Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Rabu, 5 Mei 2010

Tulang Besi: Tersilap, Nyanyuk, Gila atau Memang Jahat?

Hari saya terbaca satu artikel yang cukup mengelikan hati, selepas mandi saya masih tersenyum dan gerak geri saya ini, rupanya diperhati oleh isteri saya lalu beliau menegur, lain macam aje abang?

Artikel yang saya maksudkan itu ialah TranungKite Sarang Bloggers Pondan (Tarbiyyah Ulama Sebegini?) oleh Rahman Seluaq Dalam @ Tulang Besi.

Rasanya yang paling layak menjawab tulisan ini ialah Songkok Putih. Tapi sayapun memang SP seperti yang dicanangkan selama ini. Jadi layaklah saya menjawabnya. Betulkan Rahman Seluar Dalam?


Saya tak tahu nak susun atur untuk menjawab tulisan cakar ayam gred D- ini mengikut skema pemeriksaan Bahasa Melayu terkini SPM. Paling mudah saya ambil ikut perengganlah.

Rahman Seluaq Dalam ada menyebut;


Misal yang saya boleh ambil adalah blogger seperti Batu Api dan Ali Zaidan. Kedua-dua blogger ini kerap disiarkan artikel mereka oleh Moderator Tranung Kite bernama Songkok Putih (yang juga tidak dikenali identiti nya).

Dua kebodohan Rahman Seluar Dalam ialah;

1. Songkok Putih adalah Webmaster bukan moderator. Ini pun tak tahu. Nanti pi kedai maiden di Penang minta kamus untuk difinasi webmaster dan moderator. Kalau tak faham tanya sama itu mamak, rasanya mamak maiden boleh ajar itu, Rahman Selaur Dalam!

2. Tak kenal Songkok Putih? Bodoh hang Rahman Seluaq Dalam. Tanyalah saya, saya selalu mendedahkan identiti orang! Gambar yang jadi avatar itu adalah gambar sebenar Songkok Putih. Hang mamang bodoh Rahman, dia dah dedah indentiti dia. Akal letak di kepala lutut kata Wang Gi (Sorry Penambak Babi aku tak tulis macam hangpa 3G. Aku tulis Wang Gi pasal bila sebut wang aje bangunan UMNO pun dia sewa. Hentam UMNO macam nak mampus, hentam syiah nak rock, tapi minum barbican bersama dengan pengamal syiah. Fulus, wang pun pasal wang gi jadi mata wang!! --- bukan matawang, baca betul-betul)

Rahman Seluaq Dalam menulis;


Songkok Putih, moderator Tranungkite, telah saya buktikan seorang penipu. Dahulu kata dia letak jawatan sebagai moderator Tranungkite. Rupa-rupanya dia bohong. Dan dia sendiri mengaku kepada saya bahawa dia berbohong. Dia tidak pernah letak jawatan, cuma berbohong kepada umum kononnya dia letak jawatan.

Rahman ini memang bodoh, bila pula SP letak jawatan sebagai moderator. Dia letak jawatan sebagai webmaster. Jadi kalau dia sebut kepada Rahman makna dia tak bohong, hanya Rahman Selaur Dalam mungkin dipermainkan oleh SP. Kah Kah Kah bodoh memang engkau Rahman Selauq Dalam tahap IQ rendah. Nanti saya minta Aduka Taruna buat baju Rahman Tulang Besi IQ hampir sifar!!



Rahman Seluar Dalam menulis;


Orang berperangai munafik seperti inilah yang membela blogger-blogger Pondan seperti Batu Api dan Ali Zaidan. Blogger seperti Batu Api telah saya buktikan fitnah dan pembohongannya banyak kali. Tapi, masih diberi ruang oleh Songkok Putih dalam Tranungkite. Ini bererti Tranungkite tidak risau pasal hukum dan syariat Islam.

Engkau ni Rahman janganlah nak menipu pembaca. Kor ingat pembaca IQ rendah macam hang ke? Pembaca boleh semak semua laman. Saya pun malas nak buat link untuk pembaca cari.

Nak tanya engkau dah bayar yuran ahli PAS ke belum lagi. Masih belum terlambat sebelum muktamar 2010 nanti. Tak salah bayar tunggakkan, macam bayar telefon hang jugalah. Hanya tak ada kemudahan... tak boleh call, tapi terima call boleh. Begitu juga dengan ahli PAS, tak boleh hadir muktamar. Nanti orang ajek hang Rahman, yuran RM3 pun tak terbayar. Duit Tabung ada RM10 ribu. Gaji 6 X gaji exco Husam!!

Rahman Seluaq Dalam ada menulis;


Di samping itu, saya mendapat tahu dari rakan-rakan yang mendaftar diri sebagai ahli telah dibatalkan keahlian mereka. Ini kerana di dalam ruangan forum dan komen, mereka kerap memberi pendapat yang anti PERPADUANG dan PRO Pakatan Rakyat. Hasilnya, pendaftaran keahlian mereka tiba-tiba sahaja dibatalkan.

Nak buktikan benar apa yang ditulis oleh Rahman Selauq Dalam, saya minta satu ID didedahkan. Tak banyak satu cukup. Jika ini pun Rahman selaur dalam tak boleh buktikan, sah lagi sah memang korlah penyebar fitnah di internet. 10 seluaq dalam diletakkan dikepala kor pun kor tak berani Rahman!! Setakat nak fitnah memang kor mahir!!

Engkau pun sama dengan Aduka Taruna, dulu Aduka Taruna kata di di ban. Spesis yang sama, spesis nak cari publisiti buat bohong dapatkan simpati!!

Rahman Tulang Besi ada menulis;


Sedihnya saya melihat kepimpinan ulama dalam PAS terpaksa bergantung harap kepada blogger-blogger Pondan seperti ini.

Yang ni saya nak ulas macam mana? Rasanya lebih baik habiskan duit RM4 juta berikan kepada seorang ahli UMNO?

Tajuk artikel tersilap, nyanyuk, gila atau memang jahat adalah berdasarkan kepada petikan ini.

Misal yang saya boleh ambil adalah blogger seperti Batu Api dan Ali Zaidan. Kedua-dua blogger ini kerap disiarkan artikel mereka oleh Moderator Tranung Kite bernama Songkok Putih (yang juga tidak dikenali identiti nya).

Kenapa?

Daripada apa yang difahamkan seolah-olah batu api dan SP bukan orang yang sama. Sedangkan sebelum ini, kata orang yang sama? Rahman Selauq Dalam sudah tersilap, atau nyanyuk, atau gila atau memang jahat untuk menuduh sebarangan?

Saya berpendapat Rahman sebenarnya bukan tersilap atau nyanyuk tapi IQnya aje hampir sifar. Kalau dia tak serang saya sebagai Songkok Putih di internet saya mungkin menggunakan ID batu-api3, 4 atau hilang terus akibat diban oleh Songkok Putih.

Saya sebelum ini menggunakan ID Batu-api di TKO dan pernah kena amaran oleh SP atas tulisan yang dikategorikan kasar. Selepas saya menulis hentam beberapa orang blogger termasuk Wan Fauzdin NS, saya kena ban. Anda boleh dapatkan pengesahan daripada WFNS sendiri.

Saya mendaftar meggunakkan ID batu-api2. Tapi malangnya kedangkalan Rahman Selauq Dalam serang SP dengan kaitankan saya, saya dapat lampu hijau semua artikel saya telah diarahkan lulus oleh SP. Itu dinamakan takdir.

Hang dah telefon cikgu Pa ke? tanya pasal macam mana keahlian hangpa boleh diketahuai. Setakat SMS aje cikgu Pa terlupa nak jawab kot!!

Akhir sekali soalan cepu emas. Kenapa artikel ini hanya disiarkan di Perisik Rakyat sahaja. Setakat ini, Rahman Seluar dalam masih belum post artikel di laman sendiri. Nak kenakan poji ke?

9 ulasan:

  1. tahniah, memang batu api handal menjawab fitnah yang dilempar oleh perisik rakyat.yang nyata, memang perisik rakyat berniat jahat dengan mengaitkan TKO sebagai blogger pondan.[my blog]

    BalasPadam
  2. Wakaka si raman boroi..kecut perut, pedulik ape, pembaca tak kesah pun identiti alizaidan, batuapi, SP semua yg penting isi dan artikel yg mereka paparkan berkualiti..bukan mcm tule babi sekadar berdasarkan 'maklumat yg sy terima' khabar angin sentiasa benar' 'maklumat dr sumber2 yg sy bole percayai' semuanya adalah fantasi si raman boroi.

    Kalo nak compare senang jer, cth tedekat laporan PRK HS.. kite bole tgk laporan dar alizaidan, FFZ semuanya adalah benar kerana mereka adalah individu yg berada di HS menggerakkan jentera PR. Tp ape plak si boroi buat time PRK HS? cuma membuncet kat depan PC sambil membuat artikel fantasinya yg mengatakan jentera PAS mmg lemah di HS. Siape TB yg layak nak memberi gambaran semasa di HS?? Bila diajak ke HS ape yg si tule babi jawab 'ape kate org PKR nanti..' hak ptuila!! boroi.. Apa2 yg ditulis oleh si boroi nila yg PONDAN sebenarnya. Pondan yg tgh mabuk barbican...

    BalasPadam
  3. Terima Kasih Tanpa Nama
    Saya juga akan menulis jawapan kedua berdasarkan idea saudara.

    Penghianat PAS pasti akan dapat balasannnya

    BalasPadam
  4. untuk geng perpadung UG .. ske ambe cakap sekali lg ...

    Mereka-mereka ini kita boleh gelarkan sebagai blogger-blogger pondan. Mengapa? Kerana mereka takut hendak mendedahkan identiti mereka kepada umum.

    Mengapa mereka jadi pondan sebegitu sekali? Kerana mereka takut untuk bertanggungjawab terhadap tulisan-tulisan mereka sekaligus memberikan mereka kebebasan menyebar fitnah dan penipuan kepada umum.

    http://perisik-rakyat.com/2010/05/tranungkite-sarang-bloggers-pondan.html

    BalasPadam
  5. aku cucu mamak kutty yg ori punya5 Mei 2010 9:01 PTG

    kahkahkah patut le banyak anak dara yg tak dapat berlaki....rupa2nya kat malaysia ni ramai jantan2 yg dah jadi pondan....tak sangka pulak aku yg batuapi ni pun sorang pondan juga....patut le dia takndak perkenalkan diri nya sape....ye ke dia kata yg dia ada isteri...pondan pun boleh ada isteri ke.....berfungsi ke kelelakiannya ke ...kjahkahah....biar le aku gelak puas2.,...dia nak menunjukkan kepada tulang besi....dia pun berkata yg dia ada isteri....klu ada isteri apakkah dia juga ada anak ke...kjlu dia ada anak....apakah anAK DIA PUN AKAN JADI PONDAN MCM SIBATUAPI NI JUGA KE....si tulang besi tentu tergelak klu dia baca komen aku ni.....tulang besi tentu boleh beritahu....pondan2 ni ada pakai seluar dalam ke....atau dia org ni pakai pad jenama kotek.....kahkahkahkahkah.....tak tahu pulak aku yg firestone ni PONDANNNNNNNN.....kahkahkah....jgn marah tau...nanti usin lempoyang tahu...tentu kau kena jual...

    BalasPadam
  6. aku cucu mamak kutty siapa, ada perkenalkan diri. Itupun bukan podan ke?

    Khunsa kot!!

    BalasPadam
  7. aku cucu mamak kutty yg ori punya6 Mei 2010 9:47 PG

    aku cuma pengomen....tak payah nak perkenalkan diri....tapi kau pemilik blog....kau takut nak kenalkan diri kau sebab memang sah kau tu pondan.....kahkahkah.....cakap2 berapi2 ...sampaikan mulut pun keluar api....memang le betul kau ni batu api....tukang laga melagakan org.....tapi sayang seribu kali sayang ....tak ku sangka ...rupa2nya kau ni sorang pondan....pondan nyah belakang mati road punya mari.....kahkahkah......klu ramai le kat malaysia ni yg jadi pondan...alamat nya ramai andartu2 kat malaysia tak dapat nak berlaki....ye le apa tak nya ....dah ramai jantan bertukar jadi pondan ....baik juga si tulang besi beri tahu....klu tidak sape pun tak tahu yg si firestone ni sebenarnya bapok nyah pondan ...pondan siam pulak tu./.....kahkahkahkahkah...aku cucu mamak kutty nak gelak kuat2 ni....hai acan oh acan....klu ye pun kau nak upah bloger pecacai...biar le yg betul2 sikit...tak sampai bloger pondan pun kau berkenan....ni si naca ni pun satu....patut kau boleh beri nasihat kat si acan tu....kahkahkahkahka....dua kali lima se puloh.....lima kali dua se puloh....

    BalasPadam
  8. Islam adalah agama rahmat sekian alam. Islam memperkenalkan sistem yang ada dalam kehidupan menjamin kesejahteraan, keadilan dan keberkatan dari Allah s.w.t. Dalam Bank Konvensional, kita tidak boleh lari daripada pengaruh riba, judi dan gharar. Terdapat juga unsur penindasan yg ditentang oleh Islam. Maka dengan sistem islam iaitu Perbankan Islam, Islam membersihkan semua kejahatan, penindasan dan perkara yg haram dalam perbankan.Begitu juga dgn sistem islam yg lain seperti Insuran Islam(takaful), kewangan islam, undang-undang islam ,pajak gadai islam (arrahnu) dan sebagainya, islam akan membuang segala bentuk kezaliman, penindasan, kekotoran dan yg haram menjadikan ianya halal. Orang bukan Islam di juga mengakui kebaikan amalan sistem islam, faktanya lebih 50%-60% pelanggan di Bank Islam dan Rajhi Bank adalah daripada bukan islam. Ahli politik drp pemimpim UMNO sendiri juga mengiktiraf keberkesanan dan kebaikan Bank Islam dan juga mengiktiraf penggunaan dinar emas sebagai mata wang yg disarankan oleh ulamak sejak sekian lama.Tetapi apabila ditanya kpd para pemimpin UMNO tentang politik, yg mana sistem lebih baik samada politik islam atau kebangsaan? Sudah tentu orang UMNO akan menjawab politik kebangsaan lebih baik berbanding dgn politik islam. Antara hujahnya ialah orang UMNO mengganggap islam adalah agama suci, bersih dan mulia.Mana boleh campurkan islam ke dalam politik yg penuh dengan rasuah, kekotoran, kekejian dan jijik yg boleh mencemarkan kesucian islam itu sendiri.Tokoh PAS, Tok Guru Nik Aziz menjawab hujah yg diberikan oleh pemimpin UMNO dengan berkata “ Kalau mu kata dalam politik ni rasuah, kotor,jijik dan sebagainya maka islam ni mari bersihkan dan buangkan segala semua kekotoran yg mu katakan tu. Jadi jangan nak cakap dan pegang bahawa “politik suku dan agama suku”. Orang yg mengasingkan agama dengan politik ni Cuma orang jahil dan sekular sahaja, boleh merosakan akidah kita sebagai islam juga”. Tidak kira PAS @ UMNO, kita wajib percaya akan rukun iman salah satu drpnya ialah beriman pada hari akhirat. Pada masa itu nanti tidak kira arab, melayu ,cina, batak,india atau bangsa lain sebenarnya tidak ada nilai disisi Allah. Cuma Islam yang dapat bantu kita pada masa itu.Cuba tanya diri kita, Adakah islam yg menjadi “cara hidup” kita selama ini?Atau masa hidup didunia ni adakah kita cuma beramal dengan islam suku-suku je dan tertentu sahaja, ambil yg separuh-separuh sahaja ataupun kita islam sebab kita ni melayu. Saya nak ingatkan sekali disini kita melayu tidak semestinya selamat diakhirat tetapi jadilah melayu islam yang menerima islam secara keseluruhanya dalam cara hidup kita. Jangan jadi pak turut manusia, jadilah pak turut nabi Muhammad s.a.w.. Ikuti apa Nabi ajar dan al Quran dan sunnah sebagai pengangan, insyaAllah selamat dunia dan akhirat. Jadi pada pandangan saya,baik ikut sahaja nasihat Nik Aziz tukar dasar melayu kepada Islam. Dasar politik melayu hanya dapat diterima oleh kaum melayu sahaja tetapi dasar politik islam diterima oleh semua kaum.Jgn kita “belajar tinggi-tinggi, tetapi bodoh bertingkat-tingkat”. Yang jahil boleh belajar tetapi jangan jadi spesis bodoh sombong.Dalam al Quran dan juga hadis spesis bodoh sombong banyak merujuk kepada kaum Yahudi. Jangan kita jadi macam puak Yahudi yg begitu taksub dengan kaum mereka sehingga tidak mahu mengaku akan kebenaran islam dan Nabi Muhammad sebagai nabi akhir zaman.Jika kita mengangkat dasar kebangsaan lebih tinggi daripada dasar islam, pada pendapat saya tiada bezanya kita dengan puak dan bangsa Yahudi. Seperti saya cakapkan pada permulaan, islam agama rahmat bagi sekelian alam bukan melayu atau arab.

    BalasPadam
  9. Yang komen diatas ialah BUHU..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog