Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Jumaat, 25 Disember 2009

Memutar Belit Kenyataan TGHH mengenai penasihat TGNA

Nampaknya isu kenyataan Tuan Guru Haji Abdul Awang (TGHH) mengenai Penasihat Undang-undang TGNA telah sengaja disalah ertikan bagi memburuk-burukkan TGHH. Agenda memburuk-memburuk dirancang begitu rapi. Kenapa saya kata demikian? Mari kita lihat dan bahas secara ilmiah.

Pertama, kenyataan TGHH mengenai penasihat adalah seperti berikut "Apa yang kurangnya ialah mereka yang bertugas di sekeliling yang tidak memberi nasihat perundangan dan politik yang betul kepada Tok Guru." Dan boleh kenyataan ini boleh didapati di laman Harakahdaily sebagai sumber.

Kenyataan ini dibuat pada 1 Disember 2009. Sila baca di sini http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=23478:tindakan-nik-aziz-gambarkan-ikhlas-dan-jiwa-besar&catid=83:presiden&Itemid=127

TGHH menyebut tidak memberikan nasihat perundangan politik yang betul. Adakah TGHH sengaja nak memperkenakan mana-mana peimpinan sekeliling TGNA. Nak memperlekeh seperti yang di sebut oleh sesetengah blogger?

Kita lihat pula kenyataan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat (TGNA) pada Utusan Malaysia (Saya juga mencari kenyataan TGHH di Utusan tetapi tak jumpa, Nampak macam TGHH tidak menjadikan Utusan sebagai saluran kenyataan) pada 24 November 2009 di http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1124&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_01.htm
iaitu;

‘‘Saya lantik dia (Abdul Ariffahmi) dulu dalam mesyuarat penuh yang turut dihadiri Penasihat Undang-Undang Kerajaan Negeri dan beliau tidak memberikan sebarang komen."
Saya rasa semua dah jelas. Tapi kenapa isu ini berbangkit? Tidak lain tidak bukan kerana niat jahat untuk merosakkan perpasuan PAS memisah dua Tuan Guru bagi melemahkan kepimpinan ulama dan menjatuhkan Presiden PAS.

Dalang-dalangnya ialah:-

1. Sinar Harian

Nik Aziz tidak tahu siapa beri nasihat salahRujuk Sinar Harian 4 Disember 2009.

Kenyataan TGNA di Sinar adalah berbeza dengan kenyataan TGNA di UM pada 24 November 2009. Kenapa berbeza itu topik lain, kena bincang lain kali.

2. Abdul Rahman Talib (Tulang Besi)

Celaka ini paling jahat sekali. Fitnah mainan mulut aje!!! Cel;aka ini menulis;

Ketahuilah kenyataan Presiden PAS ini adalah sebuah kenyataan yang dibuat selepas perlantikan Penolong Setiausaha PAS Pusat yang baru. Sememangnya sejak setahun dua ini, kerap dicuba menyalahkan penasihat-penasihat Tok Guru. Malang bagi mereka, penasihat-penasihat Tok Guru berjaya mengekalkan pemerintahan PAS di Kelantan selama 20 tahun. Berapa tahunkah PAS berjaya menegkalkan pemerintahan di Terengganu hasil dari nasihat-nasihat yang diberikan oleh penasihat-penasihat Presiden?
Celaka ini cuba mengaitkan seorang Penolong Setiausaha PAS Pusat yang dilantik oleh Presiden PAS bagi membantu dan mungkin menggantikan Dato' Mustafa Ali suatu masa nanti. Penolong Setiausaha Agong baru ini ialah Datuk Takiyuddin Hassan. Kenapa Tulang Besi takut dan bimbang Dato' Takiyuddin mengganti Dato' Mustafa Ali? Celaka ini memang ada niat jahat kepada PAS. Itu kita bahas dalam siri-siri akan dating!!!!

Kenyataan mengenai pelantikan ini terdapat pada link ini
http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=23389:takiyuddin-hassan-dilantik-penolong-setiausaha-agung-pas&catid=1:utama&Itemid=50

3. Laman Boneka Tulang Besi, Perisik Rakyat

Apa fitnah yang ditulis oleh Tulang Besi semuanya disiarkan di sini. Tanpa buat study, bodoh punya orang!!! Boleh di baca di sini;

http://perisik-rakyat.com/2009/12/nik-aziz-tidak-tahu-siapa-beri-nasihat.html

4. FUTURE LEADER

Ini kena cakap ana, enta!! Pasal enta punya pasal ana kena banyak menulis hari ini!! Enta marah ana guna bahasa kasar eeehh!! Entah tak ada otak, main hentam-hentam aje!! Tak tahu saluran ke??

Tulisan "ana" ini ada di sini!! Boleh baca.

siapa lagi kalau tidak YB HJ Husam....Ana pun tak tahu la kenapa TGHH ni tidak bersetuju dengan YB HUsam....ana rasa kes kerajaan perpaduaan tak habis lagi....

Ataupun mungkin TGHH mendengar suara Nik Abduh yang pernah menyerang YB Husam dalam ceramahnya di Terengganu.Padahal Nik Abduh bukan berada di dalam kerajaan kelantan. NIk Abduh pernah dinasihati oleh TGNA supaya diam, semasa TGNA berada di mekah.

http://pasfutureleader.blogspot.com/

Saya dah tulis mengenainya dalam siri 9. dah berhujah dan ana ini telah membuka pekung bahawa dia buat andain sahaja. Andain biasanya berdasarkan kepada situasi sebelum ini. rupa-rupanya dia cukup marah dengan beberapa kepimpinan PAS sebelum itu. Pasal itu anda andaian jahat!!

Boleh lihat komen pada links ini;

http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=News&file=article&sid=826&mode=&order=0&thold=0

4. Greenboc
Ini satu lagi tak guna akal masa menulis!! Banyak guna nafsu. Bernafsu tinggi!! Baca petikan penulis kurang akal ini;

Apa yang kurangnya ialah mereka yang bertugas di sekeliling yang tidak memberi nasihat perundangan dan politik yang betul kepada Tok Guru.

Sekalipun ia hanya mengambil sekitar dua baris di dalam sesebuah halaman, namun kesannya besar shingga akhbar-akhbar termasuk akhbar online memfokuskan ayat tersebut untuk menimbulkan suasana hurang harmoni di kalangan para ahli.

Ahli PAS kini tertanya-tanya siapa yang Tuan Presiden maksudkan dengan "mereka yang bertugas di sekeliling" atau apakah Tuan Presiden sendiri yang tidak mendapat maklumat yang betul dari penasihat-penasihat yang mengitari mengenai hal yang berlaku?

Nik Abdul Aziz sendiri pernah menyatakan bahawa beliau sudah tua untuk didalangi yang bermaksud beliau tidak ada penasihat yang mendalangi apa-apa keputusan Nik Aziz dan tidak juga timbul soal "mereka yang bertugas di sekeliling yang tidak memberi nasihat perundangan dan politik yang betul" kepadanya.

http://greenboc.blogspot.com/2009/12/mengapa-presiden-pas-salahkan-penasihat.html

Sekitar dua baris kalau bodoh nak faham
Bodoh nak tahu maksud sebenar
Nafsu jahat menguasai akal
Menyebabkan pembaca menjadi tidak harmoni!!
Blogger kurang akal ini menunding jari kepada orang lain dengan perkataan Islam lunak tetapi jeringking berkait. 4 Jari hentam diri sendiri!!

5. W. Fauzddin NS

Ini satu lagi banyak menulis tapi banyak menyeleweng!! Tulisannya diselit secara jahat dalam artikel.

Tahniah kepada rakyat Kelantan yang telah memberikan sokongan padu kepada Tok Guru. Biar pun dikatakan Tok Guru mendapat nasihat tidak betul dari orang kanannya, namun Kelantan telah berjaya ditadbir dengan baik dan bersih selama 20 tahun. Mungkin di Terengganu dahulu, penasihatnya terlalu `betul dan berjurus' sehingga PAS dapat bertahan sepenggal di Terengganu. Syabas, Orang Kelate!!
Boleh rujuk di sini http://wfauzdin.blogspot.com/2009/12/jika-mahu-tok-guru-tersungkur-langkah.html

6. Penarik Beca
Kali ini nampak blogger "kurang siuman" yang rasa dia aje betul. maklumat dia aje betul menulis dengan sedikit akal yang waras

"Setakat yang terbaik yang saya boleh ingat, saya menentang pendewaan para pemimpin PAS sejak tahun 1990 lagi. Saya meluat sangat dan saya lawan kalau orang kata, "bukan salah Tok Guru, tapi penasihat-penasihat dan orang keliling dia tu"."
http://penarikbeca.blogspot.com/2009/12/jangan-ada-dewa-baru-dalam-dongeng-pas.html

Itulah jalan cerita mengelirukan lagi keliru yang dibuat kecoh oleh blogger mencari hits!!!

"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog