Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Rabu, 14 April 2010

Jawapan tulisan Tulang Besi: Zainulfaqar dipecat?

Tulang Besi @ Seluaq Dalam yang tak  berani berhujah, sekadar menabur fitnah dengan khabar-khabar angin yang di reka sendiri untuk menyerikan berita bagi menuduh mana-mana yang dirasakan perlu telah membuka pekung diri sendiri dalam posting terbaru.

Terbaru, TB buat tuduhan lagi ZAINULFAQAR DIPECAT DARIPADA HARAKAH?;

Saya dapat maklumat, dalam mesyuarat AJK Kerja PAS baru baru ini hangat membincangkan pemecatan Zainulfaqar dari menjadi wartawan Harakah.


Baca ayat ini ada tiga perkara yang boleh anda fikirkan. Bertapa hebat TB kerana setiap mesyuarat PAS pasti dia mengetahuinya. Kalau anda baca tulisan saya di sini, PEMBOHONG SERBA TAHU.. ada pasti nampak temberangnya.

Pertama, kalau berita ini betul, siapa lagi di kalangan pimpinan PAS, macam Khalid Samad yang telah digantung kerana membocor maklumat parti tidak mengikut amanah dan tanggungjawab sedangkan amanah dan tanggungjawab adalah satu daripada ciri-ciri berjamaah. Maklumat dan mesyuarat parti adalah rahsia yang boleh mengugat kedudukan parti.

TB sekadar boleh menulis rahsia parti (baca disini) tetapi sebenarnya dialah yang membocorkan maklumat parti. Ibarat seperti ayam yang berkokok aje lantang tapi ekor berlumuran tahi.

Saya harap Dewan Pemuda PAS Pusat perlu mengambil anisiatif dalam hal ini bagi memastikan maklumat parti tidak bocor sebarang. Saya juga mendesak mana-mana pihak yang prihatin untuk mengambil tindakan membuat laporan kepada Setiausaha Agong PAS Pusat, bahawa Tulang Besi aka Abdul rahman Taliq @ Seluaq dalam No ahlinya ialah 253812, IC lama bernombor A2317897. 61, Jalan Maarof, Bangsar Park, Kuala Lumpur. Cawangan Bangsar, Kawasan Lembah Pantai telah mempunyai maklumat yang dibocorkan oleh salah seorang Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat.

Kedua, jika maklumat ini palsu. Memang TB pembohong. Sebelum ini ada menyebut TGNA tidak dilantik Muryidur AM PAS. Sebelum ini juga dia menyebut Hussan tidak lantik lagi Exco dan sekarang dah masuk April semuanya untuk membuat fitnah kepada geng Terengganu kononnya menguasai PAS.

Hanya yang bodoh dan kurang teliti sahaja percaya kepada pembohong!!

Ketiga, dia adalah agen UMNO yang sengaja untuk merosakkan reputasi Harakah bagi memastikan pilihanraya Kecil Hulu Selangor dimemangi UMNO untuk menaikkan imej DS Najib. Harakah sudah dipercayai, selain daripada Malaysiakini, Tranungkite, Blog telah berjaya membantu kemenangan Pakatan Rakyat Dalam Pilihanraya ke-12. Untuk melumpuhkan suara media ini TB menyerang Harakah sebagaimana semua orang tahu sebelum ini dia telah menyerang hebat Tranungkite dengan membuat tuduhan liar kepada webmaster TKO.

Tidak mustahil TB adalah agen UMNO, lihat sahaja Kickdefella sahabat baik Husam Musa yang juga sahabat baik Tulang Besi. Bagaimana sekarang? Anda boleh fikir orang yang pernah cium tangan TGNA akhir mencerca TGNA sehingga sanggup mengatakan TGNA pembohong dusta, makan wang rasuah. Dimana rasionalnya. Tapi semuanya berlaku dihadapan mata kita.

TB pun tidak mustahil adalah agen UMNO apatah dia sendiri tidak pernah menjawab tuduhan hubungan dia dengan UMNO. Malah dalam tulisannya dia sendiri mengaku mendapat sumber UMNO.

Tulisan pendedahan dia ada hubungan dengan Pemuda UMNO Taman Melewar belum dijawab, malah TB mendiam diri seribu bahasa dan cuba mengelak daripada perkara ini. Sila baca pendedahan di buat oleh Tulang di sini Sah! Tulang Besi ejen UMNO.




Saya lebih berpendapat TB adalah manusia yang kecewa untuk mendapat hajat setelah bermati-matian bersama Dr Hassan Ali, akhirnya dia menyerang Dr Hassan Ali dan sesiapa sahaja yang bersama atau menyebelahi Dr Hassan Ali. Perubahan tingkah laku adalah akibat daripada dendam yang membara. Dia pada akhirnya akan menjadi musuh dan tidak mustahil dia akan menyerang PAS pula seperti Kickdefella. Kawan baik Kickdefella pula tu!!

Awas sebelum perkara ini terjadi, sebelum rahsia PAS dijual untuk kepentingan nafsu akibat dendam yang tak kesudahan.

14 ulasan:

  1. gerombolan UG - menjadi jurucakap pemimpin UG.
    semuanya beotakkan selut..

    OTAK SELUT

    BalasPadam
  2. Hujah mana hujah.
    Setakat maki itu bukan kaedah Islam.
    Setakat fitnah juga bukan ajaran slam.

    hindu pun tak fitnah sesama ahli

    BalasPadam
  3. saya amat setuju..patut kena awasi Si TB ini.Segala rahsia parti kekadang didedahkan . Seperti ada ajenda tertentu.baru ni dia hentam habis habisan Dato Hasan Ali. tak semua boleh ditulis dalam blog. Gunakanlah hikmah. Oi kalau macam ni.mana walak.saya rasa saluran yang dia buat tu tak betul. Setuju .siasat sapa tulang besi ni..

    BalasPadam
  4. puak bloger claka pas recond tu bi;la tak boleh berhujah mulaa la nak maki2

    styl diaorang sama macam khalid samad
    bila tak bole jawab mula merepek kata kita ni ejen umno
    bingai!!

    kalau zainulfakap tu kena pecat pon aku soong sangat
    perangai macam sial
    aku dah haramkan duit pembelian harakah aku kalau digunaa untuk bayar gaji dia
    dari dia makan duit haram
    elok le keluar harakah cepat

    BalasPadam
  5. bkn shj awasi si TB, siasat jge siapa yg mnyalurkn maklumat mesy kpd si suaq dalam tu..

    jika dgn presiden, timb presiden, SU agong, timb mursydul am dan PJ sendiri dah tk ngam, duk hemtam tak tentu kala buat apa duk dlm pas lg? hmmmm...ejen umno??

    tanpa nama otak selut sesuai la hang duk ratib UG tu...ulang lg dan lg biaq brselut terusss..hehe

    BalasPadam
  6. TB sebenarnya berniaga atas angin, dapatkan maklumat dan jual maklumat kepada pihak ke 3. Dia jual maklumat pd UMNO, pada PAS dan pada PKR. Yang sanggup beli cuma UMNO. Sama spt Kick-your-butt-la, menjual makluman dalaman kpd orang UMNO. Boleh duit beb jual maklumat macam puak mosad, fbi, dan kgb lah...walapun kerja untuk tuan masing-masing tetapi ada kesempatan jual maklumat dalaman kpd pihak ke 3.

    BalasPadam
  7. tak habis2 dgn dok mengata org.. mcm umNO.

    mencarut , adu domba , maki hamun.
    kalau mengata org x perasan. ni ka akhlah org islam.

    bila kalah hujah .. berbuih mulut2.

    nk bg ingatan pada gerombolan UG semua. TB tu x perlu dijaga, ada apa pada dia.

    yg perlu dijaga nuuunn ... si nasha dan hassan ali yg pi buka rahsia pas dan kutuk TGNA dkt bloger umNO tu x nampak ke..

    atau buat2 x nampak. yela dah stendet OTAK SELUT.

    org sibuk dok lawan umNO-apCo ... gerombolan UG dok sokong umNO... otak selut. berbuih mulut2.

    BalasPadam
  8. aku cucu mamak kutty15 April 2010 7:08 PG

    dlm top rangking blog pakatan rakyat....langsung tak tersenarai blog batuapi.....kahkahkah....sah sah sah le blog batu api ni bukan blog pakatan rakyat.....akan tetapi batuapi bloger tajaan umno yg diwujudkan untuk bantu ug,nak cover line konon...taik klu tutup pun....taik tak nampak tapi bau tetap bucuknya....kahkahkah....tak caya....tengok top rangking blog pakatan rakyat dlm blog CENAGAU.....kahkahkah....blog pecacai ug ni tak di iktiraf langsung sebagai blog pakatan pun.....kahkahkah....lobang dah pecah....kuntut dah bau....ketiak dah bacin....kahkahkah.....teloq dah nak menetas....lahir le ....ug+BURAGAS=ENAM JAHANAM.....KAHKAHKAH

    BalasPadam
  9. aku cucu mamak kutty15 April 2010 7:10 PG

    dlm top rangking blog pakatan rakyat....langsung tak tersenarai blog batuapi.....kahkahkah....sah sah sah le blog batu api ni bukan blog pakatan rakyat.....akan tetapi batuapi bloger tajaan umno yg diwujudkan untuk bantu ug,nak cover line konon...taik klu tutup pun....taik tak nampak tapi bau tetap bucuknya....kahkahkah....tak caya....tengok top rangking blog pakatan rakyat dlm blog CENAGAU.....kahkahkah....blog pecacai ug ni tak di iktiraf langsung sebagai blog pakatan pun.....kahkahkah....lobang dah pecah....kuntut dah bau....ketiak dah bacin....kahkahkah.....teloq dah nak menetas....lahir le ....ug+BURAGAS=ENAM JAHANAM.....KAHKAHKAH

    BalasPadam
  10. tak perlu nak rebut tang ranking tu, tu perangai org2 mcm nko woii 'cucu mamak kutty' & geng Pas Recond !!!

    pasal ranking pye pasal, tak kisah halal haram, maklumat fitnah pun ok je, redah je, yang penting ranking ma....Ranking Diutamakan, Kebenaran Diketepikan, Fitanah Memfitnah Di biasakan.

    yang penting sekali, blog ni dah londeh prangai blogger2 celaka yg makin menggila, yg ko duk puja sgt.

    Bravo BP, kitorg akan tetap suport lu

    BalasPadam
  11. aku cucu mamak kutty15 April 2010 4:04 PTG

    batu api dah mula dapat banyak sokongan dari golongan munafik yg menyokong cita2 kumpulan ug untuyk bersahabat dgn umno sekular....syabas aduhai batu api....akan ramai lagi golongan2 munafik umno yg akan beri komen sokong entri kamu aduhai batu api@ firestone....kahkahkah....dlm alam siber ni memang akan ada golongan2 munafik yg konon2 wala kat pimpinan pas....porahhhhhh.....agenda busuk berbau taik.....kahkahkah

    BalasPadam
  12. tq sbb pggl munafiq, harap perkataan ni pantul balik kat nko wahai mamak kutty.

    dr ayat2 nko sndiri pun dh tau yg nko ni berhati busuk berbau najis, cmpur dgn bau tengik minyak bijan, yg selalu ko buat mandi, mmg kau punye aromanye...dh rupe mcm ala2 bau kambing. mmg ssi jd pngikut geng Blogger Celaka.

    BalasPadam
  13. aku rs nko ni adik beradik parpukari...keturunan dh agak2 same, mamak. si haprak tu pun kuat merapu mcm nko jugak. cume perut je aku tak cnfirm, ko pye same besar dgn die ke dak. huhuhu

    BalasPadam
  14. Batu Api@Blogger Pondan ada hati nak tuduh TB Agen UMNO?


    BAtu Api sendiri tak berani bagitau identiti sendiri.

    Pondan ada hati nak tuduh orang lain agen UMNO.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog