Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Jumaat, 5 Mac 2010

Pimpinan Atasan PAS berbaik sangka antara satu sama lain, tapi..?

Usaha melagakan TGNA dengan TGHH masih berjalan, dulu terbuka sekarang dalam senyap. Nampak benar perancangan propaganda UMNO telah berjaya menjadi darah daging mereka yang suka mengadu domba.

Internet menjadi media yang paling mudah untuk sebaran maklumat fitnah ini. Saya tertarik dengan petikan Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria.

Bukan nak bincang pasal UG yang dibicarakannya kerana UG dah tutup buku. Melainkan Tulang Besi sahaja kata masih ada dan dia dengan lucunya memberikan contoh lihat isu Kalimah Allah, kenyataan Ustaz Nasaruddin sama dengan kenyataan media UMNO. Itulah bukti UG masih ada, dengan bersungguh-sungguh sehingga terpusing biji mata simamak Tulang Besi berhujah. Hujah anak tadikayan.. saya malas nak ulas panjang, fikir sendirilah.

Habis kenyataan Zul Nordin pula mengenai kalimah Allah macam mana?

Tan Sri Harussani Zakaria berkata;
"Saya telah berjumpa dengan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di Kelantan dan berbincang hampir dua jam, pada awalnya beliau tidak bersetuju tetapi akhirnya dia kata idea itu bagus tetapi tidak dapat memberi keputusan kerana ia bergantung kepada Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.



"Saya maklumkan bahawa tidak berapa rapat dengan Hadi, jadi jika cadangan itu baik saya minta beliau (Nik Aziz) maklumkan kepada Hadi. Semasa dalam perjalanan balik iaitu berada di Cameron Highlands, Hadi telah hubungi saya dan bersetuju dengan cadangan itu.


"Tetapi Hadi kata dia tidak boleh buat keputusan kerana ia bergantung pada negeri iaitu Pesuruhjaya Pas Negeri (Ahmad). Saya juga telah hubungi Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr. Haron Din dan dia juga bersetuju," katanya.
Yang menarik dalam petikan ini untuk kita menggunakan akal untuk berfikir bersama ialah;

1. TGNA menghormati TGHH sebagai Presiden PAS dan mempunyai kuasa penentu dalam urusan parti PAS kerana dia adalah Presiden, manakala TGNA tahu dia peranannya sebagai Muryidur Am PAS.

2. TGHH pula sebagai Presiden adalah seorang yang tawaduk dan mengambil hati semua pihak dengan itu dia tidak membuat keputusan yang melulu. Soal Perak perlu dibincang bersama dengan kepimpinan Perak.

3. Dalam agama ada perbincangan hal-hal kepentingan bersama perlu dibuat. Padangan peribadi TGNA, TGHH dll pimpinan utama mengenai persetujui awal adalah pandangan peribadi dan setelah dibincang lumat dan keadaan, masa dan strategi akhirnya gabungan mengenai Pakatan Rakyat Perak telah terbentuk.

4. Usaha-usaha untuk mengungkit pandangan peribadi, memberpesarkan perbezaan pandangan dikalangan pimpinan PAS adalah usaha yang jahat sedangkan pandangan ini telah disatukan dalam mesyuarat khas tersebut. Kenapa wujud usaha memperbesarkan perbezaan pandangan dengan istilah masuk UMNO? Tulang Besi tahu agenda sebenarnya. Topik lain nanti bincang.

5. Kenapa TGNA diberikan gambarangan salah banyak kali mengenai isu ini. Sehingga banyak kali perbincangan ini tercetus diluar menyebab kewibawaan Mursyidur Am tercalar. Mereka nampak sebagai penyokong TGNA tetapi sebenarnya menggunakan TGNA sebagai senjata memecah belahkan PAS.

Ini terbukti setiap kali ulama dan kepimpinan PAS bertemua pasti akan ada satu keputusan yang menyejukkan hati. Selepas itu Blogger dengan satu "mastermaind" akan cuba mengapi-apikan semula supaya rasa tak puas hati akan wujud. Inilah penghidup fitnah zaman moden.

Siapa "mastermind" blogger yang mengatur persepsi rakyat dan pembaca dalam memecahbelahkan kepimpinan PAS. Ada berfikir anda pasti dapat kebenarannya.

4 ulasan:

  1. nampaknya pas recond akan kehilangan modal buat sementara waktu, kena buat mesyuarat semula untuk menentukan bentuk tindakan memecahbelah pas. nampaknya kena kutip derma pulak lah baru nampak macam pas. lepas ni mesti ada kenyataan spin dari puak puak pas reform, kenyataan ini jelas merujuk bahawa tgna dan tghh tak pernah berselish faham, hanya yang celaka saja yang menyebarkannya

    BalasPadam
  2. "Siapa "mastermind" blogger yang mengatur persepsi rakyat dan pembaca dalam memecahbelahkan kepimpinan PAS. Ada berfikir anda pasti dapat kebenarannya."

    Jawapan : SongkokPutih (WM TKO)

    BalasPadam
  3. Setuju. Batu Api ni saya dah buktikan acap kali dia ni buat fitnah. Dia ni sama geng dgn songkok putih

    BalasPadam
  4. Tulang Besi yang celaka itulah.. ini semua geng pemecah belah Islam.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog