Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Isnin, 30 Januari 2012

Ke Ureka MSK

Hari ini cukuplah genap setahun segaimana yang dijanjikan; aku kena berdebat dengan budak Aduka Taruna. Pagi ini aku bangun awal, sempat juga ber'chat' dengan seseorang rakan di FB yang berada di luar negara. Debat mengikut jadual akan berlangsung pada pukul 8.30 malam ini... kena tepat. Bukan macam budak tu yang mana tahu janji.. suruh datang pukul 3 dia datang awal... he he

Tajuk debat juga entah apa punya hel!! Macam UMNO nak berdebat dengan dengan PAS dia yang reka tajuk... dia paksa PAS berdebat. Tapi PAS tetap berdebat dengan alasan nabi Musa ajak lawan sihir pun dilawannya.

Aku pun sebelum minta doa, minta lindungi samseng 'blogger celaka' dan geng 'usrah barbican' mana tahu nak balas dendam di'penyek-penyek' aku di sana... bukan debat lagi.. nanti jadi gusti pula.


Mungkin ada nak tahu macam mana debat ini boleh terjadi antara aku dengan Aduka Taruna?

Wan Ji hantar ke FB Aduka Taruna gambar Suhaimi Embong dan mengatakan itu adalah BatuApi@FireStone. Aduka Taruna mula mencari helah nak kenal aku dan mencabar untuk berdebat. Itu sebab aku tulis artikel "Aduka Taruna sekadar anjing upahan sahaja!!". Artikel itu sebenarnya masih ada sambungannya... tapi masa dan keadaan tidak mengizinkan.

Aduka Taruna reka tarikh debat untuk mengaibkan aku.... (sila baca di "Debat Batu Api vs AdukaTaruna 30 Jan, 8.30 malam"). Sebagai orang tua.. aku releks aje.. aku reka pula tarikh Langgar Hadi (Sila baca "Projek Langgar Hadi Jumaat, 7 Januari 2011, jam 3.00 petang"... baru padam muka budak tu!!

Nak langgar Hadi bukan main susah, kena ada kamera, kena kumpul duit.... kena ada team... ada yang mendaftar nak sertai. Aku pun naik fedap!!

Tapi, bila 'diperbodohkan' oleh BatuApi akhirnya Aduka boleh pergi walaupun tak ada duit dan peralatan...  Nampak anda semua sedang di'emosi'kan oleh geng blogger celaka untuk menjatuhkan Presiden PAS... misi siapa sebenarnya.. mereka ini semua adalah pupet... itu kena cari sendiri... kena buat reseach sikit.

Politik Aduka politik budak... emosi melebihi akal. Aku tulis artikel ini untuk menunjukkan kalau kita berfikir kita boleh mengatasi masalah terutama untuk berhadapan dengan geng blogger celaka. Sila baca "Aduka Taruna: Lateral Thinking dan Vetical Thinking"

Kejadian di Rusila digambar seolah-olah Presiden PAS buruk dan kasar. Yang menceritakannya lebih warna... tapi tak ada pun di tempat kejadian.Yang memainkan gendang ialah edyesdotcom (Edyes Samm)..

Gambar boleh mencerita segala-galanya.... bagi yang berfikir
Edyes Samm ni bukan jantan (guna perkataan Tulang Besi @ Selauq Dalam)... dia bukan berani berhujah di FB, itu kebetulan isu bersama dengan rakan FB lain baru aku boleh masuk.


Mereka bukan berhujah tapi cuba berdalih... Tapi Edy ni ok sikit banding dengan Greenboc. Dia ni mula-mula accept aku jadi rakan FB, tapi bila aku berhujah dengan dia... dia tak ada hujah lalu dibuangnya aku. Kalau setakat hentam orang di blog terutama kepada mereka yang tak boleh menjawab tak payah bangga dan rasa itu kurniaan Allah dengan 'kyasas'.. (kes greenboc aku tak nak letak scrin capture... tak ada kepentingan lagi..)

Selepas kejadian di Rusila.. Zainul Faqar mula hubungi aku melalui FB... maybe ada keraguan tentang Suhaimi. Dia sendiri nak jumpa aku.


ZainulFaqar bagi nombor tel untuk aku hubungi dia. Aku sebenarnya dah malas nak jumpa dengan geng blogger celaka nanti ada seorang lagi yang terima nasib macam Aduka! Aku ada menulis di sini tentang hal ini "Rehat sambil melihat suasana "Matahari Naik"".

Lepas tu Wan Ji pula berhujah dengan aku di FB.. Aku pelik sebenarnya Wan Ji tak pernah menjawab tulisan aku di blog walaupun banyak aku mengusik dia.... Sama seperti Penarik Beca... Pasal dia tahu ada 'layer' yang aku belaum dedahkan lagi jika dia menjawab.

Dia mungkin menukar tekaan, dia sangka aku pensyarah di UKM pula...


Banyak kali aku berhujah dengan mereka ini supaya jangan fitnah. Sebab fitnah itu berdosa... Kalau kita tak suka seseorang pemimpin kita boleh kata dia lemah, hatta nak kata dia bodoh pun tak apa... walaupun kasar kerana itu pendapat kita. Tapi kalau kita kata dia nak masuk UMNO, makan duit parti dll tanpa sebarang bukti itu adalah fitnah.. tolong beza pendapat dengan fitnah!!

Tak ada apa yang kita dapat didunia dengan penyebarabn fitnah ini... bertaubat sesuangguhnya Allah itu menerima taubat... mintalah maaf kepada orang-orang yang difitnah agar kita tidak akan dipersoalkan oleh Allah dikemudian hari..

4 ulasan:

  1. Balasan
    1. saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling tersusah,walaupun mau makan itu pun harus hutang dulu sama tetangga dan syukur kalau ada yg mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yg membenci saya karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi mencari dukun yg bisa menembus nomor dan disuatu hari saya bertemu sama orang yg pernah dibantu sama KYAI ANOM SUROTHO dan dia memberikan nomor KYAI ANOM SUROTHO,dia bilan kepada saya kalau KYAI ANOM SUROTHO bisa membantu orang yg lagi kesusahan dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi KYAI ANOM SUROTHO dan dengan senan hati KYAI ANOM SUROTHO ingin membantu saya,,alhamdulillah saya sudah menang togel yg ke5 kalinya dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana yg ingin seperti saya silahkan hubungi KYAI ANOM SUROTHO di : 0853---9997---0449 : saya sangat bersyukur kepada allah karna melalui bantuan KYAI ANOM SUROTHO dan kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tdk akan datan untuk yg kedua kalinya.

      Padam
  2. batuapi mcm kau memang pandai cakap pusing pusing,kuat pusing kuat auta....tulis tulis tulis....lepas tu hilang...pi buat blog baru....aku dah lama tahu yg camar putih tu ada lah 'batuapi'

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog