Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Sabtu, 8 Mei 2010

Menarik juga artikel Kisah Michelle Yeoh di Harakah

Saya terbaca satu artikel yang ditulis oleh Penarik Beca bertajuk Kisah Michelle Yeoh di Harakah. Memang Penarik Beca @ Bakaq selalu menulis dalam versi yang berlapis-lapis. Hanya yang faham sahaja akan mengetahuinya.

Saya suka tulisan Penarik Beca, hanya saya tak suka bila dia bersetongkol dengan geng Task Force 13 @ Usrah Barbican dalam merancang menentukan kepimpinan mengikut selera masing-masing.

Pimpinan yang ditegur itu ada membuat silap, tapi cara menjatuhkan dengan membuat serangan secara bertalu-talu dengan menongkok tambah cerita-cerita tak benar menjadikan dia patut dibakul sampahkan bersama-sama blogger celaka!!


Penarik Beca ada menulis;

Bila baca berita Malaysiakini semalam bertajuk "PAS nafi bayar Kickdefella RM4 juta", saya teringat seseorang yang beria-ia melarang Ketua Pengarang Harakah, Ahmad Lutfi Othman dari menyiarkan gambar di bawah di dalam akhbar PAS itu. Tetapi Mat siarkan juga. Saya tak tahu adakah itu satu insubordination. Hanya teringat ja, tiada kaitan.

Teringat terawal mengenai perkara itu juga menyebabkan saya dah lama membuat kesimpulan bahawa "dah lama daahh!" Sekali lagi, hanya teringat ja dan tak ada kaitan. Laa... Tak dak sungguh! (Mudah-mudah Allah melimpahkan sebanyak-banyak pertolongan kepada Mat yang telah selamat menjalani pembedahan pintasan jantung di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia)
Orang yang dimaksudkan oleh Penarik Beca melarang menyiarkan gambar itu adalah Dato' Mustafa Ali @ Cikgu Pa. Alasan yang diberikan Cikgu Pa ialah gambar itu disimpan dulu dan bila pilihan raya umum nanti baru diterbitkan.

Pertentangan pendapat adalah strategi bagaimana serangan nak dibuat. Pendapat saya juga tak setuju dengan Cikgu Pa kerana gambar itu dah berlenggar di internet.

Cikgu Pa semua orang tahu dia mungkin kurang arif tentang internet. SMS pun tak pandai melainkan dengan Tulang Besi aje. Itu saya cabar Tulang Besi menafikan, sampai hari ini si Seluaq Dalam itu membisu seribu kata. Tiba-tiba merapu pasal PAS Terengganu tak memang pilihan raya. Akal dia sudah "kurang sedar", semacam Kickdefella pula ragammnya.

Songkok Putih ada menulis;

Saya kurang jelas apa yang dimaksudkan oleh SP. Setahu saya Buletin Online yang mengeluarkan gambar ini paling awal. Adakah SP maksudkan Al-Ghaib juga adalah salah seorang yang bekerja dengan Buletin Online? Hanya SP boleh menjawab.
Kickdefella masih ingat poster ini. Imej Pak Lah warak terjejas teruk akibat pendedahan gambar ini.

Al-Ghaib, Pembantu webmater TKOlah yang mula-mula mengeluarkan gambar ini. Read more..


Satu insubordination?

Bakaq takkan perselisihan strategi juga nak sebut sebagai satu insubordination? Strategi Cikgu Pa mengikut berbeza dengan Ahmad Lutfi, Ketua Pengarang Harakah. Sama juga dengan isu pertemuan dengan UMNO beberapa hari selepas pilihan raya umum lalu menjadi polimik dalam PAS sampai sekarang.

Saya masih berpendapat pertemuan awal dengan UMNO selepas beberapa hari pilihan raya umum lalu adalah keghairahan Cikgu Pa sebagai Pengarah Pilihanraya dan Ketua Lajnah Politik. Ini ditambah sifat beliau yang merasai dia orang lama.

Tapi selepas itu semuanya berjalan mengikut mesyuarat PAS Pusat. Kenapa Bakaq tidak ambil kira faktor ini dan mengelirukan dengan artikel nak mencium UMNO, pertemuan sulit Nasha dengan UMNO di London (Bakaq belum jawab cabaran saya - baca di sini. Pak Bakaq takkan menjawab penulis kerdil seperti saya, buat kotor keyboard ajekan!!) dan pelbagai tohmahan semuanya adalah satu persepsi buruk sahaja. Kenapa Pak Bakaq sanggup buat ini semua. Tolong jawab sekurang-kurang melegakan hati sahabat hang ini.

Setidak-tidaknya kita berhujah dengan fakta bukan sekadar lempar andaian dan fitnah semata kepada mereka yang pasti tidak menulis di internet. Dimana keadilannya?

4 ulasan:

  1. bakaq?? fakta??

    ahh

    mana ada fakta

    diaorang cakap macam fakap
    takde rasional
    tu la puak task13 aka bloger celaka si pnyokong kuat husam musa

    BalasPadam
  2. sebab org lama la cikgu pa nasihat jgn siar. sama mcm baru-baru ni masa heboh pasal minum arak, dia kata semua pm minum kecuali pak lah (yg dia tahu). sapa-sapa rajin, check balik hal-hal berkaitan dengan gambar ni dan cuba tengok sapa yg turut terbabit bila isu ni di siarkan - almarhum datuk, almarhum ayah dan almarhum mak pak lah. itu yg nak dielakkan. tiga-tiga org ni org agama. pak lah idup lagi, dia boleh jawab tuduhan org tapi yg dah meninggal tu? berapa ramai blogger dan 'reporter' yg kaitkan depa dgn perangai pak lah ni. ayat-ayat mcm "cucu ulamak" dan "anak ulamak" berlegar merata dlm internet. kalau pun pak lah ni teruk sangat, elakkan la jadi fitnah kat org lain.

    BalasPadam
  3. Salam
    Obses anda untuk menidakkan treat dari satu pihak lain akan menyebabkan anda tersasar dari medan peperangan yang sebenar. Ini akan berlarutan kerana masing-masing merasakan mempunyai kekuatan dan kebenaran. Siapa yang untung dan siapa yang rugi tiada dalam pertimbangan. Aku ingin mencadangkan dan kalau boleh disebut 'mencabar' satu pertemuan secara bertentang mata antara kumpulan blogger yang bercakaran ini demi untuk kebaikkan semua pihak. Untuk itu Bangi sebagai Bandar Ilmu berlapang dada menerima kunjungan dua puak ini untuk berdiskusi secara ilmiah. Nak tengok hang semua ada 'telor' tak?

    BalasPadam
  4. Salam kepada dun26bangi,
    Semasa serangan dan fitnah kepada Dr Hassan Ali, Ustaz Nasha dan TG Haji Abdul nak masuk UMNO. Dimana dun26bangi berada pada masa itu.

    Ada buat muzakarah untuk selesaikan perakara ini?

    Jangan kita pandai menyebut ada telor sedangkan kila hilang telor masa orang mengatakan TGHH nak masuk UMNO. Tilik diri sendiri barulah kita boleh menilai orang lain.

    Hujah fakta saya jika anda berada di sudut kebenaran. Buktikan dengan hujah jangan lepampar tuduhan.

    Dulu tak ada orang menjawab...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog