Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Rabu, 7 April 2010

Ulas lagi pasal komen Xenan

Bersyukur, apabila artikel saya telah dibalas, sebelum ini banyak artikel saya tak ada respon seolah-olah macam orang tak iktiraf saya sebagai penulis. Terima kasih Xenan!!

Tapi bila sejenap berfikir, Tahulah saya, menulis dengan fakta yang betul, hujah yang benar bukan fitnah dan putar belit fakta orang yang "terkena" batang hidung tidak akan mengulas dan memberikan respon. Mereka terdiam membisu dan mengalih dengan isu-isu lain. Benarlah kata-kata Tok Guru Nik Abdul Aziz, mereka adalah "blogger celaka" yang cuba mengubah pandangan masyarakat.

Artikel terbaru saya mendapat respon kerana dikata tidak menepati fakta. Masa inilah boleh hentam sama batuapi biar dia tahu langit itu tinggi atau rendah!!


Artikel Xenan geng baik Aduka Taruna adalah di rujuk untuk artikel kali ini. Sila baca di sini Kesian pulak gua tengok


1. Saya ada menulis dengan parkataan ini;

Xenan ini, ada member cakap cikgu. Tapi saya cakap betul-betul memang saya tak kenal dia. Tak pernah jumpa dan tak pernah bercakap. Tahu pun ada orang kata dia yang buat logo PAS Reform.

Saya tak kata dia cikgu. Mungkin Xenan tak pandai bahasa yang saya gunakan. (Tak pandai = ??) Maaf saya tak pernah jumpa anda dan tak pernah bercakap dengan anda. Nanti saya akan pesan kepada kawan saya Panas woo api neraka!!!

Kawan saya "mungkin" tersasur dengan artikel ini http://xenanhu.blogspot.com/2010/02/hantarlah-ke-mana-jua.html

2. Saya juga ada menulis;

Stupid betul U, bagaimana U boleh didik anak bangsa untuk menjadi Bangsa Merdeka?

Apakah perkataan ini menunjukkan cikgu? Didik anak bangsa hanya pada cikgu. Habis mereka yang cuba kononnya mereformkan anak-anak muda bukan mendidik anak bangsa? tolong pencerahkan!!

3. Xenan ada menulis;

Tak pernah pulak gua haramkan blogger guna logo PAS reform untuk bela pemimpin PAS.Yang gua cakap ialah kalau nak guna boleh tapi kene la ikut bak kata najib "Rakyat di dahulukan, pencapaian di utamakan".

Kalau blog yg asyik membela pemimpin yang merugikan rakyat n party mmg gua haramkan pon pakai logo gua.

Saya ada menulis dalam blog saya ialah;

Dia haramkan mana-mana blogger yang letak logo PAS Reform kalau mempertahankan batang tubuh pimpinan PAS. Ini saya setuju.

Intipati yang saya tulis adalah adalah berdasarkan kepada pertikan tulisan Xenan di blognya ialah;

7. Akhir sekali banner kat bawah hanya utk org/blogger yg tak berkepentingan, yang mengharapkan PAS untuk membawa Agenda Islamic state dan Agenda Rakyat SAHAJA!.

Untuk blogger2 yg sebok membela batang tubuh tokoh sahaja, sila tanggalkan balik banner ni.Gua haramkan!

Jangan lupa berdoa banyak2 utk pas...

Baca di sini untuk memahami isi hati Xenan. http://xenanhu.blogspot.com/2009/11/kick-vs-nik-aziz-who-will-win.html

Adakah tulisan saya bercanggah dengan maksud penulisan Xenan. Minta penjelasan.

Gua pun tak nak panjang isu ini, cukup setakat ini. Tak payahlah cari isu remeh untuk hentam sama gua. Selami PAS ikuti programnya Insya-Allah lu akan jumpa perkara yang tak pernah lu rasainya. Berada diluar tidak bersama seperti berada didalam. gua tak nak cerita pasal penjual minyak wangi, tapi gua nak cerita pasal pembuat barangan besi. Lu lihat sahaja, lihat percikan api, lu lihat peluh menitis, lu lihat tangan "tercabir" kerana terkena bara. Lu tak akan rasai semuanya. Lu sekadar penonton yang boleh membuat lagu untuk dihayati, melukis design untuk dipaparkan tapi orang putih cakap "nothing".

Untuk akhiri tulisan yang dipendek dan diringkaskan bagi mengurangkan dosa-dosa perbalahan pendapat dun insan yang tidak mengenali antara sattu sama lain, saya ambil petikan artikel lu punya.

Wa masih penyokong UG.Wa harap PR akan berjaya wat UG selepas menang PRU13 nanti, insyallah

Baca sepenuhnya di sini untuk menghayati isi hati penulis blog bernama pena Xenan; http://xenanhu.blogspot.com/2009/06/fitnah-ug-selesai.html

4 ulasan:

  1. mungkin gurubesag kut, up sket la hahaha

    BalasPadam
  2. aku cucu mamak kutty7 April 2010 pada 3:45 PTG

    klu nak di ambil kira bloger cilaka,kau le yg tergolong dlm bloger cilaka....kau yg jadi batu api...yg akan membakar dan menjadikan pas tu jadi ug...kanke pimpinan pas dari dulu sampai sekarang ...kerap menyatakan umno tu jahat,zalim,taghut,perasuah,pengkianat bangsa,engkar hukum ALLAH...dan mcm2lagi....fatwa hj hadi dulu tu mcm mana pulak ...dah modified ke....tiba2 nak buat kerajaan perpaduan pulak dah....dgn umno parti setan atas alasan melayu...sejak bila pulak ni yg pas dah mula beralih ke asabiyah ni.....kah kah kah....ckp berbelit2...kejap ug,kejap taknak ug...lepas tu timbul balik dah ug ni...kah kah kah...ckp berbelit2.....otak pembelit ke haa.....batu api pulak ni bloger low class...kah kah kah...dari kau bersusah2 nak menegakkan benang basah adalah lebih baik kau tegakkan kebenaran...bukan jadi batu api............apiiiiiiiiiiii

    BalasPadam
  3. cucu mamak bodoh betul
    UG tu lontaran idea sahaja.
    tapi oleh kerana wujud pemilihan pas pada masa itu, maka golongan celaka buat cerita pasal kerajaan perpaduan dengan menyalah erti

    engkat ambil air sembahyang engkau baca semula semua perkara barulah engkau dapat perkara yang betul.

    Aku tak boleh bagi hidayah kepada engkau
    hanya Tuhan sahaja boleh menolong cerahkan hati engkau

    BalasPadam
  4. ug tu bukan bergabung degn umno... tapi mengambil kesempatan pada umno untuk memerintah.. tu pun ko tak boleh pk ker mamak.. apa kejadahnya bodo sangat tuan guru haji hadi nak bergabung dgn umno.. hang ingat otak tuan guru tu mcm otak hang ka... main sedap tafsir jer apa yang TGHH nak buat... andaikata TGNA sokong TGHH apa pulak ko nak kata.. silap ko kata TGHH dan TGNA dah nanyuk.... otak ada tapi tak boleh fikir hang nie...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog