Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Sabtu, 27 Mac 2010

Mengulas tulisan blog Reformis Jalanan

Saya terbaca satu artikel seorang budak Terengganu yang masih lagi  belajar menggunakan nick Reformis Jalanan betajuk "Jika Benar, Ianya Adalah Kerja Celaka Di Dalam PAS!" yang membuat ulasan mengikut apa yang dia baca. (Jangan tanya saya dia ini ahli PAS atau tidak, nanti ada seorang lagi yang buat report kerana mendedahkan dia bukan ahli PAS!)

Petikan melaga PAS dengan tuduhan jahat budak hingusan ini ialah;

TGNA adalah orang yang paling kuat menentang sebarang bentuk kerjasama PAS-UMNO. Pasti akan ada yang melompat kegirangan atau ketawa terkekek-kekek dalam bilik air apabila mendengar berita ini. Dan pasti juga akan ada yang keluar air liur meleleh-leleh kerana nakkan jawatan Mursyidul Am. Siapa? Fikirlah sendiri.


Perlu difahami TGNA bukanlah orang yang boleh dipengaruhioleh  mana-mana pihak. TGNA pun pernah berkata begitu. Adakah kerana kenyataan TGNA tidak seperti apa yang dirancang oleh TASK FORCE 13 maka kita kata TGNA sudah dipenaruhi? Di mana rasionalnya kita berfikir. Pusat Pengajian tinggi adalah gedung ilmu untuk memantap cara berfikir, tuntutlah ilmunya jangan jadi lidah syaitan kerana kejahilan anda.

Tapi kita mengiyakan jika kenyataan TGNA boleh menguntungkan kumpulan kita. Adakah itu yang Allah s.w.t. Taala ajar melalui nabinya?

Tulisan Reformis Jalanan lagi;


Satu lagi persoalan, kenapa Ustaz Ahmad Awang tidak dijemput ke dalam mesyuarat Majlis Syura Ulamak PAS? Sudah ada khabar yang diberitakan bahawa Ustaz Ahmad Awang bakal digugurkan daripada menjadi Ahli Majlis Syura? Perlu diingat, Ustaz Ahmad Awang juga adalah orang yang menentang kerjasama PAS-UMNO di Perak, dan juga sekepala dengan TGNA. Cuba flashback balik ucapan beliau di Mukatamar PAS di Shah Alam baru-baru ini.
Ustaz Ahmad tak dipanggil mesyuarat? Setakat nak tulis dan tak tahu apa cerita sebenar, kemudian putar belit cerita bagi memburuk-buruk mana-mana pihak yang tidak disukai itu bukan kerja orang ISLAM!!

Saya sentiasa berdoa kepada Allah s.w.t. untuk Allah selamat Jamaah Islam ini dan musnah mereka yang cuba merosakkan Jamaah ini. Jangan sampai doa orang yang anda tuduh akan memberi imfak kepada anda dan pembelajaran anda.

Ustaz Ahmad Awang tolak pencalonan untuk Naib Presiden dalam pemilihan yang lalu. Beliau juga menolak jawatan Pesuruhjaya PAS Perak yang ditawarkan sendiri oleh Tok Guru DS Abdul Hadi. Tapi pada masa dia masih diminta mengekalkan jawatan Ahli Jawatankuasa Majlis Syura Ulama. Majlis Syura Ulama mengalami masalah dalam organasasi yang rasa ini bukan tempat untuk dimaklumkan.

Oleh kerana nak mengemaskini Majlis Syura Ulama, Pemilihan baru di awal sedikit yang sepatutnya bulan September ini. Ahli Majlis semua faham, tapi blogger celaka yang cuba mengeruhkan suasana.

Oleh itu diminta setiap Dewan menghantar wakil mengikut yang dikehendaki. Nama TGNA dan Ustaz Ahmad Awang memang tidak dicalonkan sebab mereka tidak diwakili oleh mana-mana Dewan? Takkan ini pun tak faham. Ahli PAS ke??

Setelah itu dipilih pula yang tidak diwakili oleh mana-mana dewan dan orang perseorangan. (Baca di sini http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=25681:-nik-aziz-antara-dilantik-semula-ke-majlis-syura&catid=1:utama&Itemid=50 )

Presiden mempengerusi Mesyuarat ini. Ini bukan mesyuarat Masjlis Syura yang pertama ngok!! Tulang Besi mana tahu dia bukan aktif, dia yuran pun tidak bayar. Hampa pi baca tulisan orang yang tak bayar yuran hang akan jadi bodoh macam TB.

Selepas semua clear barulah Majlis Syura akan bermesyuarat!!

Untuk flaskback balik ucapan Ustaz Ahmad Awang, mungkin awak tak ada duit nak ke cybercafe, jadi saya bagi lin tulisan Polis Pencen yang baik untuk pelajar macam awak buat kajian. Sila fahama maksud penulis tersebut. http://polispencen.blogspot.com/2009/06/membuka-fitnah-kepada-pemimpin-dalam.html

Terbaca tulisa Reformis lagi;


Sebelum ini saya berharap bahawa orang yang menggantikan tempat TGNA adalah Ustaz Ahmad Awang. Beliaulah paling layak. Tapi jika benar bahawa ini adalah konspirasi untuk membuang/menyingkirkan pemimpin PAS pro-Pakatan Rakyat, sememangnya ini adalah kerja yang celaka.

Rasanya macam nak tanya, ahli PAS ke tak, bodoh sangat dengan maklumat kepimpinan PAS. PAS bukan dikenali dengan membaca blog. PAS bukan sahaja boleh dikenali dengan sekadar menghadiri "Usrah Barbican". PAS lebih daripada itu.

Tulisan Reformis Jalanan yang paling lucu;


Siapa yang mempengerusikan mesyuarat itu? Ianya ialah Presiden PAS bersama Timbalannya. Dan dapatkah kita mengagak apa keputusannya nanti? Lebih kuranglah dengan tindakan bodoh wa bahlul dengan melantik Mustafa Ali menjadi SUA dan juga mengekalkan Hassan Ali menjadi PJ PAS Selangor! Bukankah kedua-dua pemimpin tertinggi PAS tersebut pro-UG?


Hampa lagi bodoh takkan nak suruh Najib pengerusi Mesyuarat. Hampa pi jumpa Greenboc belajar pasal Perlembagaan PAS noi!! Hampa kena makang ikang banyak-banyak!!!

7 ulasan:

  1. TGNA TAK PERNAH DIPENGARUHI? CAKAP BOLEH LAH. YANG SI MENANTU MEMPENGARUHI APANYA. BUKAN SAHAJA MEMPENGARUHINYA. BAHKAN MEMPERBODOHKANNYA DALAM BANYAK HAL.PODAHHHHHHHHHHHHH

    BalasPadam
  2. Ahlikelanajaya27 Mac 2010 11:22 PG

    salam reform yg ikhlas.
    Bila nak lwn tak mampu, mula nak jthkn melalui fitnah dan adu domba. bljr teori je lebih, pglmn hampeh. bergegar-gegar tekan keybord, tapi bila nak bgn solat subuh jenuh. Berdengung2 ckp soal pengkhianat.tapi tak malu depan Allah. Ini apa punya manusia ini. Ini kes terpengaruh dgn dakyah songsang "khbar angin kat mesia adlh benar"
    Bila dtng sesuatu berita ada 2 keadaan...
    samada brita itu benar atau palsu.
    Yg semestinya benar adlh berita dari Al-quran dan sunnah.tapi yg ini taknak ikut. mcm2 helah guna bg alasan tak mahu ikut.
    Tujuan utamanya adalah ikhlas!!!
    ikhlas nak runtuhkan baik sangka sesama muslim. walau dia tak dibayar dgn habuan, tapi dia terlupa soal dosa dan pahala...
    memang aku suka jika blog ini terus mendedahkan aksi jahat mreka sehingga mreka itu kembali insaf dan beriman dengan penuh yakin pada janji baik dan buruk yg disampaikan nabi SAW.
    Ajaran ISlam jelas, bersikap lemah lembut sesama muslim. Bukn menyebarkan buruk sangka dan membakar api fitnah yg tak kunjung padam.

    BalasPadam
  3. Arif Omar boleh tak baca betul-betul tulisan saya.

    Yang kata itu adalah TGNA, bukan pendapat saya. Anda boleh memberikan pendapat anda sama setuju atau tidak dengan TGNA sebab kita manusia boleh beri pandangan. Pandangan tidak salah.

    Yang salah ialah BUAT FITNAH macam Tulang Besi

    BalasPadam
  4. PKR dah nampak bayangan nak kalah di HULU SEL...sekurangan2nya bayngan PKR dlm PAS ada bahan nak jaja bila kalah nanti... hehehe ini geng UG punye pasalla sebb kalah..hahaha

    BalasPadam
  5. reformis jalan? sama mangkok dengan dr (kangkong) wahab arbain (blog lucah macam harian metro).

    arif omar... pi main jauh-jauh dari gelanggang, jangan tunjuk bahlol disini.

    BalasPadam
  6. keh3 syok bca ni...pejuang2 keyboard ni emo sgt noo...blom lantik mursyidul am la woi...blom mesyuarat penuh lg...sabaq2 hehe

    ust ghani shamsudin depa xnk komen ka??

    BalasPadam
  7. reformis jalanan seingat saya dia bukan penyokong PAS, dia PKR cuma mau tungang PAS demi kepentingan PKR..skang study di KUIS, asal terengganu katanya...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog