Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Selasa, 15 Jun 2010

Kenapa pilih jadi bangang?

Blogger celaka nampaknya semakin tidak senang dan mula mencari jalan untuk menabur fitnah, mencari simpati bagi meneruskan agenda mereka. Muktamar PAS kali ini selain daripada berjaya menyatu padukan kepimpinan PAS, juga mambantu ahli PAS seluruh Malaysia mengenali siapa sebenarnya blogger-blogger yang menjadi tali barut dalam menyebar maklumat tidak benar bagi tujuan merosakkan imej mana-mana pimpinan yang tidak disenangi.

Wan Ji @ Al Bakistani dalam lamannya telah meletakkan lambang @ logo dengan membuat tuduhan kononnya PAS memusuhi blogger. Apa niat Wan Ji hanya Allah sahaja tahu kerana dia ini tahu pasal dosa pahala. Tak tahu kalau dia sekadar pandai bercakap!


Pembuatan jahat Wan Ji ini adalah berdasarkan maklumat secara tidak rasmi daripada Topeng Perak yang menulis artikel Muktamar PAS Ke-56: "Boikot Media Perdana" Atau "Boikot Blogger Pro Pakatan Rakyat..? kerana dia tidak dapat kad media untuk membuat liputan Muktamar kali ke-56.

Kerja jahat ini pula di sokong oleh seorang lagi blogger menggunakan laman Suwaritimur yang merupakan sambungan lidah Abdul Rahman Talib atau Tulang Besi @ Sluaq Dalam. (Anda boleh baca di sini SARANAN AGAR BLOGGER BOIKOT PEMIMPIN PAS SOMBONG!! )

Sepatutnya tiada masalah, muktamar sebelum ini di Selangor tiada ada apa-apa hal berkaitan liputan media oleh blogger dibangkitkan. Kenapa sekarang nak bising pojie? Tak ada isu lagi ke nak dijadikan isu untuk memburukkan kepimpinan PAS, atau sengaja nak serang Ustaz Idris Ahmad?

Saya pun blogger juga, blogger kecil yang tak terkenal, tapi saya boleh buat liputan dan ambil gambar walaupun saya tak ada kamera canggih untuk amatur seperti Nikon D70s.


Aku hitam putihkan gambar ini malu pasal tak tahu fokus.


Aku hijaukan, semangat PAS.


Ni nak menunjukkan aku berada dalam Dewan.



Ni geng wartawan media.


Aku di pentas pemerhati, guna Nikon 12-24mm f/4 AF-S DX tak mampu nak ambil gambar pojie, Topeng Perak.


Inilah pojie black atau Topeng Perak, blogger Perisik Rakyat yang nama sebenarnya ialah Mohd Fauzi Mohd Azmi, masuk mengguna pas media jurugambar Malaysiakini. Tanya Jimadie Shah Othman dia pasti tahu. (Gambar sengaja diblur atau memang tak tahu guna kamera)

Sebenarnya tak perlu bising untuk mendapatkan kebenaran, jumpalah secara baik dengan mereka yang bertanggungjawab dan ceritakan dengan ikhlas.

Jangan pilih jadi bangang macam Wan Ji dan Tulang Besi @ Sluaq Dalam yang sengaja nak memburukkan suasana.

4 ulasan:

  1. salam.

    1G hanya nk cari publisiti murahan je tu, lagipun dia memang suka kpd pub;isiti. tengok sape plak tok guru usrah depa, ni lah golongan mabuk barbican xhabis lagi, sebab tu duk merapu kat blog hentam pimpinan PAS.

    moga puak2 barbican ini cepat2 dikeluarkan Allah dari PAS. PAS tdk memerlukan 1G dan kawannya...

    BalasPadam
  2. tu ler bro...perasan bnyak sgt la blogger tu...saje nk wat kecoh jer puak2 perasan nih...walhal kalu jd pemerhati pun boleh buat liputan...ke nk jgak pass hat gantung kat leher yg tulis MEDIA/BLOGGER bru bole menulis??? hahaha...

    bro lu dh tgok video aduka "langgar" TG Hj Hadi? komen awal wa mmg lawak giler pasrecond ni bole ganti sepol apek...hahaa mmg bebal tak reti bahasa...UG dah tutup lor!!!

    BalasPadam
  3. pada aku,dunia blog ni makin sempit.Saban hari, beribu agaknya blog2 baru timbul.Jadi sebagai langkah menarik pengunjung ke blog masing2,maka pelbagai kaedah digunakan.Inilah kaedah yg digunakan oleh puak2 'bloggers celaka' ini.Semata-mata utk publisiti,sanggup mereka merendahkan maruah dan tahap pemikiran.

    BalasPadam
  4. Baca yang ni beb... http://perisik-rakyat.com/2010/06/kenapa-pilih-jadi-bangang.html

    Rajin2 call/sms la aku +6017 595 9755

    jangan jadik blogger x de telur beb... baca dan pahamkan... kenapa pilih jadi bangang..?

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog