Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Khamis, 17 Jun 2010

Lagi pasal kamera

Muqadimah tulisan jawapan saya kepada Pojiee @ Topeng Perak telah diulas oleh TP sebagai lari daripada tajuk. TP itu baru induksi dan induksi tidak semesti menjurus terus kepada tajuk. Induksi biasanya menjurus kepada intipati atau tujuan sebenar apa yang ditulis.
Tak apa, terima kasih atas komen muqadimah tersebut. Terima kasih juga dengan istilah atau panggilan "Mat Kunyit". Aku tak tahu apa maksud mat kunyit ini, kalau boleh tolong bagi pencerahan. Aku ni kurang arif dengan istilah-istilah geng reform.

Yang aku cerita kamera Nikon D70s sebenarnya sengaja nak bandingkan dengan kamera Sony Alfa200. Engkau ingat aku tersilap tulis ke? Atau main-main ke? Seperti engkau sebut aku menulis ini aku buat "homework"


Sama juga orang bandingkan kanta Carl Zeiss dengan Leica walaupun kedua-duanya teknologi German. Aku pernah ulas Sony guna kanta Carl Zeiss walaupun kurang baik daripada Leica tapi kerana bodynya dipertingkatkan oleh teknologi sony boleh mengalahkan Panasonic yang menggunakan kanta Leica walaupun lebih baik kerana bodynya kurang baik. (ini ada sebab aku tulis.. nanti akan di ketahui)

Aku pengalaman berhujah dengan puak-puak seperti engkau, yang pandai menulis di internet tetapi tidak pandai menjawab bila dihujah. Semacam suka lempar tuduhan tetapi tidak berani untuk bertanggungjawab. Suka membuat persepsi. Ini kira macam "tak ada telur" juga!

Binatang liar yang sukar nak ditangkap kena buat umpan atau perangkap. Semalam aku sempat menonton movie di TV2 (bukan bola) cerita Godzilla, satu petikan daripada cerita tersebut, seorang daripada yang memburu Godzilla mengatakan dia selalu tangkap cacing. Dia menyebut nak tangkap cacing bukan mengali lubang cacing, tapi menarik cacing keluar daripada lubangnya dengan umpan yang disukai.

Kamera Nikon D70s adalah umpan aku...

Kedua @ Dua

Aku ambil petikan engkau TP, Sedap tulisan engkau TP hentam aku.
Jadi kalau tak paham bidang tugas orang lain, baik tak payah komen. nanti bikin malu muka sendiri. tapi aku rasa BatuApi @ FireStone ni jenis tak kan rasa malu sebab blogger-blogger macam BatuApi @ FireStone ni jenis pengecut tak de telur. muka sendiri pun tak berani nak letak dekat blog. ni pejuang "telur bungkus". huha huha huha huha huha dalam blog berani, realiti..? tak yah jawab... aku paham... semua orang paham... tak de telor.



Engkau kenal tak gambar orang yang bakar simbolik Dr Hassan Ali semasa menunggu keputusan Jawatankuasa Disiplin PAS. Sedangkan masa dia orang "berkhemah" untuk tunggu keputusan itu sebenarnya Jawatankuasa Disiplin PAS baru pertama kali bermensyuarat. Takkan mesyuarat pertama terus dapat keputusan. Engkau pernah kata aku tak buat "Homework". Sebenarnya engkau juga bangang.. tak buat homework. Entah entah lagi bangang!

Ini satu lagi ayat engkau Topeng Perak;

Aku jumpa dan kenalkan diri sebab aku bukan jenis blogger "tak de telur". apa masalahnya..? kalau ngko rasa apa yang ngko bangkitkan tu betul dan ngko yakin, apa nak dosorokkan..? jenis sembunyi-sembunyi ni bagi aku jenis penakut, pengecut, jenis nak berjuang tapi tak yakin pada diri. bab ni aku lagi respek Papa Gomo dengan Parpu Kari. 2 ekor ni lagi bagus dari BatuApi @ FireStone.

Kenapa engkau blurkan gambar engkau di atas. Engkau tak ada telur ke? Kenapa engkau tak pergi jumpa
Dr Hassan Ali untuk bergambar macam engkau bergambar dengan Ustaz Nasa?

Engkau serang Dr Hassan Ali tanpa 'belas kesihan' tanpa hujah, tanpa bukti. Soal disipilin bukan soal kamera, ini bukan uruskerja engkau. Mana rasional dan bijak pandai engkau?

Pojiee @ Topeng Perak setidak-tidaknya jadikla sorang yang "sedikit cerdik' dari "sebelum" ni. Ada orang kata (bukan aku kata) engkau nanti nak ganti Kickdefella di GMC. Janganlah YB Hussan buat silap dipatuk 2 kali.


Aku akan sambung lagi.

6 ulasan:

  1. BA,sket lg ngko kne bntai lg dkt tpu.seigt aku tpu mula pki nm topeng perak unmasked ms krisis perak.ms tu dia dlm bloggers network@perak.ms prk bkt gantang dia publish muka dia & mula pki nama topeng perak unmasked,sebelum tu nama dia topengperak_xinwugi.tukar jadi unmasked sbb dia publish identiti dia pd umum.
    psl gmbr dkt ats tu seingat aku diblurkn bkn sbb dia nk sorok muka dia,tp sbb aduka taruna pun ada,ats prmintaan aduka gmbr diblurkn.
    seingat aku jgk,dh 3 kali tpu publish gmbr dia dgn hassan ali sblm muktamar shah alam thn lps.
    gmbr dia dgn tghh pun ada,dgn mustapha ali pun ada.
    elok ko cr mklumat btl2 mcm dia ckp.

    aku geng pr,2-2 aku layan.
    en3 geng2 korg slalu mkn tuan.

    BalasPadam
  2. hehehehe... gamaknya, kena lagi la labu...

    BalasPadam
  3. Bodoh..asalnye isu pas media je. Ni dah meleret-leret.

    BalasPadam
  4. Memang bodohpun BA. Tengoklah keadaan kat T'gganu... dah lebih 20 thn terima royalti minyak & negeri kedua terkaya d M'sia.. tapi kadar rakyat termiskin .. yg kedua terbanyak d M'sia. Betul lah kata TB .... amat malang bagi Pas apabila d pimpin oleh geng ganu....

    BalasPadam
  5. Tulang Besi @ Sluaq Dalam tak perlu menyamar, gunalah nick sendiri

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog