Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Sabtu, 10 April 2010

Rahsia dan Tak Rahsia

Membaca tulisan daripada bos PAS Reform, Aduka Taruna pasal Pendirian isu ‘Rahsia Parti’ oleh PAS REFORM, membuatkan saya ingin masuk gelanggang. Tapi setelah melihat Ali Zaidan telah "membelasah" teruk AT saya tak jadi, mana boleh dua ahli gusti masuk sekali gelanggang! Kita ahli gusti baik berg!! (Tapi ikut logik mana boleh SP menulis serentak kan??)

Kalau nak berhujah dengan Aduka Taruna (AT), tak payah pakai ilmu sangat, dia kurang faham. Saya ingat pasal kurang fahamlah sampai hari ini AT tak terjawab tulisan Ali Zaidan (AZ).


Mari abang nak ajar pasal rahsia dengan bukan rahsia dalam PAS dengan cara berhujah puak-puak PAS Reform. Santai aje cukuplah!!

1. Post-Mortem Pilihanraya PAS Kelantan



Post-Mortem Pilihanraya PAS Kelantan adalah Rahsia pasal di situ ada tulis SULIT. Engkau AT sekolah tak? Kalau kor pernah sekolah, kor pernah lihat kertas soalan SPM ke STPM ke? Ada tak perkataan SULIT. SULIT makna dalan Bahasa Melayu ialah RAHSIA.

Rahsia bagi mereka yang tak sepatutnya melihat, tak rashia bagi yang sepatutnya melihat dan menggunakannya.




(Ini Sijil Keahlian Saya yang diletakkan di Frame, pasal tu bila ambil gambar flash mematul cahaya ditengah. Sijil ini saya edit buang maklumat asal)

AT tak pernah lihat sijil keahlian PAS, jadi saya ambil sijil saya untuk ditunjukkan bahawa pada sijil berkenaan tidak ada pun perkataan SULIT. Pasal itu orang tua-tua dulu letakkan sijil dalam frame dia gantung di dinding nak beritahu bahawa dia adalah ahli PAS.

Macam Mamak Pesembor di kampung saya gantung sijil ahli PAS di kedainya. Walaupun lihat muka sah kita sangka MIC mana tersesat di kawasan Melayu. Dia tak pernah bercakap pasal PAS pun tapi lihat sijil nama dia ditulis dengan jawi berbelit nak baca mengesahkan bahawa dia ahli PAS. Dia tak pernah terlintas untuk membuat Refom pada PAS ini walaupun ahli PASnya dah lebih daripada 20 tahun.



Cina (orang kampung saya panggil apek) pada gambar di atas ini pun bersemangat dengan PAS, siang malam, pagi petang asyik dengan bendera PAS. Dia bantu PAS lebih hebat daripada ahli PAS sendiri. Ahli PAS pi sembayang dia tak. Dia tolong menjadi jaga kepada markaz PAS ketika itu, mungkin UMNO guna teknik kafir Quraisy serang waktu sembahyang.

Dia bukan ahli PAS. Apa bezanya dia dengan Aduka Taruna? Aduka pun bukan ahli PAS. Yang saya nampak bezanya dia putih, Aduka gelap sedikit. Dia tak pernah hina isteri Nabi tapi Aduka Taruna hina isteri Nabi.

Dimana rasional AT dengan isu pendedahan keahlian PAS yang dibuat oleh saya? Saya bukan dedah semua, hanya kepala tahi TB sahaja.

AT sepatutnya membaca salur galur kenapa peristiwa pendedahan keahlian Tulang Besi dilakukan barulah membuat rumusan. AT cetak dalam berfikirkan dengan begitu mudah terpengaruh dengan TB. Kalau itu yang diambil oleh AT maka sahlah bahawa Aduka Turana adalah penulisan upahan sebagaimana yang dikatakan oleh Tulang Besi!! (Kalau semua tulisan TB boleh dipercayai)

7 ulasan:

  1. Bhai...

    Lu punya sijil Fadhil Noor yang sign...tapi TB masuk masa Yusuf Rawa jadi presiden, umur TB masa tu 8 tahun..huhuh

    Mungkin sijil dia ada tanda "SULIT DAN PERSENDIRIAN" macam sampul surat dari sultan tuh...jangan memain..

    Wa gak laaa..

    BalasPadam
  2. Lu masuk blog Perisik-Rakyat ada babi terlepas di situ.

    lu kena tembak babi tu!!
    nanti babi sondol habis..
    jangan bagi peluang babi sondol!!

    BalasPadam
  3. AT mungkin tak pernah tengok gak sijil kawen pun, kang nanti dia kata sijil kawen pun sulit gak, heheeh, sijil mana mana pun tak ada ditulis sulit kecuali alat sulit wakkaakaka

    BalasPadam
  4. kena pakai peluru gajah.
    ko balunlan apa yang patut,
    sampai "tungging nyior" babi-babi-babi tu.

    BalasPadam
  5. muka khairul nizam abdul gani mcm muka badol masa muda2 je. huhuhu

    BalasPadam
  6. aku cucu mamak kutty11 April 2010 8:54 PG

    tu le dia ulasan2 pecacai2 ustaz2 ug yg dah kemarok sangat nak jadi ala2 umno....kah kah kah...tu semua nya dah termaakan hasutan batu api.....pecacai mcm kau prg ni pi campak dlm kolam iwk aje....kah kah kah batu api yg tinggal batu aje....api nya dah padam...kah kah kah...kecik2 taknak mampos....dah tua jadi batu api pulak dah....kau pi mampos aje le....hidup kau jadi batu api tukang hasut....kah kah kah

    BalasPadam
  7. Nie semua kerja setan duk pecah jemaah...itu ini begitu begini.
    Ko tak betul aku jer betul...idea aku bagos ..ko tak bagos..

    mapos gitu jer umat melayu...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog