Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Ahad, 4 April 2010

Pertemuan 4 Mata antara Ustaz Fadhil Noor dengan Dr Mahathir Mohamad

Saya tertarik untuk membawa pembaca  merenung bersama bagaimana seorang pemimpin parti Islam haruslah berjiwa besar dan bersifat terbuka. AlMarhum Ustaz Fadhil Mohd Noor adalah tokoh Presiden PAS yang boleh di contohi. Anda baca komen Hanipa Maidin dalam tulisannya Merenung Kebijaksanaan Almarhum Ustaz Fadzil Noor.

Saya juga terbaca tulisan seorang wartawan Harakahdaily yang jumud Zainulfaqar menulis dengan tajuk Presiden PAS mengaku bertemu dengan PM! dengan tujuan menyerang keseluruhan kepimpinan PAS terutamanya Presiden dan Timbalan Presiden. Wartawan ini merasai dirinya terselamat kerana Zulkifli Sulong berada dibelakangnya. Zulkifli Sulong sebagaimana saya telah menulis dahulu "saling garu mengaru" dengan Cikgu Pa.


Projek dan usaha menyingkirkan Ahmad Lutfi Othman dan akhirnya Zulkifli Sulong berjaya dapatkan Harakahdaily adalah dengan bantuan Cikgu Pa. Hujah saya jika fakta ini salah, untuk saya dedahkan bagaimana mesyuarat boleh memutuskannya tanpa kehadiran Ketua Pengarang Harakah!!

Saya juga akan menulis Cikgu Pa dan Tulisan Besi seperti yang dijanjikan, sabar dan tunggu.

Tajuk hari ini ialah pertemuan Ustaz Fadhil Noor dengan Dr Mahathir Mohamad yang jarang kita tahu dan dengar dengan maklumat yang sah. Memang anda semua tidak akan menafikan jika saya sebut Ustaz Fadhil Mohd Noor berjumpa dengan Anwar Ibrahim musuh ketat PAS pada masa itu tanpa melalui Majlis Syura Ulama tetapi atas naluri dan sifat sebagai Presiden PAS setalah Anwar Ibrahim disingkirkan. Padahal Anwar Ibrahim mengkhianati perjanjiannnya dengan Tok Guru Haji Abdul hadi yang sepatutnya dia bertanding atas tiket PAS di Terengganu. Hasil dan natijah kita semua ketahui.

Ustaz Fadhil Mohd Noor juga ada membuat berjumpa tertutup dengan Dr Mahathir Mohamad, pertemuan 4 mata juga tanpa melalui Majlis Syura Ulama. Pertemuaan ini telah didedahkan oleh seorang wartawan Harakah dan dia masih lagi wartawan Harakah sehingga kini dengan menggunakan nama pena Baharuddin Nor pada akhbar Watan dan artikel ini diluluskan pada muka utama oleh seorang wartawan Watan pada masa itu ialah Shamsuri.

Anda boleh bertanya Dr Mahathir, atau Baharuddin Nor (saya rahsiakan indentiti beliau), Shamsuri untuk pengesahan ini atau juga orang lama yang pernah membaca berita pendedahan ini. Hujahkan saya jika maklumat ini adalah palsu. Saya menunggu hujah mereka!!
Apa yang nak dihairan dengan tulisan Zainulfaqar kononnya Presiden PAS mengaku berjumpa PM!! Apalah nak diungkit kisah lama? sedangkan semuanya diputuskan dalam mesyuarat PAS.

Tanamlah bibit kebencian kepada musuh politik "agen anda" *. Jatuhkanlah mereka yang tak sebulu dengan pelbagai tuduhan kerana agama berada didalam usus anda.

Fitnah mereka kerana mereka tidak akan menulis untuk menjawab fitnah anda. Tapi ingat manusia yang jahat tidak lari daripada kama kejahatan.

Kalau nak jadi budah jahat, biarlah akal lebih daripada isi perut!!

16 ulasan:

  1. memang anda celaru dan bercelaru .. lepastu nk jadi batuapi. ngeee

    saja buat bongok.

    almarhum ust fadhil dulu berjumpa che det bukan nk tubuh kerajaan UG .. bodo betuk la mung ni

    nasha gi jumpa paklah nk tubuh UG. pastu peralatkan majlis syura. pastu gi jumpa bloger umNo hemtam pas dari belakang.

    mung paham x ni. jauh bezanya almarhum Ust Fadhil dgn puak2 UG ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hal yang tidak pernah terbayankan kini jadi kenyataan kepada keluargaku,,,kusus untuk AKI SANTOJOYO kami ucapkan banyak terimakasih yang sebesar-besarnya kepada aki. karena berkat bantuannya alhamdulillah keluarga kami bisa lepas dari hutang dan masalah, karena nomor “GAIB” untuk pasang togel, hasil ritual AKI SANTOJOYO memang benar-bener merubah nasib kami hanya sekejap,dan disitulah aku berkesempatan kumpulkan uang untuk buka usaha kembali,karena rumah juga sudah disita bank,,warung makan juga sudah bangkrut,,tapi itu semua aku masih tetap bertahan hidup dengan anak istriku,,walau cuma ngontrak tapi aku tetap bersabar dan akhirnya AKI SANTOJOYO lah yang bisa merubah nasib kami..maka dari itu AKI SANTOJOYO orang paling bersejarah di keluargaku…!!!jadi kepada teman-teman yang di lilit hutang dan ingin merubah nasib seperti saya silahkan hub AKI SANTOJOYO di nomor: 085211599919 atau silahkan KLIK DISINI dan dengan penuh harapan yakin dan percaya insya allah apa yang anda ingingkan pasti tercapai.

      Padam
  2. man,
    jangan melenting Allah pasti tidak suka orang yang terburu-buru.

    man,
    faham dulu apa itu UG dan apa itu kerajaan campuran. Nanti ada orang mengatakan man terkeliru. malu man nanti.

    UG setahun selepas isu kerajaan campuran.

    Fakta man
    Fakta man!!
    Fakta mesti betul jangan tambah keliru orang lain. Dosa kering aje

    BalasPadam
  3. kepada sesiapa yg pandai hal2 agama, sila anda masuk ke blog 1asalama, admin blog ini beragama aslama, dimana al-quran dibaca tanpa baris, perhatian dari ulama2 yang mursyid dalam kes ini amat diperlukan, takut ramai yg akan jadi pengikutnya... ini linknya http://1asalama.blogspot.com/

    BalasPadam
  4. aku cucu mamak kutty4 April 2010 4:41 PTG

    hasan ali dan nasa buat pertemuan dgn bloger2 umno tu apa hal...kemudian ceritakan rahsia2 pas kat bloger2 umno....betul ke tindakan mereka tu aduhai batu api....kah kah kah....batu api tentu komen BETULLLLLLLLLLLLLLLLL le apa yg mereka buat tu kan...sebab mereka2 tu ug....Urusan Gila....kah kah kah

    BalasPadam
  5. aku cucu mamak kutty pun sama tak faham cerita sebenar buat tahu-tahu. nanti dikatakan lemah cara berfikir malu sampai kepada bapak kutty.

    Boleh tak baca artikel ini
    http://batuapi-firestone.blogspot.com/2009/12/isu-pertemuan-bloger-dengan-hassan-ali.html

    kemudia datang semula baru buat komen semula. Yang hak dan batil bertemu pasti batil akan tercampak dengan tukang fitnahnya sekali.

    Aku saya choy dulu. Nanti selepas baca datang lagi. Datang dengan hujah.

    BalasPadam
  6. man dan cucu mamat kutty ni..jenis UMNO..cakap pakai tembak..ada bukti ke? kalau setakat perjumpaan dengan ada blogger UMNO sekor, kau ingat pimpinan PAS gila ke apa?

    Dah la dok ulang UG ni...tadak apa-apa bukti pun...kalau ada UG pun kan presiden dah bagitahu akan bawak ke Mutamar...apa kamu semua yang payah paham sangat...kau ingat bila perjumpaan ada blogger UMNO boleh buat UG... kalau payah-payah paham sangat tok sah duk cakap

    BalasPadam
  7. aku cucu mamak kutty4 April 2010 8:16 PTG

    kah kah kah bloger2 pecacai ug dah bloger pengampu......kau ingat klu nasa jadi menteri dlm kerajaan ug tu nanti dapat ke agaknya kau jadi setpol si mat spek gelap tu....enko engko tengok le nanti .....yg akan sokong kerajaan ug tu nanti hanya beberapa kerat pimpinan pas ug aje,ahli23 pas akan terajang out pimpinan pembelot ni....tinggal le kau org bloger2 pecacai dgn pimpinan ug dan juga geng trengganu tu....kah kah kah patut le cikgu pa tu dulu di belasah dan di kurung oleh ahli2 pas besut....kah kah kah geng2 trengganu,ug,batu api,hasan ali and geng with the blogger from umno pengkhianat rakyat ....semoga kau org semua cepat2le sedar....agar kau semua tak termasuk ke loji iwk yg di dalam nya umno dan ahli2 nya sedang bergelumang dgn najis taik

    BalasPadam
  8. aku cucu mamak kutty asyik ingat harta dan pangkat aje. Pasal tu nak jatuhkan Dr hassan Ali pasal CEO dan harta ghanimah.

    Apa Dr Hassan ali dan Ustaz nasha tiada engkau ingat engkau dapat ke. Pasti tulang besi sapu dulu.

    BalasPadam
  9. tak sudah2 songkokputih ni

    dendam kesumat terhdp tb
    hatinya penuh berulat

    BalasPadam
  10. ngeee... abih org PAS dok berbalah. syabas umNo be end. anda berjaya kah kah kah.

    akhirnya mampuih kita semua.

    BalasPadam
  11. aik man.... alih topik pulak!
    Siapa kita ???? geng2 mang & bloggers celaka kot yg akhirnya mampuih? kih..kih...kih....

    BalasPadam
  12. kah kah ... kita semua pakat mampuih gara2 puak2 UG ni la.

    umNO be end suka la bila kita banyak buang masa bercakaran sesama sendiri. depa boleh la relex , g makang angin.

    puak2 UG ni x sedor lagi.

    bakpe , mung ingat puak UG ni boleh la tido sebantal dgn umNO tu. bukan bantal je mung akan tingal spende je nanti .. kah kah kah

    BalasPadam
  13. Kesian tak faham isu sebenar, diputar belit oleh yang berkepentingan dalam PAS akhirnya orang yang tak sepatutnya telah dituduh dengan tuduhan berat.

    Dosa dan pahala tidak lagi menjadi ukuran.

    BalasPadam
  14. salam alaik.. saya melihat isu ini banyak mengelirukan orang yang tidak melihatnya secara berhati2..kerana isu UG yang disalah tafsir... tuan guru dan pimpinan lain jadi magsa.. bersabarlah.. kerana jalan berjuagan ini tidak pernah sunyi dari ujian... biarkan puak2 penentag dan puak yang biadap ini bersuara.. kerana suara mereka akan dibalas Allah.... mereka sesat (keliru) dan menyesatkan orang lain (mengelirukan).

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog