Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Jumaat, 26 Mac 2010

Berapa Juta UMNO Mahu Beli Saya?

Bila saya dedahkan keahlian PAS seseorang berdasarkan kepada no. ahli yang orang tersebut sendiri pernah dedah di internet, maka saya telah dituduh mempunyai rahsia yang besar terhadap PAS seperti Kewangan, Dokumen-dokumen sensitif, Minit-minit mesyuarat, Strategi-stategi pilihanraya, Senarai calon-calon pilihanraya, Surat menyurat rasmi parti, Program-program parti. Dengan itu kerahsian PAS tidak terjamin lagi!!!

Hebatkan saya, nanti hampir pilihanraya saya akan umumkan calon-calon yang nak bertanding kerana saya dah boleh akses maklumat rahsia PAS (sebab dedah indentiti sebenar Tulang Besi – bukan indentiti sebenar, tapi temberang sebenar Tulang Besi)

UMNO hang tak beli ke aku? Berapa agaknya harga aku sekarang? Inilah andaian bodoh oleh seorang yang kononnya ingin membersihkan PAS daripada pemimpin yang tidak baik dan amanah.

Jika anda bersedih, bacalah tulisan lawak Tulang Besi di sini pasti akan menghiburkan anda semua. (http://www.malaysiawaves.com/2010/03/selamatkah-rahsia2-pas-di-bawah.html)

Perkara pokok soal yuran tidak bayar, tidak dijawab. Payah ke tulisan saya nak difahami. Kalau anda bayar yuran apa salahnya anda bersumpah saya dah bayar (sumpah kena jelas, nanti dibelit ayat lain maksudnya - blogger celaka bukan kecil putar belitnya) atau anda "scan"kan yuran tersebut paparkan di blog anda. (Kalau tak anda minta aje sesiapa yang ada anda pandai-pandailah otai, tukarkan nama. Mana ada orang nak siasat kesahahannya.  Seperti anda pernah scan passport dulu)

Ini kata kononnya bayar kepada Sulaiman di kawasan. Bodoh sungguh Tulang Besi. Yuran PAS dibayar pada Mesyuarat Agung Cawangan atau bendahari cawangan. Yang di bayar di Kawasan tu ialah cawangan setelah di ambil peratus bahagian cawangannya. Nampak sangat ahli PAS tak aktif tapi beriya-iya bercakap pasal PAS. Format keahlian baru bagaimana nak semak keahlian pun tak tahu. Tuduh Pejabat Agung. Hang Tulang Besi cakap bergegar, ekor hang bergelumang taik ooie!!

2 ulasan:

  1. Ahlikelanajaya26 Mac 2010 9:23 PG

    Alasan dia (TB lah ni)tak buat fitnah dan dia bercakap benar selamanya ialah:
    1-org yg dituduh tidak menafikan,samada melalui sumpah sesumpah, kenyataan akhbar atau tak sms, email pada dia.
    2- Bila dia hadir dlm majlis pas, dia tak dibenarkan duduk dibahagian belakang.Bahkan dia dikerumun para hadirin agar duduk dibahagian depan, (tmpat VIP lak tu)
    3- Dia tak dihalau @diherdik dlm mjlis gy dhadirinya.walau org mendakwa dia memfitnah sifulan atau sifulan.
    4-Dia mendedahkan semua ini demi kerana nak kukuhkan jamaah.
    5-Niat ikhlas nak bantu jemaah walau tak dpt jwtn CEO. Tak tak nak pun jwtn tu,tapi atas dasar tanggungjawab cuma.walau ada sedikit sebanyak ayat2 takpuas hati.
    6-Berita yg diterima adalah dari sumber yg boleh dipercayai selamanya.
    7-sebahagian berita tidak diterima semata2, tetapi hasil pertanyaan kepada sumber yg tiada berkepentingan.Yg agak mustahil org tu menipu dan beragenda, walau sumber tu dari smber musuh.sebgai contoh:cari sendiri la.
    8-dia hanya mengguna pakai sumber hadis yg sahih. jika ada pengkomen yg bawakan hadis, ia akan tanya samada hadis tu sahih atau tidak. Ini bukti jelas betapa bukn sebarang berita yg akan diterima beliau untuk diyakini benar melainkan yg tiada berkepentingan.(nampak berlaku pertembungan antara alasan 7 dan 8 bukn?)tanyalah dia kenapa begitu?
    9-Berita dari blog nyamuk tidak akan diterima pakai, walau dlm bentuk nasihat dan teguran, melainkan jika ada unsur menrendahkan presiden dan seangkatannya.
    10-email yg diterima yg jika ada unsur menrendahkan pimpinan yg tidk disukai akn dilayn dan dikomen dgn pantas.walau tanpa siasatan,cuma ia mendesak agar penama menafikan.kerana ini mencemarkan nama baik pimpinan.pimpinan kena rajin nafi.
    itu je la setakat ini. Nasihat saya, agar jgn kutuk fizikal TB, kutuk perangai dia yg tersasar arah.InsyaAllah dgn nasihat berulang kali ia akan insaf dan rela dibimbing. Mcm Ali zaidan yg kuat berhujjah. hujjah Ali ni mantop jugak.tak padan dengan umur...tahniah!!!
    p/s: jgn bagitau saya duduk mana. nanti dia syak saya SP.rahsiakan no ahli saya dan alamat saya tau.

    BalasPadam
  2. kahkahkah...kelakar betul si tulang bangkai ni...jelas terang lagi bersuluh sungguh kebodohan yg tersumbat didalam tuduhnya itu.

    apera lu bro...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog