Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Jumaat, 16 April 2010

Ulas Pasal Rangking Blog

Nampaknya setelah gagal untuk menjawab persoalan dan fakta yang diberikan, dalam tempoh gencatan pun mereka menyerang, perangai sebijik macam Isreal yang menyerang Hamas dan Rakyat Palestine.

Ada orang nasihatkan saya komen-komen di blog jangan dilayan sangat, nanti hilang wibawa. Tapi saya berlainan Pendapat pula, apa guna dibuka komen jika dibiarkan begitu sahaja. Oleh itu saya lebih suka mengambil sikap meraikan pendangan komen walaupun ada yang menyamar berbagai nama tetapi sebenar hanya seorang dua sahaja. Teknologi terkini ilmu IT boleh mengesahkannya.


Ada yang komen pada artikel saya berlainan dengan apa yang ditulis hanya semata-mata untuk menghina dan memburukkan imej laman ini. Saya bawa kan petikannya untuk tatapan pembaca;

aku cucu mamak kutty berkata...

dlm top rangking blog pakatan rakyat....
langsung tak tersenarai blog batuapi.....kahkahkah....sah sah sah le
blog batu api ni bukan blog pakatan rakyat.....akan tetapi batuapi bloger tajaan
umno yg diwujudkan untuk bantu ug,nak cover line konon...taik klu tutup
pun....taik tak nampak tapi bau tetap bucuknya....kahkahkah....tak
caya....tengok top rangking blog pakatan rakyat dlm blog
CENAGAU.....kahkahkah....blog pecacai ug ni tak di iktiraf langsung sebagai blog
pakatan pun.....kahkahkah....lobang dah pecah....kuntut dah bau....ketiak dah
bacin....kahkahkah.....teloq dah nak menetas....lahir le ....ug+BURAGAS=ENAM
JAHANAM.....KAHKAHKAH

Dia menulis menggunakan nafsu, bukan mengunakan akal dan pengetahuan. Bagi yang berpengetahuan, sesuatu perkara akan diselidik kesahhannya, ketetapatannya, kejituaannya dengan mengunakan pengetahuan.

Rangking Blog sebelum ini dikendalikan oleh PerakEkspress saya sebenarnya kagum dengan kesungguhan yang dilakukan kerana teguran dan komentar MSK dalam rangking ini membantu membentuk motivasi kepada blogger agar bekerja keras.

Ini adalah usaha murni.

Walau bagaimanapun masih ada beberapa keraguaan daripada rangking ini tetapi sepatutnya saya tak perlu panjangkan kerana ini tidak membantu. Oleh kerana wujud serangan menggunakan usaha murni MSK dan diikuti oleh blog Cenangau, maka saya perlu memberikan pendapat saya pula.

1. Rangking Alexa bukanlah satu-satu ukuran untuk menunjukkan rating sesuatu laman, banyak lagi syarikat lain boleh digunakan. Alexa mungkin baik tetapi ada beberapa kesahahan dalam menentukan hits perlu di ambil kira.

Rating juga dikira pada 3 bulan operasi. Jika anda menggunakan blogspot, walaupun anda daftar hari ini, blog anda akan dikira telah daftar pada 31 Julai 2000. Ini adalah tarikh blogspot. Pengguna blogspot ada kelebihan dengan menggunakan rangking yang dibuat oleh Alexa.

Lihat blog saya di bawah sebagai bukti. Lihat di sini http://www.alexa.com/siteinfo/batuapi-firestone.blogspot.com# (kalau anda nak semak blog anda hanya sila guna URL ini dan hanya tukar alamat blog sahaja. Biarkan tanda # dibelakang)

2. Untuk mengukur sesuatu blog anda perlu melihat pencapaian blog itu dalam sesuatu masa mengikut sistem audit. Pasal itu jika anda berniaga anda perlu ada audit. Kerajaan sekarang telah melaksankan sistem auditan dalam semua gerak kerja semakannya.

Blog batuapi-firestone, jika dilihat pada pencapaiannya sebulan yang terakhir cucu mamat kutty dan Tulang Besi mesti terkejut beruk!! Sila lihat pada link yang diberi di atas atau pada gambar di bawah:-

aku cucu mamak kutty dan geng Task Force 13, 900% meningkat dalam masa sebulan sahaja. rasanya komen anda tidak terjejak di bumi yang nyata.

Saya pun tak pernah melihat prestasi blog ini, kerana saya menulis atas tanggungjawab. Jika mereka yang disebut oleh Tok Guru Nik Aziz sebagai "Blogger Celaka" kembali kepangkal jalan dan menulis dan mengkritik siapa sahaja tanpa mengira bulu, jika Dr Hassan Ali salah kritik dia, jika Hussan Musa silap tegur dia dan PAS menjadi parti yang disegani tanpa ada puak itu dan puak ini, InsyaAllah blog ini juga tidak akan wujud dan batu api yang kadang kala kasaq tegurannya akan hilang ditelan zaman.

3. Balik semula pasal rangking yang dibuat oleh laman Cenangau, dia ikut rangking antarabangsa, bukan rangking Malaysia, pasal itu kedudukan dia terkeliru. Misal kedudukan laman AdukaTaruna dan laman Greenboc juga akan nampak berbeza jika ikut rangking antarabangsa. MSK buat ikut rangking Malaysia.

4. Rangking juga dibuat mengikut niat pembuat, misalnya MSK tidak memasukkan laman TranungKite dan Detikdaily dalam rangking blog Pakatan Rakyat juga boleh menunjukkan tanda tanya kepada mereka yang berfikir.

Katakan TKO dan DD tidak dimasukkan kerana dia adalah portal bukan blog. Habis kenapa Utara Online dimasukkan? Buletin Online juga dimasukkan sedangkan BO adalah laman berita rasmi yang ada pekerja sepenuh masa?

Saya berpendapat, sekadar pendapat sahaja jika TKO dan DD dimasukkan rangking no 1 dan 2 akan dikuasai oleh dua laman ini. Blog Hishamuddin Rais Tukar Tiub tidak akan berada dirangkin no. 1.

Atas dasar ini, MSK mungkin tak begitu suka dengan TKO dan DD maka tak dimasukkan supaya tak nampak bahawa yang menguasai media berbahasa Melayu ialah GENG PERPADUANG kata Tulang Besi, tak begitu??

5. Saya kata rangking dibuat Alexa tak betul. Apa hujah batu api dalam hal ini? Ok saya akan ambil dua blog untuk dibuat perbandingan dan kedua-dua ini adalah dalam carta yang dibuat oleh MSK. Satunya ialah Utara Online dan satu lagi ialah blog greenboc.

Kenapa saya pilih greenboc tak pilih blog Rahman Seluaq dalam. Jawapan mudahnya greenboc adalah yang cukup mahir dalam ICT antara mereka (tapi memang bodoh dalam perlembangaan PAS) dan Rahman Seluaq Dalam adalah manusia paling bodoh dalam ICT. (Takkan dia kata saya boleh akses database maklumat rahsia PAS, hanya yang bodoh ICT boleh kata demikian).

Blog greenboc yang oneline ialah 30 - 70 purata dan kadang kala lebih jika berlaku sesuatu isu, manakala laman UtaraOnline pula antara 220 - 500 dan boleh mencapai lebih. Tapi dari segi rangking Alexa blog Greenboc lebih tinggi rangkingnya berbanding dengan UtaraOnline.

Kenapa?
Anda jawab sendirilah. Lihat gambar perbandingan di bawah. Kalau tak nampak atau buat tak nampak, sila klik gambar di bawah untuk paparan lebih besar!!




Kalau tak ada ilmu dalam sesuatu perkara, tak ada fakta tak payah buat komen buat malu sahaja. Siapa malu, mak bapak anda juga!!

15 ulasan:

  1. bukan malu mak bapak dia, buat malu kumpulan ratib UG je dia ni, kasihan cucu mamak kutty ni, jadi pengikut pun bodoh, pi belajar it dengan tulangbesi tu, nak lagi afdal dan mujarab, rendam suar dalam tulangbesi buat mandi dan minum, baru cerdik sikit.

    BalasPadam
  2. Kumpulan ratib UG tak sesuai KK
    aku rasa bagi nama KUMPULAN SELUAQ DALAM
    apa macam bagus tak bunyinya?

    BalasPadam
  3. Lol..main ranking pulak.

    Saya baru check ranking. Di Malaysia 19,776. Xenan 47,418. BA pun lagi tinggi. Tapi Xenan masuk Top 100 oleh Cenangau. Saya tak masuk pulak.

    Mungkin kita tak masuk list sebab kita pro Perpaduang kot. Hahahaha..

    Maaflah ACMK, saya tak minat kejar ranking. Lagi2 ranking alexa. Ranking Alexa boleh jadi bias kalau kita install toolbar. Saya pernah cuba dalam blog lain. ACMK mungkin tak tahu ni sebab nampak sangat buta ICT.

    Saya setuju dengan BA,

    Saya pun tak pernah melihat prestasi blog ini, kerana saya menulis atas tanggungjawab. Jika mereka yang disebut oleh Tok Guru Nik Aziz sebagai "Blogger Celaka" kembali kepangkal jalan dan menulis dan mengkritik siapa sahaja tanpa mengira bulu, jika Dr Hassan Ali salah kritik dia, jika Hussan Musa silap tegur dia dan PAS menjadi parti yang disegani tanpa ada puak itu dan puak ini, InsyaAllah blog ini juga tidak akan wujud dan batu api yang kadang kala kasaq tegurannya akan hilang ditelan zaman.

    Blog Ali Zaidan juga tak perlu wujud jika anai-anai tidak ada. ACMK jangan bimbang!

    BalasPadam
  4. BA,AZ,PB dan yg sewaktu dgnya.... puok blogger celaka nih bukan leni je ade, sejak dulu, kini sehingga kiamat akan ada org2 yg berperangai blogger celaka, nama sahaja berubah selari dgn perubahan zaman...bila ada blogger celaka akan ada blogger spt tuan2 semua, jgn risau, Allah akan tetap menolong org yg menolong agama Allah, jika tuan2 sudah berenti berjuang dlm maya ini, tetap akan ada org yg yg akan menggantikannya sehingga semua kita bertemu dgn Allah SWT disuatu masa yg telah ditetapkan olehNya.

    BalasPadam
  5. sorry sahabat seperjuangan, aku mencemar gencatan senjata, tak sengaja tertembak ke arah tulangbesi, aku tak tahan tengok fakta gila yang tulangbesi sebarkan, mohon maaf sahabat semua.

    BalasPadam
  6. kenapa pentingkan ranking
    budak2 bloger celaka tu mmg bodohlah
    yg penting bukan ranking tapi mesej dan fakta

    sebab tu budak2 bloger celaka tu menulis macam sial
    semata2 nak kejar ranking sial mak bapak dia punya

    cucu mamak kutty tu lg bodoh
    kalau tgk cara bahasa dia ..kita tau la takat mana iq dia
    pandai lagi mamak roti canai kat pwtc

    BalasPadam
  7. aku cucu mamak kutty17 April 2010 pada 12:25 PG

    kah kah kah ...aku komen yg blog batu api tak termasok dlm rangking bloger2 pakatan rakyat....jadi blog batu api bukannya bloger pakatan rakyat....yg kau pi merapu pasal carta rangking pasal ALEXA kenapa...aku nak beritahu supaya pecacai yg masok komen kat blog kau yg kau ni tak di terima sebagai bloger pakatan rakyat.....mungkin atau kau ni ...dari bloger pembela negara ....agaknya....kat situ ada parpu kari,gomo,abe mie terjah ...dot dot dot....kah kah kah....memang le sah kau ni bloger upahan yg entah datang darimane agaknya yg di upah oleh geng perpaduang....untuk cover line le tu....kah kah kah jgn marah.....jawab jawab jawab....ni ada lah hujah acmk yg dapat memastikan yg kau ni bukan bloger pakatan rakyat....sebab org tak kenal kau sape....entah2 kau ni kamal@nathan agaknya....dia tu pun bloger juga ....dia boleh umno ..sebab nama dia kamal....boleh mic sebab nama dia nathan.....kah kah kah ...jawab jgn tak jawab.....kau ni kan bloger bijak....klu kau bodoh ...takkan le ada geng2 yg nak kau jadi bloger.......aikk....bloger upahan le ni....upah dgn apa ye.....dgfn kemewahan ke.dgn harta benda ke....dgn janji ke.....mungkin jawatan yg tulang besi tak dapat dijanjikan untuk batuapi ....kahkahkahkahkahkahkah.....

    BalasPadam
  8. Aku dah cakap IQ kor tahap rendah
    Dah di tulis kenapa TKO dan DD tak termasuk
    adakah TKO & DD bukan laman Pakatan Rakyat

    Stupid!!

    BalasPadam
  9. aku cucu mamak kutty17 April 2010 pada 1:10 PG

    kah kah kah...aku stupid memang patut...sebab tu takde sape2 nak upah aku jadi bloger pecacai.....biar le kita stupid ...asal jgn jadi bloger pecacai...makan upah....kahkahkah....lagi lebih baik kau ambik upah panjat pokok kelapa petik buah kelapa pun dapat rezeki halal....kalu kau jatuh pokok tu...dan kau mampos tergolek...mati kau tu mati dlm pahala...krn mencari rezeki halal....klu pandai tapi jadi pecacai...buat malu mak bapak kau aje...sebab jadi pecacai...buat menghabiskan duit mak bapak kau aje hantar kau piu sekolah....kahkahkah.....anak2 mcm termasok dlm kategori....SI TENDANG.....kahkahkah

    BalasPadam
  10. kor bukan ambil upah panjat kelapa
    kor ambil upah kutip seluaq TB

    berapa sen kor dapat tu kira hahl juga ya!!
    rupanya TB ada hamba abdi!!

    Patut bergaya sakan TB

    BalasPadam
  11. cucu mamak kutty dah mengaku dia stupid,bangang dan pencacai, org bijak tak panjat pokok kelapa, org bodoh mcm cucu mamak kutty je jadi balaci, kasihan cucu mamak kutty, ni umno bahagian taman melawar ke, mak bapak bagi kau belajar, lu duk sibuk memaki orang siang malam, mak bapak kau siang malam duk mencarut ke sampai kau kenan macam ni, tak dapat makan mencarut memaki, tak dpt minum maki, siang malam duk maki, hebat lu ni dah jadi wirid, solat pun maki gak ke

    BalasPadam
  12. aku cucu mamak kutty17 April 2010 pada 10:33 PG

    betrul memang kau batuapi...kau tuduh aku kutip seluaq dalam tb tu pun kan ke satu fitnah....kahkahkah...bloger pecacai yg dah kehabisan modal....kahkahkah ....api dah nak padam.....dari kau jadi batu api lebih baik kau jadi batu jalan....ada juga manafaat kat umum....kahkahkah.....org tak kenal kau....kau ni entah sape2....dak selan yg suka main sms tu ke, dak wardi anak pak kop tu ke,atau dak avan ke....atau dak nacha tu ke....kahkahkah,......menyamar le ye...lama2 lobang pecah juga tu.....halimunan le tu konon....kahkahkah.....

    BalasPadam
  13. Dapat 200 rupiah cucu mamak kutty hari ini TB bagi reziki halal!!

    BalasPadam
  14. Dapat beli seluaq dalam baru
    cucu mamak kutty dapat underware baru ye ye!!

    BalasPadam
  15. relaks..blogger kena jaga adab dan profesionalisma. Jangan buat pembaca hilang kepercayaan pada blogger..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog