Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Jumaat, 5 November 2010

Najib sakit perut atau pecah perut?

[Kemaskini Semula] Rupanya tulisan saya "Kalau Najib Mati, Adakah Rosmah akan menjadi PM?" sukar difahami oleh pembaca, sehingga ada juga mencerca nick saya BatuApi @ FireStone nick yang tak baik.

Saya menulis walaupun nampak merapu, tapi ada fakta yang jelas dan juga fakta yang tersembunyi. Yang arif akan mengetahuinya. Sebab itu geng blogger celaka jarang menyahut tulisan saya kerana dia tahu fakta, dia juga tahu olahan awal saya akan menjerat dikemudiannya yang pasti dia tak akan terlepas!!!

Terus teranglah kenapa saya kata Najib mati? Walaupun saya kata tulisan ini sinikal humor tapi sebenarnya berfakta. Memang saya tak pernah doakan dia mati, saya ada sedikit perbezaan pandangan dengan TGNA dalam hal ini.

Saya pernah membaca dalam Malaysiakini dan saya ambil petikan untuk dibaca bersama di sini. (link)
Dalam ucapannya, seperti disiarkan secara langsung melalui Internet, Nik Abdul Aziz antaranya menyifatkan penafian terhadap bayaran royalti minyak seperti dituntut kerajaan negeri sebagai "melanggar keadilan asasi".

"Perkara ini bercanggah dengan (prinsip) keadilan asasi. Selagi tidak bagi (royalti petroleum), kita doa sampai pecah perut orang itu," kata mursyidul am PAS, dengan sorakan para penyokongnya.
Adakah sakit PM kita ada kaitan dengan doa TGNA saya pun tak boleh jawab, semuanya kerja Allah s.w.t. Setahu saya TGNA kata kita akan doa.. makna belum lagi berdoa pecah perut!!!

Tan Sri Muhyiddin ada komen pasal perkara ini. (link)
"Tak tahu nak kata apa", itulah reaksi Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang terkejut dengan kenyataan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang akan mendoakan pemimpin kerajaan BN "pecah perut" berhubung isu bayaran royalti minyak.

Doa disebut di dalam kitab-kitab kuning sebagai senjata mukmin. Senjata yang akan digunakan bila kita tersempit untuk dibuat pengajaran kepada manusia yang boleh berfikir.

Juga kepada manusia yang selalu menzalimi orang lain. Aku pun berdoa juga, tapi taklah pecah perut kepada blogger celaka yang selalu membuat fitnah kepada pimpinan PAS dan merosokkan Jamaah Islam. Semoga Allah bagi pengajaran dia didunia ini untuk menjadi pengajaran kepada orang lain.




Ini video TGNA berdoa khusus untuk 2 orang berserta hadiran ceramah. Mungkin membantu anda memahami situasi yang berlaku.

8 ulasan:

  1. Baru orang UMNO terkejut
    Sebelum Ini suka mainkan Nik Aziz
    Main-main dah kena baru tahu
    Ada rasa takut ke??

    BalasPadam
  2. ye la tu...dia sakit perut je. bukan pecah perut pun. kononnya ada kaitan la tu. ntah apa apa pemikiran.

    blogger PAS lebih kuat fitnah dari blogger BN. Tak sedar diri langsung.

    'PAS bagi duit waktu pilihanraya HALAL, BN bagi duit waktu pilihanraya HARAM'

    BalasPadam
  3. Pisau jika digunakan sebagai memotong sayur..maka senjata trsebut dimunafaatkan.
    Pisau yg sama digunakan sebagai pertahankan diri..senjata ni juga dimunafaatkan.
    Pisau yg sama digunakan utk membunuh ngan kesalahan org lain yg lum pasti ianya brsalah..namanya zalim.
    Pisau yg sama digunakan utk membunuh kerana kepentingan hawa nafsu sendiri..ni pun zalim.
    Pisau yg sama digunakan utk ugut atau utk merompak..ni pun zalim.
    Pisau tak salah..pisau hanya alat..munafaatnya atau mudharatnya..adil atau zalimnya adalah pada tangan yg gunakan pisau.
    Pisau takkan didakwa..tapi penggunanya akan didakwa, dan pisau trsebut jadi bahan bukti dan saksi.
    utk munafaat atau mudharat penggunaan pisau-diberiNya akal dan agama sebagai panduan.

    BalasPadam
  4. Bukan Nik aziz saja tak elok dipermain2kan malah setiap org2 Islam...

    Politik tu hanya mainan je..

    BalasPadam
  5. salam....

    BA nia serupa baling batu sembunyi tangan lah(walau orang tau tangan sape),
    elak diri dan pentingkan diri sendiri.. cakap
    pula orang lain buat juga...nak halalkan joke
    mulalah Tuan Guru jadi pedoman@rujukan!!

    niat tak baik!!

    BalasPadam
  6. biar kan.biarkan...luncai tterjun bersama labu nya...dengar cite artikel tuan rumah ni sudah sampai ke pengetahuan pihak yang berkenaan..kita tungu dan lihat pe tindakan nya.

    BalasPadam
  7. "PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis."

    BalasPadam
  8. N.AJIS kalah DIGALAS SEBAB DOA ROSMAH.
    AIR NAIK DI KEDAH BANJIR SEBAB OHSTAT AZIZAN NAK SANGAT NAIKKAN KADAR AIR MEMANG BETUL-BETOI NAIK AMBIK KAU BANJIR BESAK.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog