Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Selasa, 30 November 2010

Kenapa perlu berbolak balik?

Cucu Mak Kilau, salah seorang editor blog Pahangdaily 'akan' menyaman akhbar Utusan Malaysia kerana mendakwa akhbar tersebut memfitnahnya keluar parti sedangkan beliau tidak pernah dihubungi oleh wakil berkenaan.

Cucu Mak Kilau (CMK) atau nama sebenarnya Mohd. Shukri Mohd. Ramli pernah bertanding atas tiket PKR dalam pilihanraya lalu di Dun Kemayan, Pahang.

Sebelum ini CMK ada menyebut 'akan' keluar parti PKR atas berberapa alasan yang malas saya nak ulas di sini. Ramai sangat pimpinan PKR yang semacam 'akan' keluar parti di atas dasar tak puas hati dengan parti. Saya pun tak tahu apa sebenarnya dia orang nak pada parti dia orang.

Setahu saya PAS juga ramai pimpinan tak puas hati dengan parti. Tapi taklah main 'akan' - 'akan' keluar parti. Mereka diam-diam aje dan sambil menjalankan aktiviti secara 'senyap-senyap'.

Kalau ada pun yang bising dalam PAS, itu mesti jenis tak bayar yuran keahlian PAS. Seperti Tulang Besi, ooi dia ni nak saman parti. Tubunh Tabung Guaman. Akhir cerita, duit tabung RM10 ribu lebih lesap entah ke mana. Tak ada audit juga. Saya pun tak tahu ada sesetengah pembaca blog si Tulang Besi buat tak kisah duit Tabung Guaman ini.

Saya rasa engkau orang dah faham apa aku nak kata kepada CMK yang pernah mengemparkan masyarakat internet kerana mencium DS Anwar dikhalayak ramai.

Pasal blognya (PahangDaily) diserang virus pada 10.00 PM 25 Nov 2010 ini pun satu lagi lawak. Saya yang tak ada asas IT pun rasa macam nak tergelak aje. Buatlah lawak lain.

Virus pun dapat bagi amaran. Baik punya virus.


Saya hairan apa pasal, link ini akan ke laman PASPAHANG.ORG?


Tapi kalau engkau orang buka source codenya, engkau orang akan tahu 'silap mata' sebalik kejadian yang ada.

Klik supaya besar dan boleh baca source codenya.

Orang berniaga biasanya 'declare' bangkrap jika tak boleh bayar hutang. Tak tahu apa muslihat http://pahangdaily.blogspot.com/ dalam hal ini.



7 ulasan:

  1. Perjuangan PAS tanpa DAP dan PKR saja yang dapat memertabatkan Islam dan Ketuanan Melayu dinegara ini.

    BalasPadam
  2. Mungkin tungkaran hati tidak memahami kenapa ulama memberikan pendapat tahaluf siyasi adalah jalan terbaik buat masa sekarang.

    Biasanya ulama mempunyai pandangan yang amat jauh dan tajam.

    BalasPadam
  3. Sy setuju dgn Batuapi. Tahaluf Siyasi adalah mengambil jalan yg kurang risiko dari mengambil jalan yg byk risiko. Ia juga bererti, PAS mempunyai matlamat utk tegakkan Islam, dan sesiapa pun yg boleh bantu PAS ke arah matlamat itu, PAS bersedia menjadikannya kawan. Ye lah, untuk menaiki pokok yg tinggi mesti ada tanggakan..Itu yg ramai tak faham..

    BalasPadam
  4. Tahaluf siyasi....mmmm...jangan jadi bahalul strategi udah le....

    Nak naik pokok memang kena pakai tangga.. Tapi nampak gayanya..PAS yang duk jadi tangga..

    Kononnya nak jadi penasihat le kalau PM nye Anuar, TPM nye Kit Siang... Kut jadi melukut kut nanti... Isu beer kat Shah Alam pun tak ternasihat Ronnie Liu...

    Kedah pun tak tertutup kedai judi..Alasannya masyarakat tak sama dengan Kelantan.. Mmmm.....orang Pas memang tak keluar parti...tapi, jangan sampai buat orang tak keluar mengundi...

    BalasPadam
  5. strategi okey cuma yg bangang je tak tahu makna pun tahaluf siyasi,
    nak naik tangga kena pakai tangga, kalau perlu pakai kren kena pakai kren yg jadi masalahnya sekarang yg bahalul dan yang bangang bamyak sangat dok gergaji tangga tu sebab tak boleh cari makan.
    lebih baik melukut dari terus melutut, bukan nak jadi penasihat sekurang ada ruang utk dinasihati bukan bangang turun ke mana mencari salah pas, cakap hebat tapi belakang rumah penuh lalat dengan langau..
    orang pas tetap keluaR mengundi kecuali ada yang bacul tak keluar mengundi kerana tersalah sangka antara lif dan tangga

    BalasPadam
  6. PAS tak akan jadi tangga sekira kita bekerja kuat pastikan 70 kurusi yang dipetandingkan itu menang semuanya.

    BalasPadam
  7. Umpama kita berpakat nak pergi mancing, ikan belum tentu dapat, kecil atau besar tak tahu lagi, tapi sudah sibok nak masak ikan itu macamana. Tunggulah dapat ikan dulu.

    Rule of the thumb, 1. kumpulan mana yang paling banyak dapat kerusi dan di kalangan majoriti Melayu yang paling ramai.....2. perlu medapat perkenan Agong atau Sultan.

    Jadi kerja sungguh2 dulu bukan bincang sungguh2 siapa nak jadi PM.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog