Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Isnin, 3 Mei 2010

RM4 Juta, Task Force 13.. sekadar renungan sinis

Ramai bertanya, kenapa tak menulis. Hilang atau bertapa? Sukar nak jawab tapi saya sentiasa membuka dan melayari internet. Untuk permulaan sebagai memanas ejin kereta suka mengulas pasal isu RM4 juta untuk projek gerak saraf melemahkan Tun Abdullah Ahmad Badawi semasa beliau menjadi Perdana Menteri suatu masa dulu.

RM4 juta diberikan kepada Kickdefella untuk mengurus GMC. Jarang berlaku kepada mana-mana blogger yang boleh mendapat wang sebanyak itu dalam suatu urus niaga. Kickdefella boleh dikatakan antara blogger Task Force 13 yang paling kaya.

Penarik Beca pula tak kaya mana, merepak juga. Kadang kala nak bayar bil handphone pun terpaksa bermanggi. Masa usrah barbican adalah makan sedap sedikit, itu pun Wan Jo atau Wan Ji, keturuanan tok sheikh sebelah Petani ini yang bergilir bayar.

Kalau ada bawa Hj Mahfuz atau YB Salahuddin legalah Wan Jo.. Kena sembelihlah dua orang YB ini.

Tulang Besi @ Seluaq Dalam pula gaji 6 kali gaji Husam tapi merempak minta sedekah untuk sara hidup. Tabung Guamannya adalah satu cara nak dapatkan wang mudah.

Pasal RM4 juta, kata Husam mungkin UMNO yang bagi. Kata Kick kena siasat.. Kata Tulang Besi cabar dedah. Kata Perisik Rakyat (kawan baik dengan Kickdefella dan pernah berjumpa) yang juga members Task Force 13 pun sama cabar juga.

Ada 13, kita terpaksa sebut beberapa dulu. Yang lain kita bincang jika mereka minta.

Mereka dah jadi anjing (minta maaf ini peribahasa sahaja) sedang berebut RM4 juta sepatutnya diagihkan sesama mereka untuk menjadi gerak saraf, merancang untuk menaikkan seseorang dan menjatuhkan lawan politik.

Kata orang barat, politik kotor. Musuh boleh jadi kawan, kawan boleh jadi musuh. Dalam usrah atau tamrin boleh makan setalam, tapi luar usrah dan tamrin kita merangcang siapa dikalangan kita patut memimpin. Syura sudah tidak ada dalam kamus lagi.

RM4 juta ini juga akhir membongkar cakar mencakar antara mereka yang menjadikan jamaah bukan lagi mengikut sunattullah tetapi hanya mengikut akal perancangan sahaja.

Drama tragedis ini akan membongkar siapa lagi yang akan menjadi mangsa dan perangkap manusia yang bernama pena kickdefella. Manusia hati jernih berfikir sahaja akan mengetahui akan natijah disebalik RM4 juta ini.

1 ulasan:

  1. mung ado lagi...
    gua ingat dah ilang dan kenyang mkn dkt ulu selangor...
    geng UG dpt banyak habuan tgk.. ngee

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog