Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Isnin, 29 Mac 2010

Orang yang menulis surat ini telah dipecat?

Tertarik saya dengan satu artikel daripada Husin Lempoyang "Krisis dalaman PAS: Mari Merenung Kembali". Artikel ini telah menjadi satu kecohan besar dalam organasasi PAS akibat beberapa fakta maklumat yang sengaja di"putar belit".

Tapi Allah Maha kuasa dan jika kita beriman dengan Qada dan Qadha, doa orang yang teraniya tidak hijab maka orang yang menulis artikel itu bagi pihak TGNA telah dipecat sendiri oleh TGNA.

TGNA kata hanya pertukaran biasa tapi setiausaha politiknya Anual Bakhri Haron berkata lain. Anda akan faham cara bercakap TGNA dalam media.

Jika anda teliti dari segi bahasa. Jika anda faham organasasi takkan Mursyidul nak marah orang bawahnya perlu menulis di internet seperti blogger celaka (blogger celaka adalah perkataan TGNA juga yang saya guna pakai)

Petikan tulisan TGNA 15 Januari 2010 adalah di rujuk;


KOTA BAHARU, 15 Jan (Bernama) -- Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sekali lagi mengulangi kritikannya terhadap penulis blog yang lebih dianggap sebagai mengumpat daripada memberi ilmu kepada pembaca.



Katanya tulisan blog banyak bersifat mengumpat orang lain dengan pelbagai isu dan meminta rakyat menapis maklumat yang tidak mendatangkan ilmu yang disalurkan oleh penulis dalam blog masing-masing.


"Blogger yang macam ini bukan boleh nak tambah ilmu, kerana banyak dok mengumpat orang. Kalau blogger boleh tambah ilmu tak apa," katanya ketika menyampaikan kuliahnya di Dataran Ilmu, di sini, pada Jumaat.


Baru-baru ini, Nik Aziz, Mursyidul Am PAS itu, menyifatkan penulis blog yang cuba melaga-lagakan pihak tertentu khususnya dalam politik PAS Kelantan sebagai 'blogger celaka'.

Pasal tu Dato' Harun Taib kata itu bukan tulisan TGNA, pasal tulisan itu tidak menepati adab dalam Harakah Islamiyyah.

Orang yang boleh berfikir akan mengetahui apa yang sebenar.

3 ulasan:

  1. surat ini yg berlegar di laman sesawang taskforce13, alibangan, yang dikeluarkan oleh harakahdaily dulu tu, diambil oleh pihak musuh dan diulas dengan fitnah, bangganya jadi wartawan pas, dapat uli taik babi dengan beer tanpa alcohol=taskforce13, menuliskan tu seni, cakap berlapik memang lidah tok guru cakap tak berlapik lidah blogger celaka

    BalasPadam
  2. Salam...alahai anual bakri ni...bersyukurlah anda...kerana dapat gunakan nama TGNA untuk lariskan syarikat buku anda.

    BalasPadam
  3. Tajuk 'Pandang sisi oleh TGNA' sikit punya menonjol. Nama penulis betul kadang2 susah nak perasan.

    Berminat dengan sebuah buku sebab ingatkan TGNA yg tulis. Nasib baik kawan tegur itu buku orang lain. Nama TGNA macam jadi tangkal lariskan jualan.

    Patut kalau setakat TGNA tulis 2-3 helai, tak payah letak nama dia. Orang terkeliru. Boleh jatuh hukum menipu dalam perniagaan. Bukan mutlak, tapi 'boleh'.

    Tahniah kpd Wan Nik.. Semoga ada perubahan kepada 'pembantu2 TGNA'.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog