Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Isnin, 12 April 2010

Apabila satu team pura-pura bergaduh...

Tadi pulang daripada merantau, sambil melayari internet terbaca tulisan Tulang Besi bertajuk Cabaran Kepada KICKDEFELLA: Sila Buat Laporan Kepada SPRM saya tersenyum, terhibur dengan opera sarkas geng Task Force 13.

Kena diperbodoh lagi pembaca dengan puak-puak ini. Hati kecil terasa untuk menulis, walaupun saya rasa si Seluaq Dalam ini tak berani menjawab tulisan saya. Penipu @ Pembelit mana berani bersemuka, berhujah dengan fakta yang benar. Kalau jantan jawablah.

Tak payah nak lari daripada isu sebenar! Kalau benar berhujah, takkan hujah benar boleh mengalahkan hujah yang batil, melainkan memang dah sebati sebagai pembohong kerena kecewa dengan jawatan CEO sama juga dengan Kickdefella..

Kenapa perlu berlakon, hentam sesama sendiri?

Tulang Besi @ Seluaq Dalam, Kicdefella dan Seorang Exco adalah kawan baik. Mereka adalah antara yang sering kali bertukar maklumat dan bahan. Saya dah sebut Task Force 13 adalah berasaskan kepada 3 orang iaitu Kicdefella, Penarik Beca dan Tulang Besi. Saya berhujah dengan maklumat ini (Sila baca). Kalau saya salah tolong betulkan saya. Hujahkan saya. Melainkan memang anda pembohong dan pendusta di internet!!

Tak payah nak belit, tak payah nak lari daripada isu sebenar!! Jadilah lelaki!

Kenapa saya berani sebut Task Force 13? Jawapan paling mudah kerana saya ada maklumat yang lengkap. Apa yang saya paparkan di sini hanya sedikit sekadar menunggu reaksi mereka ini. Saya rapat dengan sumber terdekat maklumat ini!!

Sebelum ini saya telah dedahkan bagaimana laman Anti-Albakistani dicipta untuk memburuk-buruk kumpulan yang membela kepimpinan ulama dalam PAS. Baca di sini (Sila baca). Apa terjadi bila pendedahan dibuat, laman tersebut sampai hari ini tak lagi diupdate.

Pasal apa?

Pasal strategi Task Force 13 telah dibongkar, kerja jahat mereka terdedah mereka "terpukul". Dulu mereka buat kerja yang sama, buat laman anti-Husam, untuk mendapat simpati, teruk Suhaimi Embong diserang. Songkok Putih juga diserang dalam TKO kerana laman anti-Husam. Mereka ini tak terjawab kerana tak tahu bahawa ini semua kerja-kerja jahat kumpulan Task Force 13.

Ada kaki-kaki pengacau blog ini telah membuat komen pasal TB dah serang Kickdefella. Hangpa tolonglah pikiq pakai otak, TB tu dulu nak saman aku, sampai hari ini tak pun ada report polis pasal pendedahan keahlian PAS. Tong baca di sini (Sila baca)

TB @ Seluaq Dalam setakat buat lawak bolehlah.

Begitu juga pasal Cikpu Pa, dah hampir sebelum, asyik puji Cikgu Pa. Profesional, minta maaf ana tak tuduh enta, ana sekadar dengar orang cerita aje, Ini bukan salah Cikgu Pa ini salah Suhaimi. Kepala hatok hang.

Yang dulu kalau saya copy paste di sini boleh buat kitab si TB @ Seluaq Dalam hentam Cikgu Pa, Syaitan pun boleh takut kepada Cikgu Pa, jahatnya Cikgu Pa pada pandangan TB.

Bohong, bohong semata-mata. Kerana "celaka" ini sekoq huru-hara PAS.

Maaf hari ini kasar sedikit. Tapi pembaca tolonglah baca dengan hati terbuka, fikir apa yang ditulis. Jumpa pimpinan yang dituduh dapatkan maklumat yang sebenar agar kita terselamat daripada ayat amaran Allah. Melainkan kita rasa neraka itu sejuk dan nyaman!!


Allah Subhanahu Wata'ala berfirman dalam ayat 19, Surah An Nuur tafsirnya:

"Sesungguhnya orang-orang yang suka terhebahnya tuduhan-tuduhan yang buruk dalam kalangan orang-orang yang beriman, mereka akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya di dunia dan di akhirat dan ingatlah Allah mengetahui segala perkara sedang kamu tidak mengetahui yang demikian."

Ditimpa kehinaan ke atas mereka walau di mana mereka berada melainkan mereka berpegang teguh dengan agama Allah dan menjalinkan hubungan baik sesama manusia. ” (Surah A-li ‘Imran : Ayat 112) 

“Sesungguhnya orang Mukmin itu bersaudara” (Surah Al-Hujurat : Ayat 10)

21 ulasan:

  1. mmg betul apa kau cakap
    skrg puak2 bloger celaka @ task force 13 tu tengh kepanasan
    padan muka!

    BalasPadam
  2. bro nasib baik bro cepat dedahkan, saya hampir percaya dengan penipuan TB

    BalasPadam
  3. pandai hangpa putaq belit cerita no... n3 pasal cabaq puak reform suruh jwb n3 kf tu hangpa yg gembar gembur. pastu hangpa putaq balik. amboi2..

    sebiji mcm perangai umNo cuma beza sikit ada mekap dgn ayat al quran. pandai sungguh hangpa peralatkan ayat al quran ikut sedap mulut hangpa ja no..

    memang jahat puak2 UG ni..

    satu ja kalau hangpa kata ikhlas nk kawan dgn umNO. hangpa suruh kawan hangpa tu BUBARKAN DUN PERAK tu.

    kalau x boleh .. memangla hangpa ni dah minum ayaq kencin umNO.

    BalasPadam
  4. aku cucu mamak kutty13 April 2010 12:00 PG

    kah kah kah ada skit betul apa yg batu api katakan tu....kau ni penyokong2 setan2 yg buat mesyuarat dlm gelap dulu tu....nak berkawan dgn umno yg dah memang nyata sesat tu....lepas tu kau jadi musuh no wahid pada kumpulan2 pro erdogan....bila wujudnya kumpulan2 pas reform....wah kau pun apa lagi naik tokcang tentang habis2an kumpulan pas reform ni....kah kah kah memang tulang besi takkan dapat sebarang jawatan ceo kerana dia adalah penentang kuat kumpulan2 ug ni ...terutama sekali nasa dan hasan ali tu.....tapi aku rasa kau memang akan dapat jawatan ceo tu bila nanti hasrat kumpulan ug ni dapat melaksanakan hasrat nya menubuhkan kerajaan ug dgn umno.....mungkin juga mana le tahu klu2 jawatan ceo magnum corporation ada kekosongan.....boleh le lantik dari kalangan kumpulan2 atau penjilat2 ug ni ..yg berminat dan bercita2 nak jadi ceo.....kah kah kah ....perhatian....yg berminat aje tau....kah kah kah tentu lumyan dgn jawatan ceo magnum tu nanti....tapi aku pikir tulang besi tentu takkan dapat jawatan tu sebab dia penentang ug....kah kah kah....batu api @pengadu domba....kah kah kah ...jgn marah ye batu api....aku ni bukan le penyokong si tulang besi tu....tapi aku memang benci dgn nama kau tu si batu api....kah kah kah ...jgn marah nanti aku jual kau kat usin lempoyang si musibat tua laknatullah tu sekarang ...meniaga orang...dia dah tak meniaga unta lagi...wow wow wow....kah kah kah meniaga org lebih untung dari meniaga unta....kah kah kah....tapi jadi batu api lebih untung dari jadi sorang peniaga.....ana ente pisangnya kelat....mukanya bujur ada tahi lalat.....ana ente si pisang batu....batu api klu mati nanti bertukar jadi hantu....kah kah kah .....yg tu pantun arab namanya....kah kah kah...

    BalasPadam
  5. aku cucu mamak kutty sawan ke?
    hujah dengan fakta
    tak payah merapu

    kah-kah apa dapat
    habuk tarak

    kah-kah-kah
    pi tandas lagi bagus
    ok chow dulu

    BalasPadam
  6. buat cucu mamak kutty...

    hati2 nanti tuan tanah dgn pemburu2 babinya rujuk tuan pada cekgu setapa .. hahaha

    abis arrr terbongkor semua no KP , no ahli , alamat rumah ... hahaha

    nanti kene blacklist x dpt jadi CEO.. pertonas ke.... royalti .. royalti ..

    BalasPadam
  7. tak abes lagi rupernyer..

    oi batu neraka,

    nak prk hulu selangor dah..udah2 la tuh.bkn TB gi maki hang pon.

    sabaq2 la.pas prk kang sambung la balik

    BalasPadam
  8. ai tanpa nama,
    habis tu nak biarkan pulak puak2 TB tu duk maki pemimpin PAS. tak dahsyat ke tu?

    setakat maki org cam kita ni takpe la. tak kisah sangat, tp maki pemimpin kita, lagilah rosak.

    Batu api tu sekakat nick name sahaja, yg penting isi penting yg didedahkan beliau demi keutuhan jamaah.

    BalasPadam
  9. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  10. teruskn lawan hujah puak pas recond tu BA, gua tgok bila depa asyik2 ulang isu UG menunjukkn mrk bkn dr kalangan pas sebenarnya ttp hnya pemerhati politik yg hanya cenderung kpd pas yg trmakan hasutan kumpulan yg kempunan ceo tu...

    teruskn BA...xde kene mngena nk stop hujah pasai la ni PRK...jentera parti masing2 dh siap mngatur tugas...depa mana tau tu seme...lg pun depa sesak nk mnjwp hujah hang BA tu yg bg alasan PRK kah kah kah

    BalasPadam
  11. aku cucu mamak kutty13 April 2010 7:33 PG

    kah kah kahj batu api tu memang otak longkang...kau memang seorang penulis blog yg bijak....tapi sayang kau ni bloger upahan dari puak2 yg bermesyuarat dlm gelap...klu setakat makan upah nak kuat sokongan ahli2 pas pada puak2 ug tu,supaya puak2 ug tu dapat memujuk hati ahli2 pas supaya menyokong puak2 ug ni nanti bila akan diadakan pemilihan dlm mukktamarpas nanti....bila perwakilan pas memilih puak2 ug secara total...maka akan tersingkir le puak2 penentang ug...maka dgn senang le poas akan di bawa bergabung dgn umno untuk menubuhkan kertajaan perpaduan...atas alasan perpaduan melayu,...maka dgn sendiri perjuangan islam dlm pas akan terkubur....kah kah kah assabiyah assabiyah...assabiyah....tu le perjuangan umno dari dulu,kini dan selama2nya.....kahg kah kah....wei wei wei ....ustaz2 pas ug tu dah tak sesuai pakai jubah dan serban lagi dah....pakaian rasmi dah berubah...baju melayu beserta samping songket dan songkok mitam yg tinggi nay lima inci...dah tak sesuai nak simpan janggut lagi dah...kena le ug2 ug2 ni simpan misai yg berkalok penuh satu serambi....mcm org buat astraqal pulak dah...kah kah kah ...bila aku kata si batu api lahanat ni akan di lantik jadi CEO ...bila nanti ustaz2 ug ni dah jadi menteri2 dlm kerajaan perpoaduan ....si batuapi ni marah pulah...dia kata otak aku otak longkang,,,hujah aku takde fakta...aku memang taknak berhujah dan tak berminat berhujah...aku memang masok blog kau saje nak maki kau dan kutuk kau...pasal kau ni bloger upahan dari puak2 yg nak bawak pas jadu U.G.....itu saja ....aku bukan penyokong erdogan ke,aku bukan penyokong pas reform ke...aku bukan task force 13ke....dan aku penyokong tulang besi...jauh sekali kickdefella lahanat tu...aku cuma anti ug,sebab tu aku hentam kau....aku maki kau...aku kutuyk kau....sebaborg2 mcm kau ni amat2 berbahaya sekali pada PAS,UG tu bahaya....dan kau lebih berbahaya...sebab kau seorang bloger yg bijak dan pandai memutar belit kan fakta2 kebenaran...kau bukan saja bermusuh dgn tulang besi tapi kau sebenarnya ada musuh pas dan musuh pakatan....UG nak mengkhianati pakatan rakyat.....benar le cabaran khalid samad....klu pas nak khaianat pada pr....lebih baik pas keluar saja dari pakatan....jgn jadi munafik yg bertop[engkan islam.....kah kah kah batu api bloger ug....ug2 dan penyokong2 nya pembohong dan penip[u....ada pertemuan dlm gelap.....tapi nafikan...kah kah kahtapi akhirnya mengaku ada....tu bikan ke bohong nama nya tu....si pembohong tu tak termasok dlm kategori org munafik ke.....kah kah kah ....ramai bloger2 upahan puak2 ug ni nanti boleh jadi CEO LE....sekarang pakai proton saga aje....bila dah jadiu CEO .....boleh le pakai kompreser mcm al ustaz nasa al ug wa amanu...kah kah kah....kau nak kata aku otak longkang ke,otak taik ke,tu kau punya pasal,selagi kau jadi batu api ....aku mesti maki kau dan kutuk kau.....kah kah kah,,,,kecik2 taknak mampos,dah tua nak mampos jadi batu api.....mesti mak bapak kau dulu pun batu bara agaknya le ye ....sbb tu anaknya jadi batu api....kah kah kah.....jgfn marah....klu kau nak lkawan maki dgn aku pun aku tak kisah.....ok nanti kau jawab komen aku lagi tau....sebab klu kau tak jawb....takde point aku nak maki engko.....kah kah kah....batu api musibat

    BalasPadam
  12. aku cucu mamak,
    1. kor bukan fikrah pas pasal tak tahu pas sebenar. pas bukan sekadar menyokong dan simpati. Kalau zaman nabi macam pak saudaranya sekadar simpati. perjuangan islam bukan sekadar simpati. orang yang minum tak sama dengan orang yang berkata sedapnya minum.

    2. kor juga tak tahu retetan perjumpaan selepas 3 hari pilihan raya ke-12, strategi dan perancangannya. Aku belum tulis lagi pasal ini. Pasal itu aku cabar Penarik Beca sampai hari ini dia tak jawab. Simple macam ini pun penarik beca tak berani berhujah. Sekadar buat spekulasi dengan maklumat tidak lengkap. Kor ada akal tolonglah guna akal.

    3. UG dan Kerajaan Pakatan pun tak reti. Memang bodoh, ini sudah cukup aku mengetahui tahap ekor dalam pas.

    4. assabiyah? tak tahu cerita sebenar mengulas tak tahu apa sebenar isu membuat orang tahu tahap kebodohan kita. Kesian kadang kala ilmu kita tinggi tapi akal kita rendah, pasal itu namrud dan karun dikatakan golongan derhaka. Yahudi akal cerdik tapi hidayah tak ada. Pasal itu kita suka menuduh sehingga diri kita rasai betul!

    5. tak payah nak swinglah aku nak CEO ke. Aku sendiri pun tak ada yang kenal. Selepas misi akau selesai laman ini akan ku tutup batuapi akan hilang dan dia hanya sebagai kenangan sejarah sahaja.

    6. Kor boleh ualang tipu bohong, engkau ulanglah UG gabungan dengan UMNO dan apa sahaja. Itu semua sebenarnya sekadar memuaskan nafsu engkau sahaja. Kor tak ada apa pun. Apa kah kor rasa puas hati denan mengacau blog ini? Nathing, tak ada apa yang engkau dapat sekadar kepala engkau makin serabut, nafsu engkau makin bergelora.

    FAKTA TETAP FAKTA
    HUJAH FAKTA DENGAN FAKTA
    TAK PAYAH NAK BERDALIH.

    HUJAH SAYA!!
    MANA HUJAH KAMU.
    APAKAH MAKI ITU HUJAH KAMU.
    SIA-SIA ALLAH BAGI ILMU DAN KEILMUAN KALAU ITU METALITI KAMU.

    ok

    BalasPadam
  13. Teruskan usaha Tn. Jangan layan komen cucu mamak kutty, buang masa je. Cuma minta kalau nak tulis tu jangan terikut mcm depa buat tuduhan. Dedahkan mana yang patut je... contoh mcm kickdefella mcm isap rokor tu dia sendiri yang letak gambar.... yg minum arak tu tak tau le... aib tu.. jgn tunjuk dlm tulisan.. takut2 nanti kita dah sama mcm depa.. buat tuduhan tanpa bukti... sikit2 dah le... anyway, truskan usaha membela pimpinan dan tunjuk kebaikan dari pimpinan , baru depa takde point nak tembak. Bila dia orang ke panasan fikiran akan tak menentu, mcm orang kelemasan, capai mana yang perlu untuk bawa orang tenggelam sama. Depa akan lemas dlm permainan mereka sendiri, pihak kita kena ikhlas dalam perjuangan, insyaAllah akan di bantu

    BalasPadam
  14. Djim Bit
    Blogger minum arak ni ramai sangat.
    Saya malas nak sebut,
    pasal setiap kali perjumpaan biasanya di pub.

    Tapi semuanya bukan blogger pas.
    Kalau Djim nak 5 nama saya boleh sebutkan, semuanya top ten blogger. Tapi kita bukan tujuan nak aibkan sesiapa.

    Blogger PAS sekadar minum barbican (arak tanpa alkohol - ini halal, sama macam istak dan malta)

    Al Hamdululillah setakat ini saya tulis berdasarkan fakta dan diolah dengan cara gaya penulisan saya berhujah dengan mereka dan saya juga buat cara mereka buat.

    Banyak kali saya sebut jika saya salah hujahkan saya. Saya sedia minta maaf sekira saya silap.

    Saya tak malu untuk minta maaf.
    Sebab saya lebih takut kepada dosa. Malu pun tidak menjejaskan nama saya kerana siapa tahu siapa batu api.

    Tapi kalau dosa, Allah pasti mengetahui siapa saya walaupun apa nick saya guna.

    Sebab itu kita kena faham konsep ehsan!!

    BalasPadam
  15. Terima kasih. Pengamatan saya Ust Barbican ni lebih untuk memecah belahkan TGHH dan TGNA, bila suruh bantu TGNA je takut untuk komen kickdefella. Semacam ada yang mereka lebih wala' dari pimpinan PAS. Dulu cerita dalam blog apa hukum wala' kpd yang zalim, tapi bila kes Kickdefella je , mrk takut.... Wala' jugak laa tu, wala' pada kickdefella dan pimpinan mrk

    BalasPadam
  16. aku cucu mamak kutty13 April 2010 4:46 PTG

    kah kah kah ...sah batu api ni wujud tiba2 aje bila puak ug di tentang oleh ramai bloger pas reform....dia wujud dan di wujudkan seolah sebagai penyelamat puak2 ug....sekiranya puak2 ug ni dah berjaya nanti uhtuk tubuhkan kerajaan perpaduan dgn umno ....maka dia akan hilang dan tak wujud lagi di alam siber ini sebagai bloger yg menamakan diri nya batu api kah kah kah....aku pun tak kenal kau...dan tulang besi pun tak kenal kau...ust albakistani,penarik beca.aduka taruna...semua nya tak kenal kau...entah2 engkau ni bloger umno yg di pinjamkan untuk puak2 ug tu menentang puak2 bloger pas reform dan penyokong2 puak erdogan....kah kah kah.....memang le kau pandai berhujah dan banyak ilmu konon2 boleh mematahkan hujah2 penentang ug tu...klu tidak takkan kau dipilih sebagai bloger pecacai untuk membantu puak ug agar hasrat mereka nak khinat rakan2 mereka dlm pakatan rakyat tercapai....bila2 penentan\g2 mereka ni tewas dan hasrat puak2 ug tu tercapai..,..maka khidmat kau sebagai b loger pecacai pun tamat.....akhir nya apa yg kau idam2kan pun tercapai le kan.....banglo mewah,kereta mewah,harta berjuta2,pangkat ceo...dan kah kah kah ....batu api pun dah tak wujud lagi le....kah kah kah...kau memang pandai berhujah...segala maklumat kau memang telah sedia ada dan di sediakan oleh pihak2 yg ada babi di sebalik rumah....kah kah kah....klu tidak takkan kau boleh dapat maklumat tulang besi dgn cukup semporna sekali...tu tulang besi nak saman kau ke atau tidak tu diua punya pasal....tapi mcm mane kau boleh dapat maklumat pewribadinya itu aku tak pelik.....krn semuanya memang telah di atur kah kah kah....

    BalasPadam
  17. Aku trbaca pasal "bubarkan DUN" diPerak..

    Cadangan..apa kata semua DUN PR letak jawatan dan membolehkan pemilihan di DUN2 trsebut.

    cadangan..semata2 buktikan keberanian dsb..dan leh tengok gak peningkatan undi di DUN2 memasing.

    BalasPadam
  18. bodoh jgk cucu mamak nih, pointless..

    BalasPadam
  19. geng PAS Reform Celaka tu dah main serang2 ikut komen skang hehe, dah rasa tertekan sgt kot ..

    BalasPadam
  20. mamak kutty samada ade hang sekutu pasrecond atau ejen umno apa yg hang perlu tau dn sedar BA hanya menjwp dakwaan2 karut mereka trutama dlm isu UG dn isu2 dalaman biar kita jelas pendirian pas yg sebenarnya...dan sebagaimna pndangan Kalid Samad samalah aku jge nk bg pndangan jika hang kata pas dh asobiyah jika hangpa dah takleh trima keputusan2 pas la ni...hangpa buleh kuaq dn buat parti sendiri dan aku rasa calon presiden pun dah ada(suaq dalam)...kah kah kah

    BalasPadam
  21. aku cucu mamak kutty13 April 2010 10:39 PTG

    si bro yg banggang tu ...apa dia ingat pas ni kepala bapak dia punya ke...kau tak kenal dan tak tahu batu api tu siapa....dia tu bukan ahli pas...dan dia tu ada lah pakar perang saraf media siber yg telah di hantar oleh umno supaya dapat menyerang bloger2 penentang hasrat sesetengah pimpinan yg dah gila nak mengadakan satu pakatan dgn umno untuk menubuhkan kerajaan perpaduan....dulu batu api ni mana ade....b ila wujud nya bloger2 pas reform maka muncul le batu api dgn tiba2.....cukup lengkapo dgn fakta2 dan hujah yg cukup lengkap ...sehinggakan boleh mengetahui no sijil ahli,no i.c. ahli,dan segala maklumat ahli pas dgn lengkap sekali.....mula2 dulu aku ingatkan batu api ni cuma bloger biasa aje yg memang memusuhi tulang besi....tapi lama kelamaan aku dah dapat agak dah yg batu api ni bukan sebarangan bloger....dia buat blog dan jadi bloger ni semata2 wujud bila amat2 di perlukan oleh puak2 ug ....kau org semua cuba fikirkan klu setakat bloger biasa aje boleh dapat butir maklumat keahlian seseorang parti dgn lengkap sekali....dan hujah2 yg cukup dgn fakta2nya sekali....aku nak tanya ,..agak2nya siapakah yg membekalkan hujah2 serta fakta2 yg cukup lengkap sekali pada batu api ni....kemudian punya maklumat2 peribadi org dgn lengkap sekali...bukankah semua itu boleh membuat kita bertanya siapakah batu api ini...SIAPAKAH DIA SIBATUAPI INI....itu satu pertanyaan yg saya rasa takde sesiapa pun yg boleh memberikan jawapan nya....kecuali org yg menjadi master mind kepada batu api ini....kan dia ada kata bila sampai masa nya dia akan hilang dan takde sesiapa pun akan mengenali SIAPA KAH SI BATU API....KAH KAH KAH....LOBANG DAH PECAH.....KAH KAH KAH KENTUT DAH BERBAU BACIN....KAH KAH KAH ....BAU ACAM KETIAK BAU BUCUK....BATU API BATU NERAKA....KAH KAH KAH....

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog