Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Selasa, 23 Mac 2010

Beriman dengan khabar angin, tolak Al Quran

Ramai kawan-kawan (ayat Tulang Besi) minta saya mengulas artikel Tulang Besi, Abd Rahman Talib mengenai Konspirator Dibelakang Blog Anti-Husam. Saya malas nak berhujah dengan budak "setengah masak". Hampa boleh baca sendiri di sini bagaimana tulisan si Pendedah Salahlaku PAS. Guna akal dan fikirlah sendiri. Buatlah keputusan. Hampa baca hampa simpanlah dalam hati, tak payah maki tambah dosa aje.

Saya nak jawab pendek aje. Haji Suhaimi Embong (bila dia ni pi aji?) dikatakan antara yang terbabit, dalang utama pulak tu. Tulang besi agaknya tak hadir "Usrah Barbican" dengan Zainulfaqar (pengerak utama Task Force 13). Suhaimi tu memang lulus IT tapi pasal IT, malas saya nak komen. Tanyalah Zainulfaqar macam mana Suhaimi tu di Harakahdaily.

Agaknya Tulang Besi menjadi makin "mengila" setelah dia dibuang daripada e-group MISNA.net. Orang dah mulai tak percaya pembohongannya. Sekali dua, macam nampak real tapi dah banyak kali semua orang dah mula tak sukai. Bukan sahaja pembaca, malah "sahabat" yang pernah dijumpai di Mekah pun dah mulai tidak menjawab panggilan telefon dia. Maklumat terbaru Dr Syed Azman pun tak layan panggilannya, malah SMS pun tak di jawab (Baca di sini). Apa komen Tulang Besi??

Suka saya ambil hujah geng Usrah Barbican, Zainulfaqar;

BAYANGKAN Pas sebagai sebuah negara. Dalam menunggu vaksin dari seorang Doktor Pakar yang namanya Zainulfaqar Yaacob, semua rakyat telah mati akibat suatu penyakit pelik.


Yang tinggal dalam negara Pas ini hanya empat orang manusia sahaja. Pertama, seorang pelacur. Kedua, seorang Ahli Politik yang berusia 64 tahun.


Ketiga, seorang ibu yang masih sarat mengandung anak kembar tiga. Dan keempat, Doktor Pakar, iaitu dirinya sendri.


Satu vaksin itu cukup untuk menyelamatkan seorang manusia sahaja. Dalam pengetahuan kita, siapakah yang sepatutnya diselamatkan dengan menggunakan vaksin tersebut.
Saya membuat perbandingan yang sama. Jika situasi yang sama berlaku hanya ada Tulang Besi dan Seekor lembu betina yang masih sarat mengandung anak kembar dua (macam TB jugalah ni!!). Tapi vaksin ini boleh mengubati manusia, manusia macam binatang dan binatang.

Siapa pilihan doktor pakar untuk diselamatkan? Saya lebih berpendapat (pendapat tak semesti betul, zainul?) lebih baik selamatkan lembu tersebut. Sekurangnya anak yang dikandung boleh dimanafaat untuk program korban PAS bila cukup umur (itupun kalau tak cacat!!!). Kalau anaknya mati dalam kandungan, sekurang-kurang lembu tersebut boleh dimakan. Tulangnya boleh dibuat azimat bagi mereka yang suka membaca artikel khayalan, fantasi dengan penuh cemuh dengan khabar-khabar angin yang tidak betul.

Kitab mana engkau pakai ni BatuApi? Eh Ketua Penerangan, Usrah Barbican ada menyebut;

Tulang Besi said...

abdullah, dlm politik malaysia, khabar anngin selalunya betul khabar angin lebih bena berbanding khavbar rasmi. takkan buat2 lupa kot?
Itulah akidah dia orang, akidah Abdul Rahman Talib yang tak dapat jawatan CEO. Rahman Talib boleh menepikan Al Quran dalam tulisannya dalam blognya. Tapi bagi mereka yang buta mengenai fitnah akan terus mempercayainya dan berada dalam dosa yang sama.

Kalau tak faham juga tulisan yang mudah ini, tak tahu lagi apa yang perlu saya tulis lagi bagi mengulas tulisan si budak "setengah masak"

Peringatan Allah dalam surah Al-Hujurat ayat 6 perlu diambil perhatian.
Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.
Jangan sampai kita lebih mudah beriman dengan khabar angin dan menolak Al Quran sedangkan kita tidak merasai apa-apa kesalahan dan kekesalan kerana Allah telah menjauhkan kita daripada Nur dan HidayatNya. Rugilah kita......

5 ulasan:

  1. Makin berbahasa cara penulisan saudara..tahniah dan teruskan nyatakan kebenaran, berani mengaku salah, tapi istiqamah menerangkan kekaburan dan terus lawan tetap lawan... Nyahkan konsep beriman dengan khbar angin dgn sebab adanya kes2 khbar angin itu betul. Lanyak secukupnya teori2 yg melawan arahan Allah dan Rasul.
    Bagi golongan jahat ini, wala adalah candu, sedangkan wala itu antara usul aqidah ummat Islam. Siapa yg tidak memberi wala' kepada Allah dan Rasulnya serta mencari jalan selain dari jalan orang2 yg beriman mereka inilah ahli-ahli neraka jahannam...

    BalasPadam
  2. Kongsi maklumat di sini. Kenali DS Nizar melalui kita!

    BalasPadam
  3. too baD. ilusi zainulfakap menyedihkan sekali, kita tidak memerlukan vaksin ketika itu pasainya vaksin yg ada pd doktor itu vaksin yg telah dicemari , hidup pun menyusahkan umat aje huhuhu

    BalasPadam
  4. good la bro, aku memang tak suka puak yang duk suka mendedahkan keburukan orang lain, ntah betul ke tidak..kalau betul Islam dah atur cara yang sesuai...

    ajar sikit TB nih..terlalu kurang ajar

    BalasPadam
  5. shuhaimi embong ni bukan ke ceo syarikat it kat negeri terengganu masa kerajaan pas memerintah negeri terengganu 1999 - 2004

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog