Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Khamis, 17 Jun 2010

Fiksyen Langgar Hadi versi 3D

Suatu hari Aduk @ Kaduk dan isterinya berkereta untuk ke projek Langgar Hadi. Odyssey (nama orang) mengikuti dari belakang dengan sebuah kamera sony Handycam yang dimenangi peraduan dalam peraduan teka bola 5 tahun lalu (bukan judi bola).

Tiba-tiba isteri Aduk bersuara dengan terketar-ketar, "Be datang ni". Aduk menjawab "Datang Gapo?" (lorat kelete yang dipelajari 2 bulan lalu).


"Dateng oreng puanlah, pek tak bawa"

Marah Aduk kerana terlewat nanti mungkin Hadi sempat mengelak diri, gagal rancangan langgar dah masuk Cubaan ke-19.

Ternampak Mydin Mall di hadapan, terus aje Aduk membelok dan parking betul-betul di atas tanda orang cacat dengan fikiran terlayan bahawa aku pun cacat juga, cacat otak!

Si Odysssydotcom dengan kameranya terkejut sakan, berkata "Nantang Bengong, nok gi mano pulak ning?" (versi Terengganu)
Aduk terus melulu masuk ke Mydin Mall nak beli pek isterinya..
Tiba dihadang oleh kaki terjah di pintu masuk Mydin dengan perempuan cantik.

"Encik, encik berhenti sekejap, 1 minit aje"

Aduk jawab sambil tak pandang.. "Nak cepat ni"

Awek promoter berkata lagi "Encik try rasa dulu kerusi ngurut ni!"

"Tak boleh jawab Aduk dengan nada makin tinggi"

Awek promoter hadang Aduk sambil menunjukkan brosur Kerusi Mengurut Ogowa Model baru DX233

Aduk naik angin terus dicekiknya awek promoter sambil bertepik "Celeko engkau, nanti basah kusyen kereta aku siapa nak basuh?"

Esok terpampang di akhbar Sinar Harian dan Harian Metro. Seorang Blogger telah mencekik gadis prometer Ogawa.

Polis juga mencari seorang bernama Odyssydotcom yang dipercayai mempunyai rakaman kejadian tersebut. Jika ada sesiapa yang terjumpa sila hubungi no. +6017 595 9755


* Terima kasih kepada ohdarling, Leftenan Kolonel kerana memberikan idea untuk script versi 3D ini 

9 ulasan:

  1. cucu mamak kutty17 Jun 2010 8:39 PTG

    kahkahkah...ada lagi rupanya kau ni batuapi...aku ingat kau dah mampos dah.....jin tu berasal dari api....jadi selagi jin2 masih hidup di dunia ini....maka selagi itu le batuapi masih menyala.......

    BalasPadam
  2. salam,,

    lawak tul cite ni, tak pasai2 awek ppromoter kena cekik kat aduk.. bodoh gak aduk tu, xde otak nak pk cara nak jawab ngan awek promoter.. kih3 sah basah kosyen kete dia:) hek3

    BalasPadam
  3. jin berasal daripada api, makan tulang.
    tulang besi dia makan tak saya tak pasti.

    wasalam, selamat datang
    engkau masih bangang macam dulu lagi ke cucu?

    BalasPadam
  4. memang sempoi la lawak tu batu api. tegolek berguling aku baca. patut ngko post cerita lawk tu ke aduka teruna, edyesdotcom & tulang besi. aku memang suka lawak macam tu sebab kalu tulis straight depa betiga tu reti bahasa. bahasa mcm hang tulis tu baru sesuai untuk depa.. kah..kah..kah..kah..kah..kah..kah..kah sampi tertidor aku gelak..

    BalasPadam
  5. muehehehe... patutnya siAduk jwb kat promoter tu, sila jumpa dgn jururawat edys hahahaha, promoter tu meme xreti baser sungguh! dia xtau ke Aduk mengejor masa nak beli pek bini dia? huhuhu

    note: betoi2 satira 3D hahahaha

    BalasPadam
  6. teringat kat batu daripada api neraka yg disebut dalam surah al-fill,batuapi tersebut menghancurkan keseluruhan tentera bergajah sehingga menjadi seperti daun² yg di makan ulat... harap batuapi ini samala peranan mcm batu api itu,mengbakar dan memuskan bala tentera bergajah yg nak memusnahkan kaabah (perjuangan/gerakan Islam).

    BalasPadam
  7. Subhanallah...! takjub sungguh tgk penulis blog nih. speechless. x sangka ada jugak penulis sedungu nih. adik drpd kampung mana ni? hahaha. punya la gempak adik letak warning "perhatian:..." nun di atas. tp adik sndiri perangai cam setan. wakaka. dik. kalau yer pun jangan lor tunjukkan sgt yg adik ni bodoh. malula org tgk. adik ni kurang ilmu agama lagi ni gamaknyer. kalau belajar berpuluh kitab pun tp adik tak amalkan buat aper gak. bertobatlah dik. allah itu maha menerima taubat hambanya. nampak sgt adik ada niat tak baik lam hati adik. apo adik igt tindakan adik ni mulia ke disisi Allah? jangan jadi "paku dulan paku serpih, mengata org dia yg lebih" plak dik. p baca buku nuh! esok karang dh nk periksa.

    BalasPadam
  8. Jebon dah makan ubat ke?

    BalasPadam
  9. pampers anak dia kan ada.. pakai dulu sok ganti

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog