Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Ahad, 28 Mac 2010

Ulasan pendek artikel Ustaz Zolkharnain Abidin

Saya memang suka membaca artikel Ustaz Zolkharnain Abidin, idea dan tulisannya berbeza dengan orang lain. Saya memang suka kelainan. Tapi saya kurang suka "tidak beradab" dalam Jamaah Islam, apatah lagi bagi seorang Ahli Jawatankuasa Dewan Ulama.

Ustaz Zolkharnain Abidin ada menulis;

Sikapnya juga menjadikan PAS dihormati oleh rakan-rakan dalam PR. Ahmad tidak merugikan PAS tetapi menjulang imej PAS dengan sikap dan pendirian itu.
Apa kebimbangan saya kalau Ahmad tidak tersenarai sebagai anggota Majlis Syura Ulama lagi?

Ya, tentu Harussani akan tersengih panjang. Dia boleh menjaja di sana sini. Tengok Ahmad Awang, PAS sendiri pun sudah menolak dia.


Bila Harussani tersengih, maknanya Zamberi juga akan turut tersengih.
Adakah pemimpin PAS akan senang hati dengan sengih Harussani dan Zamberi?

(Baca di sini http://sauhdibongkar.blogspot.com/2010/03/blog-khianat-dan-ahmad.html  untuk maksud asal supaya amanah tulisan asal tidak lari)

Saya menambah "kumpulan yang ingin mengatur susun organasasi PAS, memperkudakan beberapa pimpinan PAS bagi kepentingan tertentu akan terus berduka lara"

5 ulasan:

  1. Ust. Zolkarnain sebenarnya tidak mempunyai maklumat yang betul berhubung dengan banyak perkara. Dia adalah orang yang amat sayang pada PAS dan tak mahu melihat PAS ditipu oleh UMNO. Tetapi dalam keghairahan dia menunjukkan kesayangannya kepada PAS dan marah kepada usaha PAS untuk mendekati dan berdakwah kepada UMNO, dia tidak mempunyai maklumat yang menyeluruh.

    Pernah pada tahun 1986, beberapa orang yang terlalu sayang pada PAS, menjadi marah dan melenting apabila disogokkan dengan berita kononnya ada 300 ahli PAS, yang kebanyakan profesional, akan rosakkan PAS dari dalam. Orang yang berikan nama 300 itu bukan ahli, tapi baru saja serah borang mohon jadi ahli PAS, tetapi dia mengaku dia ahli PAS (memang penipu besar, bertaraf proesor di sebuah universiti di Lembah Kelang). Akhirnya suasana dalam PAS menjadi kalut 1986-1988. Orang-orang yang dikatakan terlalu sayang pada PAS ini akhirnya ada yang diberi amaran dan digantung kerana melenting melampau-lampau sehingga menimbulkan kekusutan dalam PAS walaupun telah dinasihat. Mudah-mudah Ustaz Zolkarnain bersabar dan mendapatkan maklumat yang lebih menyeluruh.

    BalasPadam
  2. pemimpin UG memang celaka dan membawa kecelakaan kepada ummah dan jemaah.

    Ustadz Ahmad Awang menjadi mangsa kerana menentang UG, tapi insyaAllah, Ustadz Ahmad Awang bakal menjadi Presiden PAS satu ketika. Apa yg beliau lalui kini (disingkir dari menjadi ahli Majlis Syura) adalah ujian untuk Allah angkatkan mertabatnya semula tak berapa lama lagi....


    p.s.... jika Ahmad Awang lwn Hadi Awang, saya berani meramalkan Ust Ahmad Awang, bekas YDP Persatuan Ulamak Malaysia ini akan menang besar.

    BalasPadam
  3. tanpa nama baguih jugak kalu UAA jd presiden pas, mudah sket dia serah kat HM , muktamar nanti UAA serah trus kat HM takyah tanding muehehehehe,

    ps: tanpa nama , Lu berangan nak jd matjenin ka

    BalasPadam
  4. ustaz mat awang tak menentang UG dia sokong UG apa, tak caya tak ust mat awang, kalau dia tak sokong UG mesti dia tak nak jadi majlis syura yang dipenuhi oleh ulamak ulamak penyokong UG kata tulangbesi, ust mad awang memang sokong Ug sebab tu dia cakap dengan TGHH dia akan berkhidmat jika dipilih kembali ke dalam majlis syura, kau apa tau tanpanama,kau terus berminpi bersama tulangbesi, ulamakepala lutut, tak pun kau join minum barbican, itu lagi baik dari kau duk melalak tanpa fakta dah hujah kat sini.

    BalasPadam
  5. ustazahmadawang penganutsyiah, dia sesat dan menyesatkan

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog