Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Isnin, 3 Januari 2011

Jika Kamera @ HP berkamera ada zaman Nabi

Petang ini tak berapa sihat, agak letih.. Mungkin sebelum ini kurang tidur. Bagi orang tua macam saya berjaga malam tidak begitu bagus. Semalam pukul 12 saya dah tidur, tapi hari ini masih letih.

Walaupun letih tidak bermakna saya tidak boleh menulis menolak fitnah golongan penyebaran berita dan maklumat palsu di internet bagi menjatuh kepimpinan ulama yang ada sekarang. Fitnah adalah musuh gerakan Islam yang wajib diperangi walaupun sakit sekalipun...

Oleh kerana letih saya rasa, kita berbincang santai sahaja kali ini. Ya bincang pasal kamera digital atau HP berkamera.

Kalau zaman Nabi s.a.w. telah ada kamera, agaknya bagaimana ulama nak bahas ada foto Nabi, boleh atau tidak? Boleh tak foto Nabi dibuat 'seperimpose'? Atau saja-saja edit kita ada bersebelahan dengan Nabi dan dijadikan wallpaper di PC atau notebook kita?

Anda boleh fikir.
Saya tinggalkan untuk anda berhujah dengan akal anda.

Ok

Zaman perang antara Nabi s.a.w. dengan Abu Jahal musuh ketat Islam yang juga anak beranak Nabi s.a.w. kita diberitahu masing-masing berdoa kepada Allah untuk menghancurkan antara satu sama lain. Nabi berdoa kepada Allah. Abu Jahal juga berdoa di Kaabah untuk menghancurkan Rasulullah. s.a.w.

Abu Jahal musuh Rasulullah s.a.w. no satu tapi pelik dalam Al Quran tak ada pun nama Abu Jahal. Yang ada Abu Lahab, yang ada paling banyak ialah sifah munafik. Allah terang panjang lebar dalam surah Al Baqarah orang menafik yang ada bersama dengan kita, tapi hatinya buruk dengan penuh permusuhan. Kerjanya melagakan antara satu sama lain dengan kata-kata manis kononnya untuk kesejahteraan Jamaah Islam.

Kenapa ?
Ini pun anda boleh fikir sendiri.

Balik pasal kamera, kalau zaman nabi ada kamera atau HP berkamera, Abu Jahal sedang berdoa di Kaabah untuk memusnahkan Gerakan Islam (Nabi) maybe ada orang yang sempat ambil gambar untuk dibuat hujah dalam penulisannya.

Gambar itu mungkin "semacam" di bawah!! Ini sekadar pendapat ilusi saya semata-mata! Tiada kaitan dengan yang hidup, yang nak mati atau yang telah mati. Jika ada itu secara kebetulan sahaja.

11 ulasan:

  1. ni acara cium kaabah ni .. jgn main main ba, nanti hang kena doa di haji ni. bukan semua org boleh cium kaabah. nak tengok kaabah belum tentu

    BalasPadam
  2. Ada cium kaabah ke?
    Setahu aku cium hajarul asward!

    Nanti aku dapat penjelasan daripada ulama muktabar Syeikkhul Wan Ji, mesti ada fatwa baru.

    BalasPadam
  3. sekurang-kurangnya Tulang Besi dapat jugak cium hajarul Aswad dengan izin Allah...

    yang kau tu dah tua nak mampos penah ke walau sekali dijemput Allah jadi tetamuNya kat Mekah?...

    dari gaya bahasa ko ni cakap macam Yahudi Bani UMNO je?...

    hehehehe.....

    BalasPadam
  4. Klau kita boleh fikir kalau2 zaman nabi ada HP ,orang lain pun boleh fikir kalau zaman nabi ada jet atau lain-lain lagi

    Setiap nabi dilahirkan pada zaman-zaman tertentu dengan latar peradaban yang berbeza ada hikmah .

    Nabi Nuh A.S- kapal dizahirkan bagi menyaingi kejuruteraan dan teknologi ( sesetangah pengkaji menyatakan zaman pencapaian tamadun yang tinggi sehingga bidang pesawat terbang!)
    Tamadun manusia hancur dan kutub bumi beralih seiring dengan perubahan muka bumi selepas taufan Nuh

    Nabi Musa A.S -tongkat dizahirkan bagi menyaingi tukang-tukang sihir masa tukang-tukang sihir termasyhur

    Nabi Muhammad S.A.W -Al Quran dizahirkan semasa sastera Arab mencapai kemuncak keagungannya bagi mengatasi keindahan bahasa para sasterawan

    Namun semua hikmahnya lebih dari itu (sama ada kita sedar atau tidak)


    Allah berkuasa atas tiap sesuatu, sebelum diadakan wujud. Perancangan Allah mendahului perancangan makhluk

    BalasPadam
  5. ada gak pencacai tulangbesi@bani quraish umno, woii bangang haji tulangbesi cium kaabah le, lu ni nk jadi pencacai pun tengok dulu baca dulu ulamak hang menulis. dia tulis cium kaabah tu baagang dri percakapan kau ni nampak sangat bangang mcm tulangbesi gak. lu pun pernah pi mekah dari gaya sekalipun pernah.

    BalasPadam
  6. Hebat tuan batu api, mukaddimah dengan ending langsung tak dapat dijangka... Saya tak dapat menahan diri daripada tergelak agak lama juga... Ini lebih hebat daripada tasybih maqlub yang sebenar!

    BalasPadam
  7. Wah.. Batuapi@firestone dah jadi begitu popular dlm blog Wanji@Al-bakistani. 5 entri terakhirnya tidak ketinggalan menyebut dan mendakwa Batuapi@firestone sebagai Suhaimi Embong. Ustaz Wanji nampaknya begitu yakin dengan dakwaannya walaupun Batuapi@firestone sanggup bersumpah menafikannya. Selepas membuat pertimbangan, saya lebih mempercayai Batuapi@firestone daripada Ustaz Wanji... silapkah saya?

    BalasPadam
  8. Allah adalah tempat kita memohon. Jangan mudah menuduh. Tersilap tidak menuduh tu lebih baik daripada tersilap menuduh. Wan Ji tak sekolah pasal perkara ini.

    Mati dia tak lepas dia nak jawab dihadapan Allah. Kalau ikut pengajian kitab ini dipanggil manusia yang bengkrap di akhirat.

    BalasPadam
  9. cucu datok mandaliar3 Januari 2011 11:08 PTG

    KLU NAK DI GOLONGKAN SEBAGAI MUNAFIK....GENG UG TU LE YG TERANG2 MUNAFIK...CKP DAH TAKDE UG...TAPI MASIH TERUS ANGAN2 NAK UG UG UG UG UG ...KAU BATUAPI LAGI BESAU KAU PUNYA MUNAFIK....KAU KATA WAN JI MUNAFIK...TAPI KAU LE YG MUNAFIK...BLOGER PECACAI GENG2 UG....MAKAN DUIT UPAH HARAMMMMMM TUUUU

    BalasPadam
  10. dah la nizam sian wa tgk Lu hahaha

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog