Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Selasa, 13 April 2010

Anjing sudah tidak suka tulang lagi..

Bila saya beritahu kepada pembaca bahawa anjing tidak gemar makan tulang lagi, mungkin anda akan bertanya kepada saya, betul ni Batu Api? Anda mungkin juga terfikir bahawa saya ingin menguji kepintasan berfikir. Ya mungkin tulang kayu atau Tulang Besi (bukan seluaq dalam), yang sudah pasti tidak akan "berselara" nafsu si anjing berkenaan.

Tapi jika anda baca berita yang di siarkan oleh AP anda akan dapat jawapannya.


MURRIETA, California 9 April - Dua ekor anjing telah menarik dan menggonggong bayi berusia enam bulan selepas dia ditinggalkan bersendirian oleh ibunya di dalam sebuah bekas pembawa di atas lantai.



Polis Murrieta berkata, ketika kejadian ibu bayi itu yang berusia 22 tahun sedang berada di pangsapuri rakannya di Riverside County dan meninggalkan bilik, tempat anaknya diletakkan.


Sarjan Bob Landwehr memberitahu, haiwan berkenaan menyerang, mengoyak lampin dan menggigit skrotum (buah zakar) bayi itu.


Ibu dan rakannya yang mendengar jeritan bayi berkenaan bergegas menyelamatkannya yang kini sedang dirawat di hospital.


Keadaannya masih tidak diketahui.


Polis dan perkhidmatan perlindungan kanak-kanak sedang membuat penyiasatan, namun tiada tuduhan dikemukakan. - AP (baca sini)

Bila terbaca berita ini, saya terbayang seorang blogger yang selalu berhujah dengan orang, selalu menegak hujah-hujahnya. Menyerang mereka yang tidak menjawab hujah, tetapi sudah menjadi kelu, bisu, dan mendiam diri. Sudah tidak maruah, pandai menuduh tetapi tidak berani untuk berhujah. Bacul!!

Rasanya lebih baik skrotumnya diberikan kepada anjing ini kerana anjing ini sudah pasti tidak mampu menginggit dia kerana dia adalah TULANG BESI.

4 ulasan:

  1. hahaha... anjing real mmg dah xsuka tulang dah pasai teringat kisah silam masa duk ataih jambatan, pandang ke bawah nampak tulang dlm sungai... kempunan sampai laa huhuhu
    'anjing' yg nyalak bukit pong xsudi gak tulang, duit ehsan beratur jer haahaaa

    BalasPadam
  2. aku cucu mamak kutty13 April 2010 10:46 PTG

    kah kah kah tak payah maki2 lagi....lobang dah pecah....sape dia si batuapi....kah kah kah ....kuntut dah bau bacin...bau acam ketiak sape bucuk....batu api batu neraka....kah kah kah...

    BalasPadam
  3. Mana Pergi Hassan Ali?
    ---------------------


    Aik ... malam nie akan ader sesi memperkenalkan calon Pakatan Rakyat bagi P094 Hulu Selangor... hehehehe... tapi dalam nama-nama yang ader dilistkan dek ramai blogger... hehehe.. gua tak nampak pon nama Hassan Ali (Pesuruhjaya PAS Selangor) .... mana pergi Hassan Ali nih aaa... takkan dier menyuruk sama dengan Nasharudin Mat Isa .... hahaha..

    Mana pergi mamat nih aaa... Hassan Ali.. Hassan Ali... takkan orang lain yang dok berkampung kat Negeri lu sendiri pon lu takder nak tunjuk muka... awat.. sudah takder berani nak tunjuk muka ka...

    Yer la.. lu kan banyak sakit hati sama PKR... sama Khalid Ibrahim... sama Azmin Ali... hahaha... kira lu memang sakit hati la ngan PKR yang lead Pakatan Rakyat di Selangor... lu bukan ker teringin sangat nak jadi MB Selangor... hahaha...

    Gua harap sangat kalu lu dapat hadirkan diri lu kat atas pentas tue nanti... tak dapat duduk pon takper.. berdiri kat belakang tue pon dah kira okay.. dah kira support banyak tue... Nasharudin Mat Isa gua maleh la nak cakap banyak... ini pun satu mangkuk gak...

    Cuma .... cuma gua tak terkezut kalu lu (Hassan Ali) ngan Nasharudin Mat Isa berada kat atas pentas BN masa BN umumkan calon diorang nanti... yer la.. gua dah saspek lu orang lama dah... Tapi apa-apa pon... gua nak tengok lu ader berani ker tunjuk muka malam nie...

    Kepada mana-mana blogger yang cover majlis memperkenalkan calon PR malam nih.. tolong aaa.. bukak mata skit tengok sana sini... mana itu Hassan Ali ngan Nasharudin Mat Isa... mana la tau... diorang tak dapat datang pasai uzur syarie... hahahaha... turun darah haid ... hahahaha

    Tolong aaa... cuba cek mana pergi Hassan Ali okeh..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog