Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Rabu, 14 April 2010

Pencacai TB menyerang pada komen di blog ini

Saya sebenarnya ingin berehat dan menumpu kerja-kerja pilihanraya kecil Hulu Selangor. PAS perlu berikan komitmen dalam PRK ini. Ustaz Nasharuddin adalah pengarah Pilihanraya Kecil untuk PAS, dan sebagaimana yang ditulis sebelum ini memang atau kalah Ustaz Nasha berisiko akan menjadi "kambing hitam". Tapi Islam mengajar kita tentang tanggungjawab soal pandangan dan tuduhan liar harus diketepikan biar Allah mengajar mereka yang berhati busuk ini.

Blog ini telah dikomen oleh Tanpa Nama, (Dulu saya tak buka kepada umum untuk komen tapi atas dasar keterbukaan saya membukanya kepada sesiapa sahaja boleh komen tanpa edit dan penapisan) dengan komen yang prajudis.




Tanpa Nama berkata...

Mana Pergi Hassan Ali?
---------------------
Aik ... malam nie akan ader sesi memperkenalkan calon Pakatan Rakyat bagi P094 Hulu Selangor... hehehehe... tapi dalam nama-nama yang ader dilistkan dek ramai blogger... hehehe.. gua tak nampak pon nama Hassan Ali (Pesuruhjaya PAS Selangor) .... mana pergi Hassan Ali nih aaa... takkan dier menyuruk sama dengan Nasharudin Mat Isa .... hahaha..


Mana pergi mamat nih aaa... Hassan Ali.. Hassan Ali... takkan orang lain yang dok berkampung kat Negeri lu sendiri pon lu takder nak tunjuk muka... awat.. sudah takder berani nak tunjuk muka ka...


Yer la.. lu kan banyak sakit hati sama PKR... sama Khalid Ibrahim... sama Azmin Ali... hahaha... kira lu memang sakit hati la ngan PKR yang lead Pakatan Rakyat di Selangor... lu bukan ker teringin sangat nak jadi MB Selangor... hahaha...


Gua harap sangat kalu lu dapat hadirkan diri lu kat atas pentas tue nanti... tak dapat duduk pon takper.. berdiri kat belakang tue pon dah kira okay.. dah kira support banyak tue... Nasharudin Mat Isa gua maleh la nak cakap banyak... ini pun satu mangkuk gak...


Cuma .... cuma gua tak terkezut kalu lu (Hassan Ali) ngan Nasharudin Mat Isa berada kat atas pentas BN masa BN umumkan calon diorang nanti... yer la.. gua dah saspek lu orang lama dah... Tapi apa-apa pon... gua nak tengok lu ader berani ker tunjuk muka malam nie...


Kepada mana-mana blogger yang cover majlis memperkenalkan calon PR malam nih.. tolong aaa.. bukak mata skit tengok sana sini... mana itu Hassan Ali ngan Nasharudin Mat Isa... mana la tau... diorang tak dapat datang pasai uzur syarie... hahahaha... turun darah haid ... hahahaha


Tolong aaa... cuba cek mana pergi Hassan Ali okeh..

Ini adalah komen bodoh. Komen bodoh sepatutnya tak dijawab. Tapi untuk meraikannya saya nak tanya mana Lim Kit Siang? Lim Kit Siang atau Lim Guan Eng sepatut Hadir pasal DSAI boleh hadir, TGHH boleh hadir takkan DAP hanya hantar naib sahaja, Dr Tan Seng Giaw?

Bagaiman jika TGHH tidak hadir?

Apa Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang menyorok? Lim Kit Siang uzur ke, turun darah haid? Atau ada di pentas UMNO.

Tak payahlah nak cari salah, buka minda jadi orang yang rasional.....

17 ulasan:

  1. bro, entah2 tb sendiri yg bg komen dia wat dengan nickname lain. tb tak tahan denga bro, rasa dah nak telanjang dah haha

    BalasPadam
  2. kalau nak umum calon pilihanraya mesti semua kena ada, kena tanya dulu mana siapa lagi tak hadir, tak hadir je kena balun, tak kira sebab dah dicop penyokong UG, kalau hadir pun kena balun gak, semua serbasalah, tak kena, upacara memperkenalkan calon semua ahli pemimpin atasan pas kena hadir, yang lain kena tinggal dulu aje, yang peliknya kenapa pemimpin pas yang dijadikan kambing kelabu, bukan pemimpin lain. ada nampak tulangbesi tak? dah seminggu maklumat dapat tak akan tak balik

    BalasPadam
  3. komen budak gila..haha...ni ja taraf budak mabuk barbican! busuk hati dgn pimpinan jemaah!

    BalasPadam
  4. bhai..
    pagi2 dah mengumpat.

    yg ni baik ke... yg ni xda nas al quran ke...
    ke x jumpa dalil.

    kalau mcm ni la jiwa2 yg nk perjuangkan islam ... lg merosakkan islam lg ada la.

    BalasPadam
  5. bhai Tanpa Nama
    perjuang Islam ini ada macam kategori.

    wa bukan badawi yang hunus pedang betulkan saidina ali

    wa bukan badawi yang kencing dalam masjid

    wa bukan siadina abu bakar yang tiba-tiba maki sebut kemaluan

    wa ada orang yang bertanya rasulullah, yan rasulullah boleh saya pancung dia ini?

    BalasPadam
  6. wah kira ni lebih baik dari saidina abu bakar la ... yg x mencarut. kah kah..

    kira lu bhai lg stendet tinggi arrrr ... lu ngaku mcm tu ... kah kah

    ni kerajaan langit ka.

    kira lu bhai lg stendet dari malaikat la ...
    lu ni asal dari api kut ...sampai lg tinggi dari saidina abu bakar.

    ya yg gua tau lu bhai x serupa saidina abu bakar yg sentiasa bercakap benar ... lu cakap berputar2 ...

    kalau kene pada lu bhai semuanya halal.

    wa kesian sama lu bhai .. sudah2 la mengumpat sesama islam... malu org kapiaq tengok.

    sudah2 la .. malu la sama...

    sudah2 la dgn agenda UG lu tu... lu dapat berapa juta toloong kempen umNO ni.

    pengkhianat lu bhai.

    BalasPadam
  7. Kalau takut dilabung ombak jangan berumah ditepi pantai. Kalau takut dikomen rakyat jangan jadi wakil rakyat.

    BalasPadam
  8. sebenarnya... artikel bertajuk : mana pergi hassan ali adalah copypaste dari blog: http://cipantapirtenuk.blogspot.com/

    takde kene mengene dengan saudara TB.....

    maaf lupa letak sumber.... ni saya cepat2 berbetulkan balik... takut ramai yang fitnah saudara TB..... tak pasai banyak pulak yang berdosa.... siap keluar gambar muka TB walaupon tak sebut nama TB....


    saudara FIRESTONE: ada lebih afdal dan patut..... pemimpin pas yang berpangkat YDP SELANGOR turut hadir......

    PESURUHANJAYA PAS KEDAH, PERAK, JOHOR bla2... tak hadir pon takpa... tapi PRK ni berlaku di selangor seharus pesuruhanjaya pas selangor harus ada beri sokongan.... hadi tak hadir pon takpa kalu ada sebab... seperti p forum diluar negara ke... melawat mangsa banjir.... kurang sihat.... bla2...

    macam LKS LGE AZMIN depa berada di SIBU untuk buat persedia PRK di sana.....

    HASSAN ALI...?


    mungkin firestone lebih rapat dengan hassan ali boleh terangkan kenapa dia tak hadir semalam.... nak buat artikel terus pon boleh....
    supaya kontroversi yang selama ini tentang hassan ali pasai UG takut nanti orang anggap nampak benar...

    maaf dengan bahasa yang tungang langang ni... harap boleh paham maksud saya....

    salam...


    KAWAN PAS PANDAN....

    BalasPadam
  9. Tanpa Nama

    Saya Tahu,
    Sengaja nak suruh TB jawab sekurang-kurang dia ada poin boleh hentam saya.

    terima kasih atas makluman

    BalasPadam
  10. Bersedialah PR UMNO dengan peluru lemahnya ZAID dari sudut BN!

    BalasPadam
  11. aku cucu mamak kutty14 April 2010 4:29 PTG

    si acan anak pak ali tu pesuruhjaya pas selangor,si nasa tu pengarah pilihanraya pas untuk prk hulu selangor....tapi tak hadhir ...tak satu perkara yg pelik dan sjaib sangat2...memang patut di pertikaikan dan di ragui amat sangat2.....lim guan eng setiausaha dap dan bapak dia kit siang tak datang.....dia dah di wakili dr seng giaw....hj hadi datang dah kira ok le tu....tapi tu dua manusia yg berkaitan langsung dgn piliharaya h selangor tapi tak hadhir....batu api nak bela tu 2 manusia sesumpah tu biar le kena pada pembelaannya....knp kaitkan si lim anak beranak ug tak hadhir tu pulak....tak pelik ke ...selaku pesuruhjaya PAS negeri selangor...dan si nasa pengarah pilihanraya pas hulu selangor tak dapat atau sengaja tak mahu hadir ....atauuuuuuuu ada arahan dari jin buragas supaya jgn hadhir ...kah kah kah....tu le aku dah kata berkali2 ...........puak2 ug ni ada agenda dan ada arahan dari buragas2 yg membahayakan pas dan pakatan rakyat....batu api bela si ug2 ni sebab si firestone ni memang dah sah pecacai yg di hantar untuk bela dan cover line untuk ug2 yg ada dalam pas.....kah kah kah....kan aku dah kata ....tembelang dah pecah....kuntut dah bau bacin....ketiak dah bau acam....tak lama teloq2 yg di peram oleh puak2 ug akan menetas.....kah kah kah ...batu api batu neraka.....kah kah kah...muka acan dgn naca ...tak nampak....umno akan buat itu satu isu perpecahan dlm pr.....kah kah kah ug+buragas= enam jahanam....kah kah kah...

    BalasPadam
  12. celaka untuk aku cucu mamak kutty
    Insya-Allah selepas solat Isya' nanti aku solat sunat khas untuk engkau.

    Maklumat aku dapat dan di siarkan di muka tengah harakah cetak.

    Ustaz nasha duduk di sebelah DSAI Ibrahim dan dr Hassan Ali duduk dibelakang DSAI.

    Celaka untuk engkau penyebar fitnah.
    Allah pasti membalas kecelakaan engkau.

    BalasPadam
  13. aku cucu mamak kutty15 April 2010 9:06 PTG

    INSYAALLAH.....klu doa org mcm tgna tu aku risau gak krn doa tok guru tu selalu nya makbul....tapi doa org yg datang dari puak2 umno dan ug yg khianat pada perjuangan islam yg nak cuba menyesatkan pejuang2 islam yg dah lama berjuang nak tegakkan negara islam tapi tiba2 ada pulak pengkhiasnat dlm pas yg nak tubuhkan kerajaan perpaduan dgn umno sekular....kahkahkah.....INSYAALAH yg benar tetap benar yg jadi batu api tetap salah....kahkahkah.....org2 munafik yg bertopengkan kewarakan, ALLAH SWT lebih mengenali nya walau pun dia bertopengkan islam.....semoga doa kau tu akan kembali kepada munafikin2 seperti kau semula........ALLAH SWT lebih mengetahui siapakah si batuapi.....

    BalasPadam
  14. InsyaAllah doa kepada Allah pasal Allah sahaja yang tahu siapa cucu kan.

    Jangan lupa baca harakah cetak, lihat dimuka tengah. Aku nak tanya bila engkau nak minta maap dengan Ustaz Nasha dan dr Hassan.

    Tak tahu engkau memang kebal dengan api neraka!!

    Jangan lupa lihat harakah. Lihat gambar siapa sebelah DSAI. ok bhai chow dulu.

    Neraka panas oooi

    BalasPadam
  15. aku cucu mamak kutty16 April 2010 6:55 PG

    ALLAH SWT pun tahu siapa dia batu api,tulang besi org kenal,ust bakistani org kenal,aduka taruna org kenal,puak2 pas reform boleh dikatakan semua org kenal.....kah kah kah batu api tak siapa kenal....mungkin dia ni datang dari umno yg menyamar konon nak pertahankan pimpinan pas ug....atau dia di wujudkan oleh golongan pas ug yg memang bersungguh2 nak wujudkan kerajaan perpoaduan dgn umno sekular....strategi ug klu nak berjaya mesti le ada pecacai ug di alam siber.....sendiri le pikir ...kau org ahli2 pas klu kau suka nak bergabung dgn umno sekular tu...kau sokong le ug tu....ni batu api ni penghasut ahli2 pas,supaya ahli2 pas nanti beri sokongan pada ug supaya pas dan umno dapat tubuhkan kerajaan camporan perpaduan....sekular sekular sekular....tinggalkan perjuangan islam dan kini sokong perjuangan sekular....tu le ug....dan batu api penghasut pecacai ug

    BalasPadam
  16. aku cucu mamak kutty16 April 2010 6:57 PG

    ALLAH SWT pun tahu siapa dia batu api,tulang besi org kenal,ust bakistani org kenal,aduka taruna org kenal,puak2 pas reform boleh dikatakan semua org kenal.....kah kah kah batu api tak siapa kenal....mungkin dia ni datang dari umno yg menyamar konon nak pertahankan pimpinan pas ug....atau dia di wujudkan oleh golongan pas ug yg memang bersungguh2 nak wujudkan kerajaan perpoaduan dgn umno sekular....strategi ug klu nak berjaya mesti le ada pecacai ug di alam siber.....sendiri le pikir ...kau org ahli2 pas klu kau suka nak bergabung dgn umno sekular tu...kau sokong le ug tu....ni batu api ni penghasut ahli2 pas,supaya ahli2 pas nanti beri sokongan pada ug supaya pas dan umno dapat tubuhkan kerajaan camporan perpaduan....sekular sekular sekular....tinggalkan perjuangan islam dan kini sokong perjuangan sekular....tu le ug....dan batu api penghasut pecacai ug

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog