Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Khamis, 11 Mac 2010

Mohsin dan Solat Hajat

Saya menulis mengenai perkara ini dalam artikel Pengundi PAS Bagan Serai dikhianati? dengan maklumat terhad mencerita bagaimana pada PR12 dulu banyak pertelingkahan mengenai calon dan akhir semua akur dengan keputusan kepimpinan (memang itu sifat terpuji PAS dan saya setuju sangat dengan komen oleh AwanBiru dalam forum di laman TranungKite)

Ada maksud tersirat yang saya cuba untuk tidak mendedahkan secara umum supaya orang yang mengulas mengerti lebih mendalam dalam hal ini yang saya lebih tumpukan kepada Solat Hajat yang dimaksudkan.

Dalam artikel sambungan ini juga saya akan membawa dalam bentuk kiasan mungkin tidak setepat apa yang nak disampaikan sekurang-kurang akan menjurus kepada maksud berkenaan.

Jika ada dikalangan kita pernah membaca satu novel penyiasatan yang terkenal iaitu The Bourne Identity pada tahun 1980 oleh Robert Ludlum mengenai seorang spy yang dihantar untuk sesuatu misi akhirnya dia gagal kemudian ada usaha untuk membunuh spy ini.

Saya mengganggap Mohsin adalah "spy" (dalam PAS ini tidak guna istilah ini tapi guna istilah pinjam, macam YB Zul Kulim dipinjamkan oleh PAS untuk PKR, macam Saifuddin Nusation dipinjamkan untuk jadi SU Agong PKR. Itupun kalau boleh diguna pakai istilah pinjam?? he he, panjam cerita juga bab ini sahaja)

Oleh kerana Mohsin tidak serasi dengan penyamaran ini, kerana mohsin dikalangan itik air memang tak sesuai dengan itik sekati (pinjam cerita P. Ramlee Musang Berjanggut) maka Mohsin telah keluar parti dalam penyamarannya.

Adakah kerana gagal kita hendak "membunuh" Mohsin dengan Solat Hajat Bala Allah? Tiada jalan lain ke? Apakah perjanjian sumpah setia, baih siqah Mohsin sebagai ahli semur itu terbatal?

Hanya Allah mengetahui apa yang tersirat.
Anda faham tak tulisan ini??

2 ulasan:

  1. tak faham le
    terlampau berkias tak sampau maksud

    BalasPadam
  2. Setuju dengan Tulisan Sopi Wahab.
    Mohsin datang Solat Hajat sekali 7 hari itu biar kita lihat siapa sebenarnya main wayang dalam parti.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog