Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Selasa, 28 September 2010

PRK Manek Urai, PRK Galas, Aduka Taruna & Anjing Gali Tulang

Bila nak berhibur, selalunya kita menonton, pasal tu ramai orang datang dengar ceramah pasal nak menonton, ramai yang datang ke pilihan raya kecil pasal nak menonton & buat menyibuk tak ramai yang datang untuk membantu.

Dulu orang menonton 'laga ayam' juga pasal nak berhibur. Filem-filem yang banyak dihasilkan juga untuk manusia (kita semua) menonton. Filem ni kalau nak menonton kena ada mood. Kalau mood tertekan kita tak boleh menonton cerita seperti The Bourne Identity, makin pening! Cerita macam Muhammad Ali, The Marine sesuai kerana bentuknya santai.

Begitu juga dengan blog, kalau saya streass selalunya saya akan buka blog Aduka Taruna. Budak Melayu separa masak ini kalau berhujah ada kadang  kala mengalah jakun.

Manek Urai PAS hampir kalah sebenarnya disebabkan ada sikap ta'asud dan sombong jentera pilihan raya di sana, mereka menolak rakan seperjuangan kerana ada penyakit hati. Presiden PAS diketepikan, Jentera Pilihanraya daripada Terengganu telah ditolak mentah. Akibatnya Allah mengajar mereka ini dengan satu peringatan.

Kalau rajin jumpalah Kickdefella mungkin "lelaki" kesayangan ini boleh mendedahkan satu lagi post mortem Pilihanraya PAS Kelantan. Dalam post mortem tu kalau ada yang dah dapat, anda akan tahu saya cakap benar atau tidak.

Pasal Plate "kete" PAS 12 & PAS 17. Hangpa dok marah sangat ke Hadi dengan Nik Abdul tu apa pasal?  Si Puqaq wartawan harakah yang baru kahwin, & baru jadi ahli PAS, habiskan duit harakah semata-mana pi ambil gambar plate tu juga satu hal.

Hang ingat Hadi & Nik Abdul pi beratur nak dapatkan plate tu ke? Hangpa memang hipokrit Aduka. Ustaq Mat Awang pakai "kete" besaq hang terima hujahnya pasal orang bagi, tapi hang tak boleh terima Hadi & Nik Abdul. Memang patut polis pun kata hang bangang!!

Ni hangpa duk bawaq cerita Kerajaan Perpaduan, hangpa dah jadi anjing ke!! Gali semula tulang yang dah ditimbus?

Saya nak pesan kepada beberapa sahabat di Kelantan, yang sudah-sudahlah ambillah pengajaran daripada Manek Urai. Betulkan niat insya-allah PAS pasti akan menjadi parti yang digeruni musuh!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog