Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Ahad, 9 Mei 2010

Kalau jumpa, patut diludah

Sebagai ahli PAS yang membayar yuran setiap tahun menjelang mesyuarat agung PAS cawangan, saya begitu prihatin dengan semua kepimpinan PAS. Tak kira dia daripada ngeri mana, cara dia berfikir dan cara dia bertindak.

Saya begitu masak dalam hal ini. Setiap pimpinan ada baik dan buruknya. Misalnya TGNA mengatakan rokok adalah haram. Ustaz Hassan Shukri saya anggap dia adalah akitek pembangunan Pusat Tarbiyyah Taman Melewar setaip masa rokoknya di tangan terutama ketika dia melihat dan memantau usah-usaha memulih bangunan Pusat Tarbiyyah itu. Rokok dah sebati dengan hidup Ustaz Hassan, selain sebatinya perjuangan Islam dalam hidupnya. Betul tak Pak Bakaq?


Bagi saya pimpinan PAS tidak maksum, dia ada kelemahan dan kadang kala membuat kesilapan. Malah ada yang membuat kesilapan besar. Zaman Nabi dulu pun ada sahabat yang pernah berperang di Badar alQubra juga membuat kesilapan yang besar.

Nabi maafkannya. Sahabat dan rakan seperjuangan tidak menggunakan media masjid, pertemuan dan pasar untuk melabel dan memburuk-burukkan mereka ini. Tidak ada pertemuan-pertemuan sendirian seperti sekarang yang disebut sebagai "Usrah Barbican" untuk menentu atur kepimpinan yang ada, menambur fitnah menambah buruk dan keaiban bagi membuat persepsi yang tidak baik kepada mana-mana pimpinan yang dihukum salah oleh kumpulan-kumpulan tertentu dan jamaah Islam.

Sebab itu saya masih menghormati mana-mana kepimpinan yang ada. Jika ada pemilihan ada yang memang dan ada yang kalah. Misalnya dulu Dato' Harun Taib tinggalkan jawatan tertinggi dalam ulama bertanding dengan Ustaz Nasharudin Mat Isa merebut jawatan Timbalan Presiden. Beliau kalah, sekarang saya nampak dua pimpinan bersama dalam banyak hal.

Begitu juga YB Husam Musa kalah bertanding dengan Ustaz Nasharuddin dalam merebut jawatan Timbalan Presiden. YB Husam tersingkir dalam organasasi PAS dan beliau masih dilantik.


Dalam kedua-dua pertandingan ini saya tidak menyokong ustaz Nasharuddin. Tapi bukan bermana saya mesti fitnah Ustaz Nasha. itu bukan ajaran Islam.

Saya melihat Ustaz Harun ada gah kepimpinan begitu juga dengan YB Husam juga ada gah kepimpinan tersendiri. Ini bermana saya bukan memperlekehkan Ustaz Nasha dalam hal ini. Masing-masing ada pandangan dan kita perlu saling hormat menghormati kerana itu ajaran kita, ajaran Islam.

Tapi malangnya budaya sekarang, tanpa usul periksa kita terus sahaja menelan fitnah dan khabar angin. Persahabat, hormat menghormati antara satu sama lain sudah hilang dalam jiwa raga kita. Kita sudah sama peinya seperti UMNO. Mulut kita "memaki" UMNO tapi pei perangai kita saling tak tumpuh dengan UMNO. Malah kadang kala kita lebih buruk daripada UMNO.

Dalam hal ini, demi istiqamah saya dalam jamaah Islam PAS, saya cukup benci kepada mana-mana individu yang cuba merobek kepimpinan PAS. Apatah lagi ada mana-mana blogger yang cuba menghina mana-mana kepimpinan secara tidak "sedar".

Seperti yang saya sebut tadi pimpinan tidak maksum dan kita boleh menegurnya dengan teguran yang berpada-pada.

Jika ada mana-mana blogger yang menghina kepimpinan PAS dengan menembalikkan gambar pimpinan PAS, saya sebut blogger itu adalah blogger celaka. Dan manusia celaka, patut diludah jika kita berjumpa dengan blogger celaka ini.


Satu contoh blogger celaka ialah Manjongmari. Biadab dan kurang ajar.

Baca sahaja posting artikel manjongmari mengenai Betulkah Berita Ini? .. yang tak segan silu menjadi penyambung lidah dusta UMNO.

Saya pelik sebelum itu, manjongmari menghina UMNO dalam artikelnya UMNO Sememangnya Bangang !! tapi dalam masa yang sama menjilat UMNO untuk mendapatkan berita menghina Dr Hassan Ali. Apa sebenarnya akhlak si penulis ini??

9 ulasan:

  1. abgpianlangkap9 Mei 2010 3:21 PTG

    Mana tak jadi penyambung lidah umno, kat atas blog dia dah letak siap2 gambar terbalik tu.itu tandanya kebencian dan dendam kesumat beliau pada Hassan Ali aku terus bersinar mekar. Segala unsur yg boleh menjatuhkan maruah, fitnah akan terus disebar luaskan demi memastikan dendam itu memberi hasil.
    Segala taubat dari mana2 pihak yg dibenci tidak akan sama sekali diterima...
    apa yg disemai adalah kebencian demi kebencian..tiada lagi kasih sayang yg menjadi punca kekuatan jamaah islam sepanjang zaman..

    BalasPadam
  2. akhlak? mana ada akhlak?

    budak2 bloger celaka tu memang perangai macam sial

    BalasPadam
  3. xkn kalah hujah .. lawan .. dgn ludah .. apalah puak perpaduang ni .. otak selut btl.

    abgpianlangkap.. sapa yg penyambung lidah umno ni .. bukankahh gerombolan perpaduang ni .. puak2 UG yg nk tido dlm kelambu umco.

    kalau kalah hujah jgn la berbuih2 mulut mcm puak2 umco. main ludah2..

    oooo yb husam dh sponsor rm4j utk kalahkan umco .. 4 negeri tumbang .. yg pelik lg ajaib ganukiterr x tumbang2 .. ooo patut la puak perpaduang ganukite main air lior .. dok ludah sane ludah sini.

    BalasPadam
  4. aku cucu mamak kutty yg ori punya9 Mei 2010 4:56 PTG

    kahkahkah....menentang si nasa dan hasan ali yg berusaha membawak pas kepada kerajaan UG...maka akan di tuduh bloger cilaka....betul nasa dan hasan ali dah berubah dan taknak lagi kat UG....tindak tanduk dia org ni betul ke tak kearah UG lagi.....betul ke...boleh percaya ke....klu mcm tu bloger2 pecacai upahan yg menyokong habis2an geng UG ni dah boleh pegi mampos le ye.....geng2 pas reform ni buat artikel tentang nasa dan asan ali ni terkadang2 aje....mungkin seminggu tak sekali.....tapiu bloger2 pecacai upahan UG ni....satu hari sampai 2 atau 3 kali buat entri menghentam geng2 pas reform....siapa kah yg sebenarnya yg sakit mental dan siapa kah yg sebenar nya bloger2 celaka....kahkahkah....kahkahkah....bila dah bbertegang leher nak menegakkan kebenaran...sedangkan memang wujud dan pernah wujud pimpinan2 pas yg nak bawak pas berkawan dgn umno atas nama kerajaan perpaduan....sedang semua ahli pas tahu yg umno tu memang sesat....akan tetapi kenapa ada cubaan dari pimpinan pas yg cuba nak bawak akli2 pas bersahabat dgn parti umno yg memang dah sesat....kahkahkah....apakah kamu bloger2 barua UG ni pun nak bawak ahli2 pas BERKAWAN DGN ORG2 YG MEMANG DAH SESAT.....kahkahkah.....org mcm kau org bloger2 pecacai ni klu dah berotak sesat ....dan kemudian cuba mempengaruhi org lain supaya sesat mcm kamu juga maka tu le yg di katakan....TAGHUT........kahkahkah....batuapi batu neraka.....jahanam le kamu batu api......

    BalasPadam
  5. "Sebagai ahli PAS yang membayar yuran setiap tahun menjelang mesyuarat agung PAS cawangan, saya begitu prihatin dengan semua kepimpinan PAS."

    maka sebagai ahli pas yang membayar yuran setiap tahun menjelang mesyuarat agung pas cawangan saya memilih "batuapi" sebagai nama blog saya sesuai dengan peranan "batuapi"?

    islam mengajar kita memberi nama yang baik2 kerana dengan nama itulah kita akan dipanggil nanti...

    walaupun sdra sedaya upaya cuba menunjukkan/ menzahirkan ketidakberpihaknya sdra, nama 'batuapi' itu sudah menjelaskan kedudukan sdra.

    wallahu'alam.

    BalasPadam
  6. tu ler rse hebat...kunun nya syg kt pas bagai nk rak...terlupa kdg2 mnjadi lidah kpd umno...mrk nk jatuhkn ust nasa dn hasan ali sama mcm mrk lawan nk jatuhkan umno...kene reti la beza pimpinan sendiri dgn lawan...atau juge hangpa..
    ...sengaja mncari kepuasan hati, biar nnti org kata kita seorg yg berani, tegas, telus...baru glemer woiii...khennn

    BalasPadam
  7. tunjukkan bukti wahai cucu mamak kutty original yang nasa dan hassan nak bawak pas masuk kelambu umno, kalau tak dak bukti brtulis jangan fitnah sebagaimana bangangnya tulisan lu tu, masih duk ratib ug lagi daripada tahun sampai laa ni, masih lagi zikir, bangang cucumamakkutty ni rupanya, masih boleh diperbodohkan oleh pasreform, nak pertahankan pasreform yang sememangnya sesat kerana menipu mengatakan ug masih ada, cucumamakutty terus bermimpi rupanya nak jawatan ceo jugak ke.taghut tu sifat cucumamakutty kerana tak pandai menilai dimana duduk pemimpin pas yang ada dengan kedudukan pasreform, apakah pasreform wujud dalam bentuk yang nyata atau sekadar menjadi penyedap fitnah kepada pas. sampai hari ini cucumamakutty hanya tahu menuduh tapi tak dak bukti, jgn bagi bukti yang tulangbesi bagi tu, tu semua penipu punya bukti. kalau ada bawak ke pengetahuan umum seperti mana kick bawak akhirnya terkick diri sendiri

    BalasPadam
  8. aku cucu mamak kutty yg ori punya9 Mei 2010 10:16 PTG

    adei majid engko betul2 banggang...klu dah ada bukti bertulis yg si UG ni nak bawak pas berkawan dgn umno....senang le terajang aje si BARUA2 UG NI DGN KAU SERTA BLOGER2 BARUA UG....BOLEH LE BERAMBUS dari pas aje....kahkahkag.....apa le punya banggang ...kau dgn batu api musibat boleh pegi mampos aje le....piraaaahhhhhh

    BalasPadam
  9. NO KOMEN! TAPI AKU NAK LUDAH NI! TUI TUI TUI...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog