Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Khamis, 18 November 2010

Najib sembuh sakit perut, Chua Soi Lek pula kena Alzheimer

DS Najib baru sembuh daripada sakit dan mula bertugas. Beliau nampak ceria. Urusan kerajaan tidak lagi "bengong" kerana isteri yang banyak mewakilinya dalam semua hal.

Tak sampai seminggu Chua Soi Lek pula terkena penyakit Alzheimer. Dalam satu kenyataannya di Twitter Chua ada menulis "Disebabkan Hari Raya Haji, semua kedai nampak tertutup untuk sambutan ataupun ini adalah arahan daripada majlis tempatan? Ia sunyi di Kota Bharu,"

Rasanya dah berpuluh tahun, bila cuti banyak kedai tutup. Bukan sahaja di Kelantan, malah negeri-negeri lain. Kalau dulunya di Penang, bila Tahun baru Cina, kalau tak ada kedai Mamak, jawabnya tak ada gula dan beras untuk berminggu-minggu kerana masyarakat Cina "raya" sakan.

Kalau nak kata Chua Soi Lek tak tahu tentang 10 Zuhijjah (Raya Kurban) ini cuti umum, dia ini adalah bekas Menteri Kesihatan. Ekkh taraf menteri pun tak tahu pasal cuti Raya Haji ke?

Melainkan dia terkena sakit Alzheimer. Penyakit yang julung kalinya, ditemui oleh Dr. Alois Alzheimer pada 1907. Alzheimer digolongkan ke dalam salah satu daripada jenis 'dementia' yang dicirikan dengan melemahkan pertuturan, kewarasan, ingatan dan pertimbangan. Penyakit ini juga membuatkan perubahan personaliti dan tingkah laku yang tidak terkawal.

Sebelum MCA lebih parah dipimpin oleh seorang yang berpeyakit adalah lebih baik puak-puak UMNO/BN berhati-hati kerana kenyataan-kenyataannya akhir-akhir ini banyak menimbulkan kontroversi agama di negara ini.

Mana PERKIDA? Mana Ibrahim Ali? Mana juara agama?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog