Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Isnin, 5 April 2010

Ustaz Nasharudin Mat Isa Pengarah Jentera Pilihan Raya Hulu Selangor, Apa kata blogger celaka?

Pertama saya minta maaf perkataan blogger celaka. Perkataan ini bukan perkataan saya tetapi diaditapsi daripada apa yang diluahkan oleh Tok Guru Nik Abdul Aziz mengenai gelagat sesetengah blogger yang memutar belitkan fakta dan mengeruhkan hubungan sesama mukmin dan melemahkan jamaah Islam.

Ok. Hari ini Datuk Mahfuz Omar mengesahkan bahawa Ustaz Nasharuddin Mat Isa telah dilantik sebagai Pengarah Jentera Pilihan raya kecil kali ini. Mahfuz Omar berkata;

Saya rasa kenyataan ini telah menolak sama sekali tulisan jahat seorang pengarang harakahdaily yang juga adalah anggota Task Force 13 Zainulfaqar.
"Kita telah pun membentuk pasukan di peringkat pusat yang diketuai oleh Timbalan Presiden sebagai pengarah jentera pilihan raya bagi membantu PKR untuk menjayakan misi kemenangan di Hulu Selangor.



Kita serah kepada Ustaz Nasharuddin untuk kemukakan cadangan balas kepada lajnah politik atau dewan harian dalam masa terdekat ini untuk menyenaraikan jawatankuasa-jawatankuasa yang dibentuk nanti.


PAS bersama PKR juga, akan menggariskan beberapa isu penting yang dijangkakan akan digunakan sepanjang kempen nanti.


"PAS bekerjasama dengan PKR atas nama Pakatan untuk membariskan isu-isu yang penting bagi memastikan kemenangan di pihak kita


Ustaz Nasharuddin sebenarnya telah diketahui kebolehan dan kesetiaannya pada parti dan perjuangan Islam oleh mereka yang berada dibarisan kepimpinan yang bersama-sama bermesyuarat dan menegatahui apa yang sebenarnya berlaku.

Ustaz Nasharudin Mat Isa adalah berjiwa besar sebagai seorang pejuang Islam. beliau tidak menolak jawatan ini walaupun ada risiko jika PR kalah "blogger celaka" akan menunding jari kepada beliau dan jika memang sudah pasti kepujian tidak akan diperolehi kepada beliau kerana sudah pasti orang lain akan dipuji. Tapi beliau seperti saya kata adalah berjiwa besar, taat dan patut dengan apa sahaja kerana beliau lebih mengerti kemulian di sisi Allah adalah lebih baik daripada menjadi "tali barut" kepada pejuangan Islam.

Hanya orang jahat dan liar sahaja akan mencari jalan dan helah untuk menghancurkan kepimpinan PAS dengan menbuat persepsi buruk dengan menambah menambah tokok mencipta perasaan ragu dan benci kepada sesetengah kepimpinan tertentu, menepati apa yang Tok guru Nik Abdul Aziz sebut sebagai "Blogger Celaka".

Ini satu lagi contoh tulisan blogger celaka, Ulu Selangor..boleh dan sanggupkah Timbalan Presiden PAS..? oleh blog Penjual Ubat. Apa yang perlu anda lakukan ialah pulau dan boikot pengkhianat jamaah Islam sebelum mereka menjadi lebih besar dan berbahaya. Sejarah Islam telah mengajar kita bagaimana kerajaan Islam jatuh kerana wujudnya manusia yang mereka cerita bagi menambahkan kebencian sesama mukmin.

Ingatlah pesanan Rasulullah s.a.w.


Dari Abu Hurairah r.a bahawa Rasulullah S.a.w bersabda: “Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh tipu-daya. Ketika itu golongan benar dikatakankan pembohong dan golongan pembohong dikatakan benar. Orang yang khianat dipercayai dan orang-orang yang benar dikhianati dan para ruwaibidhah akan menjadi jurucakapnya”. Sahabat bertanya: Siapa itu ruwaibidhah? Sabda Baginda: “Orang yang bodoh dalam urusan orang-ramai”

35 ulasan:

  1. kalau nasya pengarah, memang pr tempah kekalahan di hulu selangor!

    Bukan sahaja bukan-melayu boikot, malah lebih separuh ahli pas tak akan turun berkempen.

    cilakak punya UG.

    BalasPadam
  2. Tanpa nama,
    Anda patut memahami ayat ini

    "Ustaz Nasharudin Mat Isa adalah berjiwa besar sebagai seorang pejuang Islam. beliau tidak menolak jawatan ini walaupun ada risiko jika PR kalah "blogger celaka" akan menunding jari kepada beliau dan jika memang sudah pasti kepujian tidak akan diperolehi kepada beliau kerana sudah pasti orang lain akan dipuji. Tapi beliau seperti saya kata adalah berjiwa besar, taat dan patut dengan apa sahaja kerana beliau lebih mengerti kemulian di sisi Allah adalah lebih baik daripada menjadi "tali barut" kepada pejuangan Islam."

    BalasPadam
  3. blogger celaka ialah blogger yg mempertahankan ida lapok UG lah....

    nasya jadi pengarah jentera pas utk prk hulu selangor? memang lingkup dan terlokop.

    BalasPadam
  4. mahfuz mcm bagi arahan kat timbalan presiden....

    BalasPadam
  5. la..
    bunyi mcm ayat kempen manager umNO lg dah ni..
    ni sapa yg nak bertanding .. nasha UG kew.

    rasanya salah ampu ni.

    apa dikirakan dgn nasha. najib yg banyak skandal pun boleh jadi perdana menteri .. kah kah kah

    BalasPadam
  6. rupanya kisah habil dan qabil terselah di sini.
    geng blogger celaka panas punggong

    BalasPadam
  7. Salam,

    Man, komen u mencuit hati...Sy rasa ramai yg berpendapat sama mcm komen anon 1. Merata blog dan pembaca benci UG..ikut pemerhatian.

    Saya cuma nak sentuh sikit jer...bab hadis nabi yg penulis ungkapkan. Ayat tu umum, bole di tuju ke geng bloger celaka and kepada pemimpin sama. Saya teringat TGNA pernah sebut 'gi jahane UMNO'. Pointnya, buat apa nak promo UG ??? Takkan kita nak dipatuk ular yg sama di lubang yg sama untuk kali kedua...Kalau ini terjadi itulah yg sebenar2nya bodoh...

    jidiaz

    BalasPadam
  8. aku jumpa nasha atau stopa ali kat hulu selangor memang aku ludah muka dia...

    BalasPadam
  9. betul tu jidiaz. " gi jahane umNO "

    tapi puak2 UG kelabu mata nengok jawatan dan pitih ni.. lupo kut ayat yg TGNA ckp ni.

    lepas tu ikut sedap mulut jo nak kato org lain celako ...

    akhir sekali putih mato .. kah kah

    BalasPadam
  10. kenyataan bangang dari tanpanama, lebih separuh ahli pas tak turun berkempen, habis nk ambik khalid samad jadi pengarah ke, parlimen shah alam pun terbengkalai, duk sibuk hal dia dengan badan disiplin pas aje, ikut pemerhatian sapa semua blog membenci ug, yg membenci ug adalah gologan bangang yg terpengaruh dgn penulisan blog yg tidak kenal apa itu ug, kenal kerajaan bangang 16sept, padahal blog pun tak kenal kerajaan 16 sept, diagkat menjadi hikayat hebat tapi tong kosong je, nuar berahim tidak berani mendedahkan siapa pun mp mp bn yang nak lompat mcm mangkuk nasharudin bota, ckp mcm org gila boleh le, duk depan pc taip je apa nak tulis, duk sebut kena patut dua kali dalam satu lubang, tahu ke mcmana kena patuk dulu, atau sebab byk sgt baca blog kerajaan 16 sept maka apa jua idea lain tak bagus tak sesuai, siapa yg duk promo Ug kalau bukan blog blog yg mempunyai kepentingan peribadi, jawab dengan hujah bukan dengan hati syaitan. tiada hujah pi belajar dgn tulangbesi, kickthefella, adukatarakguna, gi masjid menuntut dulu dengan ulamakepala lutut tak pun pi jumpa alibangang, perisikrakyat lagi hebat, pakai topeng lagi, baru boleh berhujah ikut sirah mereka

    BalasPadam
  11. Situasi dalam parti dan situasi kamu para anon di luar parti lain. Kamu duduk luar, duk memeram depan PC baca tulisan blogger celaka mmg la tak paham isu dan ada persepsi negatif kpd pemimpin pas.

    Kami duduk dalam, bergerak dan bekerja di dalam. Kami dapat penerangan 1st hand dr semua pihak. Dr yg diserang dan menyerang. Lain.. lain sangat dengan apa yg blogger celaka tulis.

    Logik sangat Us Nasha dilantik. Takkan nak lantik Khalid samad pulak. Macam tak faham organisasi.

    Jentera PAS di Selangor sbg tuan rumah inshaAllah kuat dan bersemangat tinggi. Jangan bimbang hal itu.

    Selamat datang semua!! :)

    BalasPadam
  12. 3/4 masakla telog geng2 blogger celaka dan pengikut setia depa hahahaha

    ps: kasi api lg sket 'batu' depa nu hihi

    BalasPadam
  13. Tanpa Nama berkata...
    aku jumpa nasha atau stopa ali kat hulu selangor memang aku ludah muka dia...

    2010 APRIL 5 08:37

    ---------------------
    anon celaka, aku tunggu hang ludah mereka di hulu selangor!!!

    perghhhh...beradabnya geng PAS Reform! tiada bezanya hangpa dgn UMNO

    BalasPadam
  14. abgPianLangkap5 April 2010 11:33 PG

    bagi pencacai , mereka ingat perjuangan Islam terhenti dengan kekalahan.mereka akan sumpah jika kalah.kata makian meniti dibibir puak2 jahat hasil didikan dlm keluarga yg sering mencarut,memaki hamun dan memfitnah. Kehidupan mereka dikelilingi oleh kaki carut,maka tabiat itu kekal sebati walau mengaku berjuang dan perjuang Islam. Akhlak lansung tak ada,adab lansung tak dijaga.Yang penting menang. Tiada hubungan dengan Allah, bangun malam sekadar nak kencing je. jauh sekali nak solat hajat, tahajut dan munajat penuh pengharapan.
    Hakikat yg perlu disedari ialah, org yg ikhlas tak akan berhenti berjuang dengan sebab kekalahan atau kemenangan. Yang utama urusan dakwah supaya manusia kembali sedar dan berpolitik dibawah naungan Islam.
    Sejarah telah membuktikan betapa golongan yg sedap cakap, tapi duduk depan PC taip je pandai, nak bergelumang secara sepenuh masa jauh sekali la. setakat riuh dlm blog. tapi kerja dakwah tak ada... FItnah nak adu domba adalah urusan terpenting bagi mereka dlam sedar atau separuh sedar atau tak sedar ( gila)
    Tahniah Ust. Nasha..., Ada jgn biarkan kemuncup melemahkan anda... Janji Allah itu pasti, samada diberi 2 kemenangan atau 1 kemenangan yg hakiki.

    BalasPadam
  15. ye lak kk n ali, betul lah point hang tu...kita hormat suara lu, takde marah2 pun. Tapi bab hujah, aku setuju benar....sapa yg menipu@bohong@cheat@??? tentang pertemuan dlm gelap ???? Dlm blog umNO pun tak terjumpa menafikan, hahaha...bukti dah byk merata2, nak kata guane....pas tu terbaru dok bersembang ngan "geng" kot sampai kena terjah tu pun tak nampak ke???
    Buat apa marah kat KS. Dia dah kena gantung n off course takleh nak wat kerje. Anyway berterabur sangat ke SA ???

    Kenapa tak lantik HA sekali bantu jentera tu...baru cukup geng....tak gitu ???

    Bro Ali, sekali2a kena gak duduk luar or at least tengok dari luar, apa orang kata, ambik yg baik especially yg org tegur....kalau itu pun tak boleh, mmg persepsi diluar tu akan jadi yg sebenarlah...nampak??? Aku bet hang nampak yg baik2 jer kat dalam tu...bab itu yg diketengahkan. Takkan depa2 tu nak kabo benda yg org tak suka....tak gitu. Kat luar tu org dah buat report lagi, takkan semua tu langsung salah belaka...fikir2kanlah. Maksum ke depa2 tu ??
    jidiaz

    BalasPadam
  16. Pakaq bukan pengarang di Harakahdaily, mamat tu wartawan saja. Dia tidak dipertanggungjawabkan mengemaskini laman. Tak payah timbul isu dia memblog dan bertwitter tapi harakahdaily tak kemaskini. Tapi memang betul dia orang kesayangan Zulkifli Sulong, yang dibawa masuk selepas TVPAS yang tokeynya dulu Husam Musa gulung tikar. Berpuluh ribu duit Harakah bayar gaji puak TVPAS bila tak dapat buat duit. Akhirnya bawak masuk Harakahdaily, mengabihkan boreh Harakah lagi. Khabarnya depa tumpang ofis Siasah.

    BalasPadam
  17. bukan nasha dan stopa ali jer aku ludah tang muka, semua pencacai UG yg aku kenal aku akan ludah dgn kahak.
    ***********************

    abis nak lantik songkokputih dan alizaidan sbg peggerak harakah/harakahdaily?
    lagi terlokop. puak UG bukan tahu buat kerja dan tulis berita. tahu serang peribadi orang dgn hujah picisan adaler...

    BalasPadam
  18. Kami sebilangan dari Rakyat Selangor tak berapa suka dengan Ust Nasha ni, apath lagi dikalangan Bukan Melayu tetapi kalau PAS rasa nak hantar dia...kami terima saja tetapi pesan datuk dan nenek kami, ibarat kalau nak berikan barangan pada orang biarlah yang baik baik, kalau yang orang lain pun tak suka elok disimpan makan sendiri.

    BalasPadam
  19. Kelab Penyokong PAS Selangor5 April 2010 1:45 PTG

    Tak berapa sesuai untuk mana-mana pemimpin UG memegang apa-apa jawatan di peringkat PR.

    Kami belum dpt menerima mereka.

    Pemimpin2 UG saling hendak menonjolkan diri untuk dpt publisiti murahan.

    Kami lebih selesa dgn pemimpin2 yg tiada kaitan dengan UG.

    BalasPadam
  20. xabis2 lg ungkit pasai UG mmg jiwa umno la hangpa nih!

    BalasPadam
  21. x habis2 ungkint pasal UG?
    sbb blog ini masih pertahankan UG.

    BalasPadam
  22. ramai org pas bawahan tak suka ust nasa sebab idea UG ni la.....so ketidaksukaan kami2 ini ada asanya....TGNA pun tak suka...tak kan hangpa tak tau kot......dah tu isu UG ni tak penah padam, lambat org umno cuit sikit je....melalak la geng2 UG ni sambut .....habis tu kalau org tak suka, sangsi bila ust nasa jadi pengarah PRK HS kenapa nak melompat pulak.......blogger batuapi ni blogger UG la.......kawan2 semua....blogger batuapi ni memang sesuai dengan nama dia la ,kerja batu api......agak2 sapa yang lebih celaka dari BATUAPI?????

    BalasPadam
  23. bkn pertahan tp nk jelaskn UG kjaan semua parti...bkn kjaan pas umno shj, itu hnya idea yg dilontarkn utk prbncancangan...oleh krn tk sesuai utk bncang maka Pas tutup dh lma isu tuu...
    brknaan dakwaan prjumpaan nk bwk pas msuk umno oleh puak2 pas recaond boleh nyatakn BUKTI yg jelas hal itu jgn hanya sngkaan 'pemikir2' pejuang keyboard shj...kalau setakat ust nasa pi jmpa pimpinn umno tu dh habaq dia nk bwk pas join umno elok la rentikn sangkaan buruk yg memecahkn jemaah ni...dlm kes jumpa paklah dlu pun ust nasa bgtau presiden yg PM nk jumpa dn beliau diizinkn...ust nasa ade sebut secara trbuka hal2 prtemuan tu dlm ceramah2 beliau slps 8 mac 08,,, tak kan nk mntak izin hangpa dlu kut..tq

    BalasPadam
  24. kalu nak banding blogger UG dgn antiUG, blogger antiUG lah blogger celaka hahaha

    BalasPadam
  25. kepada sahabatku abu nuqman
    Engkau faham tak UG?
    malu engkau dan keluarga engkau kerana engkau menulis dengan perkara yang engkau tak tahu.

    abu nuqman, UG tu bukan Ustaz Nasa cakap itu adalah idea Tok guru Abdul Hadi, Presiden PAS.

    Apa kaitan pula dengan Ustaz nasa?

    Kan malu. Mana abu nuqman nak letak muka??

    BalasPadam
  26. Tanpa Nama,
    siapa pertahan UG.
    Ada artikel yang memeprtahankan UG.

    Hanya kami jelaskan kepada yang buta.
    UG tidak sama dengan kerajaan campuran.

    Susah kalau IQ tidak mencapai tahap minimum!

    BalasPadam
  27. semua nama... orang selangorle... penyokong le... semua tu puak blogger celaka...SAH CELAKA NYA!!

    BalasPadam
  28. ok, kata2 batuapi kasar, tapi tak pa, aku terima kekasaranmu itu...tolong perjelaskan apa itu UG, org bawahan Pas tak paham....nak dengar penjelasan yang jelas(terang betoi2, biar TGNA pun paham sama), bukan aku kata ust nasa punya idea UG tu, aku kata ust nasa sokong UG lah.....jangan cepat sangat latah......

    BalasPadam
  29. Ustaz.. Arahkan sahaja, kami dengar dan kami patuh!

    walaupun blogger celaka ni bersepah di Internet, saya yakin setiap kepimpinan ada kelebihan dan ada kekurangan, tanggungjwb saya berada dalam jemaah taat dan patuh arahan pimpinan dimasa susah dan dimasa senang, keputusan pimpinan adalah keputusan kolektif, saya tak menunding jari mana2 individu pimpinan..

    Sejak merdeka, kebanyakkan Ijtihad pimpinan PAS menampakkan hasil positif hingga 50 tahun selepas itu..

    Teruskan Ust. Nasa. kami bersama anda.. Allahuakbar!! pergi mampus Blogger Cilaka! semoga Allah Azab kamu didunia dan diakhirat!

    BalasPadam
  30. kenapa komen aku kena delete ha? org islam sepatutnya mendoakan agar muslim lain dijauhi azab, bukan kena azab.....kalau nak kata kepada org yang fasiq, kata la perbuatan tu akan mendapat azab Allah, bukan "semoga Allah azab kamu di dunia dan akhirat"..........reti?

    BalasPadam
  31. Setakat saya buat blog ini, saya belum pernah delete mana-mana komen. Takkan ini pun nak buat fitnah.

    Ya Allah, aku mohon pada engkau laknat mereka yang suka buat fitnah dan mengatakan wujud pendeletean pada blog ini.

    BalasPadam
  32. Ya Allah, aku mohon pada engkau laknat mereka yang suka buat fitnah dan mengatakan wujud pendeletean pada blog ini......MACAM NI KA CARA ORG ISLAM SELESAI PERSELISIHAN?

    BalasPadam
  33. yg ko fitnah org tu ape hal nye abu? pastu takut org sumpah laknat... berani buat fitnah, berani tanggung la kan...

    BalasPadam
  34. aku tak fitnah la...........apa takut plok. cumanya hairanmcm ni ka cara islam....tak mau layan la.....sesuai dgn namanya batu api!!!!!!

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog