Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Rabu, 16 Jun 2010

Tulang Besi @ Sluaq Dalam menunjukkan kebodohannya

Setelah tidak boleh membuktikan sebagai ahli PAS yang benar-benar tulin Tulang Besi @ Sluaq Dalam telah menulis artikel-artikel menyokong kepimpinan PAS dengan membela TGHH dalam isu pilihan kecil Selangor dan terbaru seolah-olah nampak kerisauan kepada Presiden PAS.

Berada di luar negara berdasarkan kepada sumber fitnah, menulis dan membuat ulasan seolah-olah sedang bergiat aktif dalam PAS adalah cara "penipuan" halus untuk mengaburi pembaca.
Artikel terbaru Tulang Besi @ Sluaq Dalam "Presiden PAS Mungkin Hilang Kerusi Marang dan Rhu Rendang" telah menunjukkan bertapa jahilnya penulis ini dengan fakta sebenar dan juga membuktikan bahawa penulis upahan ini adalah menulis berdasarkan maklumat yang kabur.
Saya pernah terbaca satu artikel daripada Songkok Putih, webmaster TKO yang menyatakan tentang pembinaan penempatan polis yang melibatkan 5000 orang di Dun Marang. SP telah menunjukkan dengan gambar sekali. (Sila baca di sini sebagai rujukan http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=News&file=article&sid=872 )

Dan baca pula tulisan Si Sluaq Dalam yang berbunyi;
 
Sumber saya memberitahu bahawa pembinaan sebuah kem tentera di dalam DUN Rhu Rendang dan Parlimen Marang sudah hampir siap. MAlahan, SPR sedang giat memindahkan lebih 6000 pengundi pos dari DUN Permaisuri ke Marang. Pada pilihanraya yang akan datang, aka nada lebih 6000 pengundi pos di Parlimen Marang dan DUN Rhu Rendang. Sekaligus menukarkan Parlimen Marang dan DUN Rhu Rendang sebagai kawasan selamat untuk UMNO dan Barisan Nasional di Terengganu. rujuk artikel http://www.malaysiawaves.com/2010/06/presiden-pas-mungkin-hilang-kerusi.html

Songkok Putih tulis Polis, Si Sluaq Dalam @ Tulang Besi kata Askar. Mana satu yang betul?



Songkok Putih dalam tulisannya sertakan gambar ini sebagai bukti, Tulang Besi @Sluaq Dalam hanya menulis dengan ayat "Sumber Saya", "Maklumat Sulit", "Rashia", "Ahli PAS Seumur hidup", "Daripada sumber dalaman" dll


Hanya pendudukan Negeri Terengganu dapat mengesahkanya siapa yang benar. Penulis khususnya daripada Marang, Terengganu seharusnya mengulas perkara ini.
Tulang Besi sekadar jual air liur dalam tulisannya untuk mendapat sokongan blogger-blogger celaka lain demi untuk agenda dibelakang tabir mereka.

Sebagai pembaca yang berfikir terbuka, matang dan boleh berfikir kita jangan cepat menelan bulat-bulat tulisan mereka. Apa salahnya membuat penelitian dan sebaik-baiknya tanyalah kepada sumber yang sahih. Musuh Islam juga kadang kala datang daripada dalam.

11 ulasan:

  1. memang sungguh blogger celaka! kaki pereka cerita, fitnah, penipu, pembohong, semuanya hanya rekaan & khayalan semata2 utk geng2 blogger celaka shj.

    BalasPadam
  2. Mampuslah munafik2 terengganu.

    BalasPadam
  3. Salam Tuan..

    Bangunan yang berwarna biru tu biasanya untuk Polis..

    Kalau untuk tentera pejabat depa tak buat tinggi-tinggi macam tu cuma quarters saja yang tinggi

    BalasPadam
  4. Saya tak tahu.
    Rasanya jika tak silap Anak Sungai Derhaka adalah orang Terengganu betul ke ada KEM ASKAR dalam pembinaan di Marang seperti di sebut oleh Tulang Besi? Tolong habaq! nahaslah TB nanti

    BalasPadam
  5. Samada polis ataupun askar itu bukan masalahnya.. yg menjadi masalah pokoknya ialah pertambahan undi pos sebanyak 5000 pengundi yg boleh memberi kemenangan kpd BN. Dan sebagaimana kita kawasan Parlimen Marang adalah milik PAS sejak sekian lamanya...cuba renung dlm2 sikit apa yg nak dsampaikan oleh TB.

    BalasPadam
  6. Tanpa nama jam 12:08
    SP telah ulas isu ini bulan 12 tahun lepas lagi. Jadi sekadar cedup apa tulisan orang dan ulas ikut nafsu itu bukan boleh dibuat renungan!!

    Biarlah kita bijak sedikit dalam hal ini

    BalasPadam
  7. salam.

    TB @ seluar dalam dah makin nampak kebangangan dia.. dah la buat fitnah, cara fitnah pun tak kena lansung...bodoh campur bebal, hasrat nak jadi CEO ak kesampaian.hahaha

    TB @ seluar dalam adalah perosak...

    BalasPadam
  8. BLogger Pondan nama Batu Api menyerang Tulang Besi.

    Batu Api yang pondan, nama sendiri pun tak berani beritahu.

    Ada hati nak maki TUlang Besi.

    Cermin diri sendiri dulu la....

    BalasPadam
  9. TB hoi kalau pindah 6000 pengundi dari permaisuri..bukan takat permaisuri kita menang...setiu pun boleh menang....
    senang cerita...lebih baik kau duduk diam-diam,,,jangan duk merapu macam orang gila... malu kat orang.

    Satu lagi...kem askar jadah apa di rhu rendang yang hampir nak siap???, kalau di wakaf tapai tu bukan kem askar.... itu kem FRU... tu pun pengundi masih di DUN Ladang...

    gini je la....kau jangan dok bengong duj jaut dengan 16 september la, apa la pasal kem ni...kalau buat kerja kau diam-diam...aku tak berapa jamin dah kau ni kalu terjumpa dengan orang ramai...baik kau insurance je muka kau tu...aku nasihat je...supaya beringat

    BalasPadam
  10. Nak panggil orang lain buat fitnah, diri sendiri kena tengok dulu. Diri sendiri pondan, tak berani beritahu identiti. KAlau diri sendiri tu benar, takkan identiti sendiri tak berani bagi.

    Kalau nak tengok contoh fitnah Batu Api kepada TUlang Besi, sila klik di sini:

    Tulang Besi Difitnah Lagi…Oleh Batu Api

    BalasPadam
  11. kalau baginilah pemikiran Batu Api & rakan2 seangkatanya, rasa2nya Terangganu akan kekal di bawah BN untuk beberapa penggal lagi. Mungkin bila generasi cikgu pa,bakar chik or batu api dah tak ada, barulah PR or Pas dapat memerintah kembali Terangganu. Bagaimana TB, apa pendapat awak?

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog