Pembela Kebenaran

PERHATIAN: Kepada pelawat blog yang membuat komen @ membuat shotbox di chat, minta tolong berhati-hati dengan komen. Walaupun kita tak sesuka kepada seseorang jangan sampai kita melampaui batas dengan rekaan cerita kerana setiap inci tulisan kita akan dihitung oleh Allah s.w.t. dan kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita tulis.

MAKLUMAN: Jika hangpa nak ambil mana-mana artikel, ambil ajelah. Di internet kira 'public'. Hangpa nak bagi kreadit atau tidak terpulanglah hangpa boleh buat keputusan sendiri. Saya tak kisah....
| Home |    
BatuApi @ FireStone,
Shadow of Death
batuapi.firestone@gmail.com
http://batuapi-firestone.blogspot.com

BatuApi @ FireStone FB

Ahad, 31 Januari 2010

Apa padangan Aduka Taruna kepada GB?

Saya menyelongkar artikel-artikel lama untuk menunjukkan bahawa apa yang saya bawa ini bukan perkara kecil tetapi menjadi isu besar. Aduka Taruna sendiri pun tak setuju dengan GB. Dengar sendiri apa yang diperkatakan.

Analisis isu : Webmaster Tranungkite meletak jawatan.


video

...

http://adukataruna.blogspot.com/2008/10/analisis-isu-webmaster-tranungkite.html

Artikel Aduka Taruna seterusnya

Tahniah kepada WM TKO, Tok Penghulu.

Oleh : AdukaTaruna

Pertamanya, Alhamdulillah kerana menyerahkan kerusi WM itu kepada orang yang ‘tentu’ hala tujunya. Tahniah kepada Tok Penghulu.

Yang keduanya, mohon maaf kepada teka-teki yang ditimbulkan / didedahkan wa. Ramai yang bertanya kepada wa, tetapi wa tidak boleh mendedahkan sebegitu sahaja. Malah, sebab wa mendedahkannya juga adalah kerana Islamic State Tactical. Wa tidak mahu WM TKO terjatuh kepada individu yang silap.

Perkara ini sudah lama. Sudah hampir setahun rasanya. Wa tidak mahu individu menggunakan pengaruh WM / TKO meneruskan agenda peribadi. Menyimpan deposit ahli, menjalinkan hubungan dan sebagainya yang membawa kepada seribu satu kemudaratan.

Apabila mendedahkan ini kepada public, wa dipanggil oleh beberapa moderator TKO. Kebanyakan moderator TKO sudah mengetahui, malah lebih awal dari wa. Tetapi, mereka bergerak secara dalam. Apabila SP meletak jawatan, di mana PWM ialah individu yang perlu disiasat, wa menghidu bahaya ini. Terus wa memintas dan mendedahkannya secara public.

Alhamdulillah, apabila pagi ini, TKO melantik Tok Penghulu sebagai WM yang baru. Walaupun individu yang perlu disiasat itu masih berpeluang mempergunakan pengaruh TKO yang lebih rendah dari WM, wa mengambil keputusan memberikan laluan hampir ¾ moderator TKO untuk bergerak secara dalam.

Dalam pada memberi laluan itu, wa menegaskan, akan menghalang sekiranya masih mengganggu wanita-wanita TKO melalui pm. Dahulu, ramai muslimah TKO yang comel2, bebas berforum di TKO. Malah, bersama-sama berkongsi pengalaman masing-masing. Ada yang diketawakan (bergurau) beramai-ramai. Kini suasana itu sudah tiada. Jaminan keselamatan untuk tidak diganggu oleh orang berpengaruh TKO sudah tiada.

Jadi, harap, siapa yang faham itu faham lah. Tua buat cara tua. Pemegang amanah, buat cara pemegang amanah. Pemgamal media, buat cara pengamal media. Ini kalau sampai pm gangguan tidak dilayan, bertukar menjadi ugutan, tekanan, merajuk2 mcm budak2, ianya sudah melampau. Anytime wa boleh dedahkan print skrin pm tu..

Wa peduli apa lu buleh jalan atas api ke, berkemahiran pukau dan sebagainya.

http://adukataruna.blogspot.com/2008/10/tahniah-kepada-wm-tko-tok-penghulu.html

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Video Malaysiakini.com

Komentar Blog