Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Isnin, 20 Ogos 2012

Sekarang jual monyet pula?

Bila tua, sukar untuk bergerak, malas untuk berjalan-jalan. Paling senang tinggal aje di rumah. Kalau ada yang datang layan. Raya Kedua dah mulai rasa merindui keyboard dan skrin monitor.

Bila lihat skrin monitor teringat dan terkenang dengan 'geng-geng blogger celaka', apa cerita dia orang sekarang. Bala tuhan akibat daripada fitnah dah kena ke belum?

Nanti orang kata kasar Batu Api?

Tak kasar sebenarnya kalau kita beriman dengan Allah dan Rasul kerana Allah memeringatkan kita dalam ayat-ayatNya melalui Nabi kita.

Nabi Muhammad SAW ada bersabda yang bermaksud: “Takutlah kepada doa orang yang dizalimi kerana sesungguhnya tiada hijab atau penghalang di antara doa mereka dengan ALLAH SWT.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)


Apa khabar Tulang Besi @ Sluaq Dalam. Nampaknya laman dia telah menjual monyet. Takkan tak boleh bayaq sewa domain? Berapa duit sangat pun.

Dulu merempak minta duit untuk nak balik Malaysia. Walaupun gaji 6 X gaji YB Hussan. Dapatlah RM1400. RM400 tu dah tahu ke siapa yang bagi? (Gaji 6 X Exco masih minta sedekah). Lepas tu buat tabung guaman. Dapat pula RM10,000.00 Duit tabung guaman entah ke mana? (Mana perginya wang puluhan ribu Tabung Guaman?)

Jika kita seleweng duit orang ramai mamang kita akan dapat bala. Tambah pula kita suka fitnah sesedap mulut. Itu pun mengundang bala. Allah pasti akan membalasnya melainkan kita kena minta maaf dengan orang yang kita fitnah. Kita juga kena heboh kepada semua orang yang dah termakan fitnah kita macam anak tenuk sama dengan Hussin.

Dalam menyambut Hari Raya Aidilfitri ini saya menyeru kepada Abdul Rahman @ Tulang Besi @ Sluaq Dalam untuk bertaubat meminta maaf atas semua kesalahan yang lalu. Anggaplah apa yang Allah timpa kepada kita sekarang ini adalah suatu pengajaran agar kita boleh bertaubat. Ini bermakna Allah masih sayang kita!!

Allah masih bagi lagi ruang dan gunalah ruang ini sebelum ajal memanggil untuk kita sama-sama membaiki apa yang tersilat sebelum ini. Anggaplah apa yang sudah berlaku yang menimpa itu sebagai suatu pengajaran yang mana Allah masih sayang kepada kita semua.

Ambil keberkatan sebulan ramadan sebelum ini dan Raya yang mulia ini untuk mengembalikan keharmonian Jamaah Islam SeMalaysia.

ZainulFaqar satu negeri dengan saya pun rasa faham tentang hadis di atas, apatah dia kan orang agama. Nanti saya sembang pasal Zainul jika Allah bagi kesempatan.

 

6 ulasan:

  1. Lu pon merindu jugak kat ironbone hahaha

    BalasPadam
  2. kapt_shiqaqi, bukan rindu tapi kesian. ironbone bukan Karpal (maksudnya ironbone Islam). Kita kena ada sifat kasih sayang sesama mukmin. Jadi saya kesiannya juga kepada mukmin yang suka buiat fitnah. Nanti terkena doa tak ada pertolongan yang mampu membantu.

    BalasPadam
  3. Mazwandi Mutaffa, saya tak tidur. Saya masih aktif tapi dalam keadaan berehat. Bahasa komputer disebut 'saspen'. Bila ada yang sentuh keyboard atau mouse kita terus menyerang!!!

    BalasPadam
  4. tunggu punya lama... masih x buang dr bookmark... cuma x subscribe feed jer... :)

    jangan tido lagi...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog