Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Sabtu, 30 Januari 2010

Ali Bagan Pinang Penyebar Dusta Cuba Memecahbelah PAS

Saya mendiam diri setelah melihat keadaan fitnah di dunia internet kepada Gerakan Islam dan pendokongnya sudah mula reda. Walaupun isu Aduka Taruna menarik untuk diulas kerana dengan izin Allah kes ini mendedahkan beberapa pertualang yang cuba merosakkan Gerakan Islam. Mereka berkerja seperti paparazzi yang membentuk persepsi jahat kepada beberapa orang pimpinan Gerakan Islam.

Allah Maha Kaya akhirnya mereka ini telah terdedah bukan ahli Gerakan Islam tetapi hanyalah anjing liar yang berkeliaran yang mencari mangsa demi nafsu.

Ok kita tinggal dulu isu Aduka, kita fokus kepada pertualang yang menjadi tajuk perbincangan kali ini. Saya tidak minta sesiapa mempercayai saya kerana saya menulis mengikut pendapat dan hujah saya. Sama juga bila saya menulis mengenai keahlian PAS YB Saifuddin Nusation dengan fakta tarikh serta no. ahli dengan membuat penafian tentang kenyataan YB Saifuddin di media. Fakta ini boleh dicari dan di ketahui mengikut tempat keahlian itu didaftar tak perlu anda semua mengulasnya. Fakta tetap fakta!

Begitu saya bila saya menulis mengenai Perlembangaan PAS, saya serta perlembangaan yang terkini yang mana semua orang boleh dapatkan di Pejabat Agong PAS Pusat. Simple aje!

Ali (nama sebenarnya kita rahsia dulu) menulis dalam laman Bagan Pinang Fight Never Surrender yang beralamat http://baganutama.blogspot.com/ dalam satu tajuk yang cuba memutar belit dan membuat sangkaan buruk kepada beberapa pimpinan PAS.

Antara petikan tulisan jahat si ali ini ialah;

Majoriti yang berada di dalam bilik mesyuarat bersetuju dengan pemecatan serta-merta Hasan Ali. Mustafa Ali tidak bersetuju. Cover member sendiri maa. Mustafa Ali memberi alasan PAS akan dipandang serong oleh wartawan selepas ini." 70 orang wartawan berkubu di luar sana, nanti apa kata orang kampung", kata Mustafa Ali. Woii mangkuk !!! 1Malaysia pandang PAS serong sekarang ni.


Mustafa Ali mencadangkan satu jawatankuasa displin yang diketuai oleh Ust Abu Bakar Chik untuk menyiasat Hasan Ali. Siasat apa lagi bai. Bukti depan mata. Mustafa Ali kata dengan tertubuhnya jawatankuasa displin khas ini, ia mampu meredakan ketegangan banyak pihak. Tetapi majoriti melawan cadangan Mustafa Ali. Tuan Ibrahim Tuan Man dilantik kerana ia pilihan majoriti untuk menjadi ketua jawatankuasa displin tersebut.

Fakta ini tidak benar sama sekali. Bagaimana ali dapat tahu semua ini? ali bukanlah ahli PAS. Hayatnya lebih banyak dalam UMNO dan berperangai UMNO. Siapa yang mereka cerita perbincangan ini? Tak payah lebih kuah daripada sudu mengenai peritiwa dalam mesyuarat Khas itu.

Kenapa mereka ini mempertingkaikan keputusan Lembaga Disiplin Parti PAS? Merendah-rendahkan Tuan Ibrahim Tuan Man yang juga merupakan Naib Presiden PAS. Tuan Ibrahim adalah pelapis kepimpinan PAS yang bersama dengan PAS meninggalkan dunia glomaour demi perjuangan Gerakan Islam.

Atas asas apakah mereka memburuk-burukkan Lembaga Disiplin yang sebahagian besar di anggotai oleh mereka yang zuhud dan berilmuan tinggi dalam pelbagai bidang. Apa agenda mereka yang mahukan PAS mengikur suara mereka sedangkan solat mereka ini pun belum sempurna. (Kenapa aku kata hang solat tak sempurna ali???? ingat di Bagan Pinang berapa kali hang tinggal solat subuh kerana berjaga malam? jawab yang ini)

Siapa ali dan bagaimana dia boleh mengendalikan Bagan Pinang?

Saya takkan dedah rahsia ini. Anda boleh cari sendiri. saya akan mendedahkan beberapa klu kerana saya adalah blogger Penang.

Bagan Pinang semperna PilihanRaya Kecil di kendalikan oleh beberapa orang blogger Pakatan Rakyat bagi memastikan Bagan Pinang milik Pakatan rakyat.

Sekumpulan blogger berkumpul dan mempunyai akses untuk mengemaskini blog ini. Mereka ialah ali sendiri yang juga pengendali blog http://bebaskanmereka.blogspot.com/ bersama dengan Aduka Taruna, amdang81,  Evelyn dan Xenan . Dia juga mengendalikan http://freethemall.blogspot.com/ bersama dengan Aduka Taruna, Xenan, Hanz_Azdi,  maymot dan Evelyn. Ada beberapa lagi blog, tak perlu di panjangkan.

Selain daripada ali, blog Bagan Piang juga dikendalikan oleh fayed, peedee utama, AdukaTaruna, orkidkota MOHD NAZRI ABDULLAH, Merah Hitam, Topeng Perak® Unmasked, ummu asiah, Aku Bukan Umar Al-Khatab, H. Fansuri (ali bukhari penulis DetikDaily), Nujum Timur, Herman Samsudeen (semua orang kenal) dan Xenan (gambar ini telah didedahkan oleh Songkok Putih dalam artikelnya - saya berpendapat Songkok Putih, webmaster TKO tersilap menyangka dia ini Aduka Taruna)

Selain menyebar fitnah yang tak benar dalam blog, ali dan beberapa orang merancang untuk memecah belahkan PAS dengan mencari pengaruh dikalangan golongan muda dengan menubuhkan satu kumpulan dan slogan PAS REFORM. Penubuhan Pas Reform adalah berniat jahat.

Jahat maca mana? Memang jahat. Saya tak nak panjang lagi, rasanya lebih baik dengan ulasan si ali dahulu. Kalau si ali nak bantuan menyerang saya, mintalah bantuan si Tulang Besi (pendendam Dr Hassan Ali kerana tak boleh jawatan CEO). Si Tulang Besi adalah perosak PAS juga yang banyak dapat maklumat sulit PAS. Siapa yang bagi?? Itu topik lain.

Antara kenyataan hasutan ali ialah

Solusi?
Di mana keadilan? Apa yang perlu rakyat buat? Senang je. Sokong PAS Reform. Kita desak PAS untuk berubah dengan kuasa rakyat. Undi berada ditangan kita. PAS lah yang perlu tunduk dengan kemahuan kita. Tanpa kita siapalah mereka. Hapuskan Unity Government. Bersatu untuk PAS Reform. People POWER. We'll fight never surrender !!!.

Awasi musuh dalam selimut, niat manusia siapa yang tahu? Zaman nabi sendiri pun ada dikalangan mereka yang bersolat dibelakang nabi tapi hati busu lebih jahat daripada syaitan. Apa nak dihairan mereka ini boleh bersama dalam program PAS seperti Tulang Besi, sanggup minta sedekah kerana nak datang program PAS. Tanyalah Abdul Razak tukang bawa dia, banyak cerita jahat Tulang Besi boleh diperolehi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog