Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Ahad, 20 Jun 2010

Topeng Perak singkirkan Tulang Besi daripada Perisik Rakyat

Abdul Rahman Talib, Tulang besi @ Sluaq Dalam antara yang disebut sebagai blogger celaka atau blogger luncai dalam muktamar PAS ke-56 berlangsung di Putik baru-baru ini telah menerima satu pukulan lagi apabila Topeng Perak @ Unmasked telah menyingkirkannya daripada menjadi salah seorang editor laman Perisik-Rakyat.

Sebelum ini Abdul Raman Sluaq Dalam selalu mengemaskini laman Perisik-Rakyat malah kadang kala laman ini lebih didahulukan daripada lamannya sendiri iaitu Malaysian Waves.

Saya pernah menegur perkara ini dalam beberapa siri tulisan saya dan saya ambil satu petikan tulisan saya untuk dinilai oleh pembaca;


Akhir sekali soalan cepu emas. Kenapa artikel ini hanya disiarkan di Perisik Rakyat sahaja. Setakat ini, Rahman Seluar dalam masih belum post artikel di laman sendiri. Nak kenakan poji ke?


Anda boleh membaca keseluruhan artikel di http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/05/tulang-besi-tersilap-nyanyuk-gila-atau.html
 
Menurut sumber yang boleh dipercayai penyingkiran ini adalah disebabkan nasihat daripada ramai blogger-blogger yang bersama dengan Topeng Perak bagi mengekal keutuhan laman Perisik-Rakyat daripada tercemar fitnah dan pembohongan daripada Abdul Rahman @ Sluaq Dalam.

Sumber ini juga ada menyebut YB Husam sendiri semacam memberikan kata yang sama kepada TP. Imej TP perlu baik dan bersih kerana TP akan diserat untuk bekerja dengan YB Husam. Sumber ini juga mengatakan YB Husam sudah tidak lagi melayan panggilan daripada Tulang Besi @ Sluaq Dalam. Saya tidak dapat mengesahkan sumber ini 100% benar . Adalah lebih baik pembaca bertanyakan sendiri dengan Topeng Perak yang mana no. telefon ada tercatat pada blognya atau berhubung terus dengan email dan Facebooknya.

Blog Malaysian Waves terus jatuh menjunam. Analisis ini boleh di lihat di laman Cenangau.

Satu cara terbaik memastikan blogger celaka @ luncai ini benar-benar boleh dilenyapkan ialah dengan membuat kempen memboikot laman Malaysian Waves. Anda adalah dicadangkan.

1. Jangan memasuki laman ini.

2. Jangan memberikan komen pada setiap artikel yang dikeluarkan.

3. Mana-mana blog yang cintakan kepada Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang memastikan link laman Malaysian Waves di keluarkan atau melainkan anda juga bersetongkol dengan si Tulang Besi @ Sluaq Dalam. Dengan ini kita boleh mengenali mana satu tali barut dalam Pakatan Rakyat.

Saya juga mendapati laman Greenboc, Edyesdotcom, TomatoSusu (dulunya Bagan Pinang) sudah tidak lagi menyiarkan link Malaysian Waves ini atas dasar ketidakpecayaan maklumat yang disampaikan. Padahal laman-laman ini adalah laman yang saya selalu kritik dalam tulisan saya. Saya belum semak berapa banyak laman sudah membuang pembohong ini.

Malah laman Bujang Susah telah menyerang Tulang Besi (Malaysian Waves) dalam artikel terbarunya yang diambil daripada penulisan saya.

Saya rasa jika kempen ini berjalan dengan baik blogger celaka ini akan menjadi kera sumbang dalam dunia siber. Gerakan Islam akan berjalan dengan baik. Teguran dan kritikan kepada pimpinan PAS boleh dilakukan dengan sewajarnya mengikut lunas-lunas yang betul agar mereka tidak menyeleweng daripada tanggungjawab yang diberikan.

20 ulasan:

  1. BEGITULAH PAS, HABIS MADU SEPAH DIBUANG. TULISAN MISTI MEMUJI PAS AJE, ITULH PAS DAN PEMIMPINNYA. ISLAM KE BEGITU?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hal yang tidak pernah terbayankan kini jadi kenyataan kepada keluargaku,,,kusus untuk AKI SANTOJOYO kami ucapkan banyak terimakasih yang sebesar-besarnya kepada aki. karena berkat bantuannya alhamdulillah keluarga kami bisa lepas dari hutang dan masalah, karena nomor “GAIB” untuk pasang togel, hasil ritual AKI SANTOJOYO memang benar-bener merubah nasib kami hanya sekejap,dan disitulah aku berkesempatan kumpulkan uang untuk buka usaha kembali,karena rumah juga sudah disita bank,,warung makan juga sudah bangkrut,,tapi itu semua aku masih tetap bertahan hidup dengan anak istriku,,walau cuma ngontrak tapi aku tetap bersabar dan akhirnya AKI SANTOJOYO lah yang bisa merubah nasib kami..maka dari itu AKI SANTOJOYO orang paling bersejarah di keluargaku…!!!jadi kepada teman-teman yang di lilit hutang dan ingin merubah nasib seperti saya silahkan hub AKI SANTOJOYO di nomor: 085211599919 atau silahkan KLIK DISINI dan dengan penuh harapan yakin dan percaya insya allah apa yang anda ingingkan pasti tercapai.

      Padam
  2. Arif ni mesti tak pernah pergi muktamar PAS...tak tahu nak beza antara tegur dan fitnah...dalam muktamar berlambak perwakilan menegur pimpinan..ok je...

    Tapi yang satu ni fitnah...cakap banyak kelentong lebih..bukti tak ada...paling akhir Kem tentera di Rhu Rendang...mana dia dapat pun tak tahu

    BalasPadam
  3. Arif Omar.
    1. Yang buang dia bukan PAS. TP tu mana jadi ahli PAS. Geng dia juga
    2. Perenggan akhir saya sebut pasal kritikan dan teguran kepada pimpinan. Semacam arif kurang arif dalam bahasa penulisan saya.
    3. Islam ke buat tuduhan melulu pada satu artikel pada memahami isi kandungan?

    BalasPadam
  4. Ya Allah,Hancur leburkan Pakatan ahzab. Jom Bersama kepimpinan ulamak.Mimpi orang soleh untuk ke Putrajaya.

    BalasPadam
  5. Sy sokong sepenuhnya, pulaukan shj Malaysia waves ciptaan man lombok tu. Biarkan dier melalak sendirian. Tindakan Perisik Rakyat tidak mengeluarkan artikel Man lombok adalah langkah terbaik utk mengelakkan perpecahan PAS.

    Kpd Man lombok, duit tabung yg da kutip tu, harap anda tidak salahgunakan.

    BalasPadam
  6. "Saya tidak dapat mengesahkan sumber ini 100% benar . Adalah lebih baik pembaca bertanyakan sendiri dengan Topeng Perak yang mana no. telefon ada tercatat pada blognya atau berhubung terus dengan email dan Facebooknya."

    Ni dah jadi 2 kali BANGANG...

    http://perisik-rakyat.com/2010/06/2-kali-bangang.html

    BalasPadam
  7. Topeng Perak Unmasked,
    Terima Kasih.
    Susah nak faham bahasa tersirat.
    Saya akan jawab semula.

    Permainan dalam "gemes" yang makin menarik. Lihat siapa akan terkena nanti. Jangan mudah anggap sesuatu itu menguntungkan kita, kerana banyak yang tersirat tidak dapat dicapai oleh kita, bekas penganut "Black metal"

    BalasPadam
  8. Salam tuan rumah. Saya suka membaca blog perisik rakyat,malaysia waves dan blog ni juga untuk mengikuti isu-isu yang di bangkit kan. Tapi kenapa batuapi@firestone tak letak gambar kat dalam blog ni?.

    BalasPadam
  9. nama pun batu api memang dasar israel kalau nama pun batu api...bagus letak nama blog ni ariel sharon takpun peterporn hahahahaha

    org nak buang nama org lain pun yang ko nak jadi batu api watpe..jadilah batu kikir ke batu seremban ke

    tak faham aku ngan perangai manusia yg mengaku umat islam...

    suka batu api kan hal org lain...

    lu jaga blog lu diaorg jaga blog diaorg..

    takyah cari modal murahan mcm ni nak jadi popular...

    Batu api @ ariel sharon @ peterporn...jangan marah ye sebab nama tu sendiri menggambarkan peribadi pemiliknya..so faham2 sendiri.

    BalasPadam
  10. cokman,
    kan TB dah cakap ...Batuapi & rakan2 seangkatanya adalah blogger pondan...takut nak memperkenalkan identiti..tidak macam bloggers pro pakatan rakyat.

    BalasPadam
  11. hehehe...

    wa rasa lagi pondan..
    komplen dlam blog berdentam-dentum..
    bila time nak kaizen.. sorang dua je join..

    ala.. macam team langgar lari tu.. OPsss.. wakaka

    BalasPadam
  12. Subhanallah...! takjub sungguh tgk penulis blog nih. speechless. x sangka ada jugak penulis sedungu nih. adik drpd kampung mana ni? hahaha. punya la gempak adik letak warning "perhatian:..." nun di atas. tp adik sndiri perangai cam setan. wakaka. dik. kalau yer pun jangan lor tunjukkan sgt yg adik ni bodoh. malula org tgk. adik ni kurang ilmu agama lagi ni gamaknyer. kalau belajar berpuluh kitab pun tp adik tak amalkan buat aper gak. bertobatlah dik. allah itu maha menerima taubat hambanya. nampak sgt adik ada niat tak baik lam hati adik. apo adik igt tindakan adik ni mulia ke disisi Allah? jangan jadi "paku dulan paku serpih, mengata org dia yg lebih" plak dik. p baca buku nuh! esok karang dh nk periksa.

    BalasPadam
  13. Wah banyaknya cacing dah keluar.
    Boleh pancing ikan besar.
    Berlauk sakan malam nanti

    BalasPadam
  14. teruskan membongkar tb..cacing2 kerawit yg kepanasan dah mula keluar dari lobang dorg..

    ortai pmram

    BalasPadam
  15. http://www.youtube.com/watch?v=wPHqZK2-ciA&feature=related
    Ni mungkin boleh dijadikan iktibar dari peringatan beliau terhadap golongan bersama PAS,tetapi mengharapkan sesuatu kepentingan dan menolak keredhaan Allah...

    BalasPadam
  16. jebon, tb, tp.. cacing2 dah tak da hujah nak sanggah... tulah... lain kali pi usrah, pi kuliah magrib, dengar ceramah, solat sunat banyak2.. bukakan pintu hati... geng2 blogger celaka nie dah takda tempat dah dalam PAS... depa nie dah mcm orang gila meroyan.. silap haribulan, sesama diorang bergigitan... tahniah Batu api... selagi mereka tidak sedar, selagi itulah bongkar dan aibkan mereka sebelum mereka mengaibkan ulama kesayagan kita.... ( tergelak aku tengok video langgar hadi... wakakaka... TGHH tak layan puak2 celaka nie)buang masa saja... niat depa cuma satu.. langgar sampai "mati"....

    BalasPadam
  17. Terima kasih batu api sebab anda menyenangkan kerja kami di UMNO.
    nak kami simbah petrol sikit tak supaya lagi cepat tebakar.

    papagomol :)

    BalasPadam
  18. TB kalau nak menyamar papa gomol pun gunalah akal. papa gomol.com bukan dot net.

    Luncai engkau

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog