Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Sabtu, 1 Januari 2011

Menjawab cabaran debat Aduka Taruna......

Tergelak nak pecah perut bila terbaca posting Aduka Taruna. Engkau orang baca sendirilah di sini. Tapi syabas saya ucapkan kepada budak nakal ini. Good idea, orang yang masih komitmen dengan perangai lama walaupun kahwin, ini pertanda tak lekang dek hujan!

Paling hebat Aduka Taruna boleh membuat pentafsiran sendiri ayat-ayat saya mengikut seleranya bagaimana dia boleh tafsir makna Allah mengikut nafsunya. Aku tak hairan pasal aku masa belajar tauhid Rubbubiyyah pun tahu orang asli pun percaya kepada Allah tapi dia kata Maha Dewata Mulia Raya dan macam-macam istilah mengikut tahap ilmu yang ada pada orang asli berkenaan.

Adukapun sama juga dengan perkataan Maha Ego pasal itu ilmu yang dia ada! Dia Melayu asli!! Betul-betul Melayulah. Kalau engkau orang nak tahu betul-betul melayu, carilah sejarah Nusantara engkau tahulah siapa dia sepesis seperti Aduka ini.


Itu baru Muqadimah Aduka!

Dalam petikan Aduka,


"Step pertama ialah kotakan cabaran anda dulu, dan berikan persetujuan. Then, kita bincangkan step seterusnya."


Aku minta berhujah dengan fakta, dia pula memandai buat cabaran kepada aku. Tapi tak apa kita layan dulu, lihat sejauh mana dia nak pergi.

Seingat aku dulu dia ada main cabar mencabar dengan Songkok Putih, webmaster Tranungkite. Daripada langgar jadi wacana. Selepas itu jadi hilang macam mana? Sampai hari ini entah kemana? Apa sebab tak ada kata putus. Rasanya mungkin Aduka ada sebab yang konkrit untuk membela perkara ini.

Aduka ada menulis


"Gua berterus terang dalam maklumat. Kalau mentah, gua tulis mentah. Akhlak gua tak semulia pemimpin PAS. Macam Herman Samsudeen. Ketua Pemuda PAS Wilayah Persekutuan tu beb. Dia selongkar semua FB, Myspace, etc atas nama AdukaTaruna dalam kes gua dulu. Then, tempek gambar mamat tak berdosa tu atas hujah 'ulama'. Yakni membantu pihak polis. Semoga anak gua nanti dilindungi Allah dari perbuatan sekeji itu."


Sebenarnya kita dah mula berhujah dengan fakta. Pertama aku bukan Suhaimi Embong.

Aduka mula buat perangai bodoh. Dia boleh tulis hina Herman Shamsuddin pasal kesilapan gambar Herman posting berkenaan dia, tapi dia pun sama juga membuat kesilapan mengambil gambar Suhaimi Embong mengatakan aku.

Jangan jadi bodoh! Jangan buat kesilapan!
Aku banyak kali tulis berhujah dengan FAKTA. Bangang juga engkau nak faham tentang berhujah dengan fakta! berhujah dengan fakta bukan debat terbuka!!

Tapi kalau engkau nak berdebat pun apa salahnya kan! kan!!

Ini fakta yang engkau perlu tahu tentang Suhaimi Embong. Fakta, engkau tahu tak apa itu Fakta!!

Walaupun dia lulus IT UTM, Lebih sepuluh tahun dia jadi boss, dia banyak mengurus dasar sehingga dia kurang guna komputer. Surat dia pun pengawai dia yang buat. Bila PAS menguasai Terengganu dia jadi boss lagi di TOPIT. Kalau engkau tanya aku, aku rasa dia bukan penggunan PC/Notebook yang mahir.

Blog Kalam Perantau (http://kalamperantau.wordpress.com/) pun bukan dia yang mengendalikannya. Baru dalam bulan lepas aku mendapat maklumat kebetulan aku bersembang dengan orang yang membuat blog Kalam Perantau.

Jenis-jenis lembu perosak jamaah PAS banyak menuduh bahawa Suhaimi yang buat blog anti-husam. Aku tergalak!!  Fakta tak ada, main tuduh aje. Kalau dia orang tuduh aku buat blog anti-husam ada juga kesinifikannya.

Aduka, rasa dulu pernah engkau tuduh aku Songkok Putih. Rasanya Songkok Putih lebih sinifikan. Lihat masa aku serang isu iklan harakahdaily. Hanya di TKO sahaja artikel itu ada. Tapi bila timbul isu UG artikel aku ada di DD, SO, MR dan UO. Kenapa ya? Mesti ada sesuatu yang "tersembuyi" di situ?

Aku boleh bersumpah dengan Wallahali, Wabillahi dan Watahllahi. Tapi kita tak kemana. Aku sebut sekali lagi aku bukan Suhaimi Embong dan sebaik-baik engkau edit artikel itu.

Kesilapan tidak menyebabkan orang membenci kita, tidak menyebabkan kita tidak dihormati. Allah sangat suka orang yang mengaku akan kesilapan. Sebab itu kita diajar untuk minta ampun.

Aku tamat hujah dengan FAKTA 1. "Enta" pula berhujah dengan fakta... dipersilakan!!

21 ulasan:

  1. Batu api,

    Tak payahlah nak kata Aduka Taruna " budak nakal" dan menggunakan perkataan bodoh,semasa berbahath.Adakah dia " nakal" sebab kempennya "Langgar Hadi".Itu adalah haknya yang kita wajar hormati.Dalam sistem demokrasi asasnya "Agree not to disagree".

    BalasPadam
  2. Tanpa nama, saya setuju soal perhormatan. Sebab itu bila saya tulisan nama Mahathir pun saya tulis Tun Mahathir.

    Tanpa nama pernakah meniliti tulisan saya secara serius, bila perkataan bodoh dan bangang digunakan?

    Saya rasa gaya tulisan saya pun berbeza sesuai dengan cara dan gaya aduka menulis.

    Tanpa nak pencerahan sila baca tulisan saya yang ini. Dan kenapa saya tulisan begitu rupa? Fikir sejenak saudara aku tahu cara yang mengolak geng-geng ini berblog.

    http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/06/fiksyen-langgar-hadi-versi-3d.html

    komen saudara saya ucapkan time ksih

    BalasPadam
  3. kenapa AT nak debat jugak dengan BA, sebab dah jelas sangat semakin didebat semakin nampak AT ni jenis manusia bebal...silap-silap BA pun nampak bebal sebab layan jugak perangai ngok budak AT ni...

    BalasPadam
  4. Ok lah. Lu bukan Suhaimi Embong. Minta maaf kepada Suhaimi Embong dari AdukaTaruna.

    Kembali kepada tajuk, lu Obama pun gua peduli apa, bro? Demi Allah, kerana Islam, sila nyatakan tarikh dan tempat untuk persetujuan bersama.

    BalasPadam
  5. Aduka time ksih
    cari talipon si suhaimi tu just call dia. Saya tak ada tel dia.

    Atau e-mel. Rasanya dia ada FB yang menggunakan nick sebenarnya.

    Jawab tulisan saya, saya sekadar menunggu.

    Mengenai pertemuan baru, esok saya akan dedah pertemuan itu dimana. tapi bukan seperti yang di tulisan oleh geng awak tu.

    BalasPadam
  6. Ok. tq bro. Gua tunggu masa dan tempat lu, untuk semakan pihak gua. Then, bincang pasal format.

    Jawab tulisan, lu dengan Tulang Besi jer la. TAJUK SEKARANG ialah, gua sahut cabaran lu. Dan gua cabar lu berdebat 1 lawan 1 atau kalau lu nak bawak panel pun, sila lah.

    Apa pun, gua tunggu ni.

    BalasPadam
  7. cmk sudah mari..tadak lari juga1 Januari 2011 8:17 PTG

    kahkahkah.....memang batu api ni penakut....klu berani...sahut le cabaran panglima dari semerah padi tu....klu setakat berani sokong gemg2 ug tu saje....gua ingat lebih baik kau berhenti jadi bloger.....betul le batuapi ni layak jadi pecacai ug aje....wakakakahhhhh

    BalasPadam
  8. "Aku boleh bersumpah dengan Wallahali, Wabillahi dan Watahllahi. Tapi kita tak kemana. Aku sebut sekali lagi aku bukan Suhaimi Embong dan sebaik-baik engkau edit artikel itu."

    awat susah sangat nak sebut "Wallahali, Wabillahi dan Watahllahi. aku bukan Suhaimi Embong."

    tak payah taip pun, cut n paste, delete yang tidak diperlukan 'abracadabra!', dah siap pun...

    BalasPadam
  9. kehkehkeh...

    tanpa nama kat atas tu, pertanyaan kau lebih kurang macam puak umno tanya, kenapa anwar berahim tak bersumpah "Wallahali, Wabillahi dan Watahllahi. aku tak meliwat saifoliwati."

    bengong...aduka tak taruna pon boleh terima penjelasan batuapi yg kau pulak lebih sudu dari kuah apasal?

    BalasPadam
  10. "Aku boleh bersumpah dengan Wallahali, Wabillahi dan Watahllahi. Tapi kita tak kemana. Aku sebut sekali lagi aku bukan Suhaimi Embong dan sebaik-baik engkau edit artikel itu."

    batuapi yang berkata seperti di atas. "Wallahi, Wabillahi, Wattallahi aku bukan suhaimi embong." cuma cuba dispin2nya, tak kemana.

    mungkin sumpah2 ni tak perlu lagi jika apa yang kita boleh baca di blog notamerah yang jelas merujuk "blog Batu Api aka Suhaimi Embong."

    http://notamerah.wordpress.com/2011/01/01/perjanjian-pangkor-iii-mahfuz-sindir-siapa-hussin/#more-234

    wallahu'alam

    BalasPadam
  11. wahai batuapi blogger tersohor UG,kenapa kamu penakut dengan cabaran budak nakal tu?

    kami pun ahli pas juga yg anti UG sedang menati

    BalasPadam
  12. Hujan pun cacing keluar,
    Boleh buat umpan mengail.
    Kita lihat siapa yang kena.
    Hari ini aku dah sebut 4 nama blogger terkenal. Takkan 4 lawan 1 pun takut nak berhujah!!

    Esok aku tambah lagi satu. 5 in 1

    BalasPadam
  13. DAh nama pun BLOGGER PONDAN. Takkan berani nak sahut cabaran berdebat. Nama sendiri tak berani pakai.

    Bila org kata dia Suhaimi Embong marah pulak. Padahal betul lah tu, kan?

    Boleh sumpah tak kau ni bukan Suhaimi Embong. Aku nak dengar kau sumpah dengan nama Allah

    BalasPadam
  14. Oii Seluaq Dalam Duit RM10 ribu
    Tak kan duit tabung engkau nak kedarah juga.
    Duit tu amanah orang
    Dah sebelum ni sebat RM1400 nak buat balik Malaysia.

    Papa sangat ke engkau!!
    Mana gaji 6 x Exco?

    Minta akaun bank engkau nanti aku kasi duit riba!! Itu duit haram boleh engkau makan.
    Duit riba dan duit tabung sama haram engkau boleh kedarah!!

    BalasPadam
  15. saya ambil masa hmpir seminggu meneliti dan membaca tulisan blog batu api ini...ternyata apa yg diberitahu oleh kawan2 sy betul bahawa BT ini PENAKUT MCM PONDAN....agak memalukn.....sesuailah dgn maksud batu api itu sendiri melaga-lagakn ahli...

    BalasPadam
  16. ahli yg bayar yuran xberlaga la bang! huhuhuhu. kecuali ada ahli yg galak nak belaga yg nak naik pangkat nak jd timb. pre ke, nak lwn pres. xgamak huhu ...

    BalasPadam
  17. "Kesilapan tidak menyebabkan orang membenci kita, tidak menyebabkan kita tidak dihormati. Allah sangat suka orang yang mengaku akan kesilapan. Sebab itu kita diajar untuk minta ampun."

    tuan, cuma berminat dengan apa yang tuan tulis dalam ayat atas tu.

    kesilapan pak bakaq bila menulis timb pres ada bersama dalam posting awal. tapi, sudah ditarik semula dan dia mengakui kesilapan itu.

    kenapa dalam isu ni, tuan boleh tulis kepada aduka, tapi respon tuan kepada pak bakaq lain. marah dan langsung tidak bersetuju bila pak bakaq sendiri dah minta maaf.

    pohon ulasan. terima kasih.

    BalasPadam
  18. setakat yang saya faham kat sini...batu api belum jawab berani atau tidak utk berdebat,tetapi cuba memusing isu.ok mcm ni saya terima tulang besi songlap duit.itu persoalan lain.masalah berdebat ni,jawab dulu berani ke tak?kalau berani tetapkan masa,jgn pusing jauh2

    BalasPadam
  19. adui ni je ke taraf juak2 pas..bergaduh sana bergaduh sini....yg xtahan bergaduh kut alam maya....bodoh bangang ke apa....aku rasa semua kt sini mmg bengap la...bapak kepada bengap ialah ADUKA TARUNA....bukan bengap....BABI lah menatang nih

    BalasPadam
  20. Semua bangang... bodoh bergaduh sama sendiri

    BalasPadam
  21. apalah lu org ni bergaduh mcm anjing dgn babi je.. pas tu dok kutuk TGHH, lu org trasa hebat sgt ke, ilmu agama setapuk pinang dah trasa belagak mcm ulama besar... lu org ni ibarat kutu BABI je, perasan diri hebat dpt hisap darah manusia, tp x tahu manusia lebih hebat lg.....

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog