Zul masih buat buku harakhdaily. Kali ini katanya Cikgu Pa suruh untuk Selangor. Aku  konpius betul? Harakah dah ada unit buku, harakahdaily pun nak buat buku juga. Cikgu Pa kalau ada mata tolong baca politik guna nama ini. Aku malas nak besarkan projek buku PAS yang gajikan 2 orang tak siap-siap. Makan modal pulak tu! Memang harakah dicipta untuk membuncitkan  penyangat!

8. Buku Menuju PAS Baru adalah projek baru untuk Jawatan Timbalan Presiden, setelah misi pertama Husam gagal. Siapa yang menjadi 'master mind' lu orang kena cari sendiri, kena banyak 'metelaah' politik PAS yang dan mula haru biru ini.

9. ZainulFaqar sedang diperbodohkan. Tindakan bijak MalaysianInsider buang orang yang ada 'problem' ini dialukan. Itu belum lagi aku dedah 60 entri FB aku dengan dia. Lagi meracau. Dulu ada Zul Sulong kor boleh selamat di harakah walaupun kritik Presiden. Sekarang macam mana?

Berehat lagi..

14 ulasan:

  1. Balasan
    1. saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling tersusah,walaupun mau makan itu pun harus hutang dulu sama tetangga dan syukur kalau ada yg mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yg membenci saya karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi mencari dukun yg bisa menembus nomor dan disuatu hari saya bertemu sama orang yg pernah dibantu sama KYAI ANOM SUROTHO dan dia memberikan nomor KYAI ANOM SUROTHO,dia bilan kepada saya kalau KYAI ANOM SUROTHO bisa membantu orang yg lagi kesusahan dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi KYAI ANOM SUROTHO dan dengan senan hati KYAI ANOM SUROTHO ingin membantu saya,,alhamdulillah saya sudah menang togel yg ke5 kalinya dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana yg ingin seperti saya silahkan hubungi KYAI ANOM SUROTHO di : 0853---9997---0449 : saya sangat bersyukur kepada allah karna melalui bantuan KYAI ANOM SUROTHO dan kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tdk akan datan untuk yg kedua kalinya.

      Padam
  2. Tanpa Nama berkata...
    Lancau
    2011 Februari 8 14:14
    ------------------------------
    salam batuapi, lama berehat...

    haha..penyokong PAS baru melucah di blog batuapi ni kenapa???

    BalasPadam
  3. Bukan Penyokong PAS ,
    tetapi Penyokong karat UMNO yang dah kenal tembelang UMNO dan kini nak kenal tembelang PAS pula.

    BalasPadam
  4. aku tak yakin ko nak jumpa wan ji. dgn AT pun ko takut...........lawak.

    satu lagi...berbanding ko dgn husam....aku rasa husam lebih berjasa kepda parti berbanding ko...

    BalasPadam
  5. Jom kita halau BatuApi ni macam Mubarak kena halau dengan gerakan muda di mesir tu..manusia tak bertanggungjawab, penakut dan lempar batu sembunyi tangan

    BalasPadam
  6. aik, geng mana pulak ni yg marah sangat kat batu api ni? Sabar geng makhluk perosak, pi ambik wuduk, sembahyang hajat mohon tunjukan batu api ke jalan lurus kalaulah batu api buat fitnah! amacam?

    BalasPadam
  7. Tiada hujah dan fakta mematahkan hujah penulis ini. Sekadar meniru gaya AMCO dan Abu Jahal. Maki hamum sahaja yang dipelajari dalam benak kepala.

    Malulah pada 'babi' sekurang-kurangnya binatang itu tidak memaki tapi sekadar dimaki.

    BalasPadam
  8. Awat marah sangat ni batuapi? tenang!....bisalah setiap tulisan ada pro dan kontra...banyakkan bersabar... penulis mesti rasional melayan pengkritik.

    Awat babi-babi nih..tak senonohlah ko ni.

    BalasPadam
  9. Memalukan dengan tulisan perasaan dia tahu serba serbinya, maklumlah orang lama dalam PAS, bak kata melayu tua, telah makan garam lebih dulu dan kata melayu muda macam lembulah tuuuuu.

    BalasPadam
  10. sebelah pihak je? betul ke?

    BalasPadam
  11. kau ni memang batuapi@firestone@mengadu domba..

    BalasPadam
  12. Warga UMNO/BN bergasak sesama sendiri sebab rebut fulus@projek tapi bila kerja parti solidariti tetap dipelihara demi kepentingan kekal kuasa.
    Warga PAS bermakian-hamunan & kerja organisasi bercelaru macam cibai cina masam makan babi sebab masing-masing berasa hebat & terlalu betul.
    La ni Muktamar makin hampir jadi wajib tunjuk taring kontot mana tahu akan terpilih jadi tauke kempen boleh jugak .. asukk .., projek juge.
    2008 rakyat beri undi lebih kepada PR sebab nak tengok prestasi. Rupa-rupanya kong-kali-kong siut PAS jadinya. Ramai pimpinannya jadi tukang basuh bontot AI & PKR termasuk sang Mursyidul yang termakan muntah gerombolan Erdoganistas. Geng MSabu pulak macam orang berak sembelit. Pendokong UG sekadar telor setengah masak tak ade daya tahan. Macam Presiden sendirilah yang tarik balik konsep UG sebab terlalu ramai warga PAS bebal tak reti-reti WALAU PUN SEBENAR-BENARNYA ia sesuatu yang begitu penting lagi praktis dari aspek politik & perjuangan di Malaysia nih.
    Semua ni kena makan/minum segala pemakanan kesihatan tak kira label apa terutama label Tok Guru yang iklannya berselerak di halaman Harakah sama ada cetak atau online. Harga pun boleh tahan tapi ada mak kisah.
    Lihat & belajarlah solidariti politik UMNO/BN membodohkan rakyat

    BalasPadam
  13. assalamualaikum,
    anda dgn wan ji dua2 ada pendapat, tetapi dua2 menggunakan cara yg salah di sisi islam dlm memberi pendapat.
    manusia kini suka berlebih2an dlm memberi pendapat termasuklah dalam gerakan islam. perkara yg digaduhkan pun hanyalah yg kecil2 tp cara gaduhnya amat besar.
    sama2lah kita jadi org2 yg benar2 islam. tak seperti sahabat dan tabi'in pun, mcm tentera muhammad al-fateh masa mereka tawan istanbul dulu. insyaALLAH.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog